Vraag

Internet TV op laptop hapert bij NL TV zenders. Buitenlandse o.a. BBC en CNN niet.

Enige weken viel op dat bij de aangeboden Nederlandse TV zenders, het beeld met niet vaste intervallen kortstondig (1 tot 2 seconden) hapert.
Getest met 2 verschillende laptops en 2 verschillende (Windows) besturingssystemen (7 en 10).
Ontvangst op de Smart TV gaat prima.
Maakt KPN wellicht gebruik van verschillende streaming systemen voor binnenlandse en buitenlandse zenders?
Wie weet hier de verklaring/oplossing voor.
Dank!
Bill

2 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Bill, vreemd dat dit alleen met Nederlandse zenders gebeurt. Het is me niet gelukt om dit te reproduceren (Chrome/Windows 10). De huidige ITV Online website wordt niet meer onderhouden. De reden daarvoor is dat er deze zomer een nieuwe versie komt waarvan we verwachten dat die een stuk beter werkt. Dat betekent helaas wel dat ik geen directe oplossing voor je heb.
Dank voor de interesse.
Mijn tests zijn gedaan onder Windows 10 Pro en Windows 7 Pro.
Beide systemen achter een Experiabox v10 met KPN max 100 mbps internetsnelheid en kabelverbindingen.
Het raadsel is inderdaad waarom uitsluitend de binnenlandse zenders o.a. NPO, RTL, SBS haperen. Heel vreemd.
Opmerkelijk is dat anderen klaarblijkelijk daar geen last van hebben.
Omdat ik ook de beveiligingen als mogelijke oorzaak zag, heb ik kortstonding deze uitgeschakeld. Zonder beter resultaat.
Buitendien zouden die dan ook van invloed moeten zijn op de buitenlandse zenders.
Nogmaal dank voor de reactie. Ik ben benieuw of de nieuwe zomerse versie verandering brengt.
Bill

Reageer