Beantwoord

IP-adres TV-ontvanger

Waar kan ik die IP-adressen opzoeken? In modem (192.168.2.254) staan diverse IP-adressen zonder hostnaam/bijnaam. Weet dus niet, welke adressen bij mijn 2 ontvangers horen.

admin: naar juiste board verplaatst
icon

Beste antwoord door Broertje1950 28 november 2017, 08:45

Opgelost: Kies "menu" op de afstandbediening. Ga dan naar "systeeminstellingen" en vervolgens naar "systeeminformatie. En daar staat het IP-adres van je ontvanger.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Broertje1950 schreef:

Opgelost: Kies "menu" op de afstandbediening. Ga dan naar "systeeminstellingen" en vervolgens naar "systeeminformatie. En daar staat het IP-adres van je ontvanger.

Goedemorgen @Broertje1950,

Goed om te lezen dat je je eigen manier hebt gevonden voor het opzoeken van het ip-adres! Duidelijk de kortste weg. Hoe dan ook, FING is altijd makkelijk om in je toolbox voor ICT te hebben!

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 6
Broertje1950 schreef:

Waar kan ik die IP-adressen opzoeken? In modem (192.168.2.254) staan diverse IP-adressen zonder hostnaam/bijnaam. Weet dus niet, welke adressen bij mijn 2 ontvangers horen.

Goedenavond @Broertje1950,

Welkom op het KPN Forum!

Voor het scannen van mijn thuisnetwerk voor het opzoeken van het ip-adres van een specifiek apparaat gebruik ik zelf FING voor Linux / Windows / MAC OSX / iOS / Android!

Ikzelf gebruik de iOS versie, als het goed is komen dan ook bij jou alle fabrikant-namen in de lijst te staan, je kunt dan ook jouw STB's (UTC) zien.

Mocht je verder nog vragen hebben over FING, stel ze me dan gerust. Ik help je dan graag weer verder.

Succes met de app en heb een fijne avond! 😎

Reageer