Beantwoord

Internet filter voor kinderen op inactieve tv

  • 20 November 2019
  • 4 reacties
  • 173 keer bekeken

Hallo, wij hebben 3 opgroeiende kinderen die heel handig zijn met het vinden van toegang tot internet. Op een heleboel systemen in huis (computer tablet etc) hebben we een blocker kunnen zetten om te voorkomen dat ze volwassen sites openen. Dit krijgen we tot nu toe echter niet voor elkaar op de tv.

Weet iemand of dat kan en zo ja hoe?

 

Dank voor het meedenken!

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 21 November 2019, 21:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Lisa en Koen 

Dit krijgen we tot nu toe echter niet voor elkaar op tv.

bedoel je daarmee de tv zelf of de tv-decoder van KPN.

Als je de decoder van KPN bedoelt, kun je op diverse zenders leeftijd gerelateerd een kinderslot zetten of zelfs zenders verbergen, als je zelf die zenders ook nooit bekijkt.

De zenders met kinderslot zijn dan alleen door jullie zelf te bekijken na het ingeven van een pincode.

 

nee de zenders blokkeren is helder. Ik wil de toegang tot bijv you tube via de tv blokkeren.

Hallo @Lisa en Koen  dan zou je eens bij de helpfunctie van YouTube kunnen kijken voor een antwoord of een gratis account bij opendns.com, daar kun je precies instellen wat er wel en niet gezien mag worden, je moet alleen de mogelijkheid hebben om de DNS-server(s) van opendns in je modem te zetten, anders lokaal in de tv plaatsen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Lisa en Koen, welkom hier. 

Je wilt graag een veilige omgeving voor jouw kinderen. Dit heb je eigenlijk overal al, behalve op de ontvanger. Je hebt het kinderslot voor het blokkeren van de zenders al gevonden. Alleen ik begrijp dat je ook graag de apps achter slot en grendel wilt. Helaas is dit niet mogelijk. Ik had je graag een ander antwoord gegeven. Maar dit is hoe de situatie is. Of dit in de toekomst nog gaat komen durf ik op dit moment nog niet te zeggen. De wens is wel eens vaker uitgesproken, dus wie weet. 

Mochten jullie zo nog andere vragen hebben, dan horen wij graag weer van jullie.Â