Beantwoord

iPad iTV app ineens ondertitels

  • 18 January 2020
  • 87 reacties
  • 5813 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

*derde poging een vraag te posten 

ineens staan de ondertitels aan op de iPad app 

ja, in instellingen staat ondertiteling op UIT 

ik heb verder ook niets veranderd 

hoe zet ik dit uit 

 

foto posten lukt helaas niet al drie keer geprobeerd 

het zijn witte titels in een zwart blokje, ik wil dat weg hebben 

 

icon

Beste antwoord door huistijger 19 January 2020, 07:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

87 reacties

Hier het bewijs 

Reputatie 7

Is dit bij alle Nederlandse zenders of bij specifieke zenders?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @DijkmanArnhem 
Ga in het onderste menu in de app naar Profiel - Ondertiteling
Zet de schakelaar uit.
Staat deze al uit (zoals je zegt) zet hem dan aan en weer uit.
Start nu de iPad geforceerd op door de ronde toets en de uittoets tegelijk ingedrukt te houden tot het appeltje verschijnt.

Dank voor deze oplossing. Ik ga het zo proberen en anders de app opnieuw installeren. 
maar het blijft toch gek dat dit zomaar gebeurt nietwaar? 

En ja, de switch staat echt uit voor ondertitels. Ik was zelfs nog nooit eerder bij instellingen geweest en ik ben de enige gebruiker van deze iPad 

Reputatie 7

Start nu de iPad geforceerd op door de ronde toets en de uittoets tegelijk ingedrukt te houden tot het appeltje verschijnt.

Puur uit nieuwsgierigheid. Waarom is deze stap nodig?

Ik denk hetzelfde effect als “even de stekker eruit - 5 seconden wachten - stekker er weer in” 

het aan en uitzetten van de ondertitels in de app alleen werkte in elk geval niet 

Voor de volledigheid: ze staan dus aan maar in de instellingen staan ze uit, dat is het probleem

Also: het is nog steeds zo dus deze oplossing heeft niet gewerkt 

Is dit bij alle Nederlandse zenders of bij specifieke zenders?

Bij Nederlandse zenders. Sterker nog: alleen bij NPO 

Reputatie 7

Is dit bij alle Nederlandse zenders of bij specifieke zenders?

Bij Nederlandse zenders. Sterker nog: alleen bij NPO 

Hmmm, een vervelende bug lijkt me.

Ik hoop dat @huistijger nog andere ideeën heeft om dit probleem te verhelpen.

Zelf heb ik geen appratuur van Apple en op mijn Android tablet en telefoon doet dit probkeem zich niet voor.

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb even gekeken op mijn iPad en ik kan bevestigen dat ik dit ook heb en ook alleen bij de NPO zenders. 

Ondertiteling bij instellingen staan uit.

Ik heb even gekeken op mijn iPad en ik kan bevestigen dat ik dit ook heb en ook alleen bij de NPO zenders. 

Ondertiteling bij instellingen staan uit.

Dat ik niet de enige ben vind ik dan wel weer fijn 

(Dat je niet krijgt ach mevrouwtje heeft de instellingen nog niet kunnen vinden of zal wel weer ergens aangezeten hebben waar ze niks te zoeken heeft) 

Maar ik vind het dus zeer irritant eigenlijk best wel zeg maar 

Reputatie 7
Badge +28

Er zal vast een oplossing komen, tot die tijd zou je kunnen overwegen om naar de NPO te kijken via NPO-Start. 

Er zal vast een oplossing komen, tot die tijd zou je kunnen overwegen om naar de NPO te kijken via NPO-Start. 

Klopt, doe ik ook maar neemt niet weg dat dit gewoon heel raar is en niet moet

 

Mijn vraag is hoe ik de ondertiteling in KPN itv kan uitschakelen?zag het gisteren ineens bij studio sport.

 

Admin: los bericht samengevoegd met dit topic

Ook ik heb hier sinds vandaag last van. Ondertiteling staat uit. Ik krijg de ondertiteling niet weg.

 

 

Hoi 

Hier geen probleem met ondertiteling op de Ipad.
Niet te zien op de Nederlandse zenders.

Reputatie 3
Badge +2

Hier zie ik ze ook niet meer.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Dijkman, welkom! Inderdaad irritant om ineens ondertiteling te hebben terwijl je dat niet zelf ingesteld hebt. Het feit dat anderen die ook hadden wijst erop dat het waarschijnlijk ergens aan onze kant zat. Genetic en Glingko geven aan dat sinds gisteravond laat de ondertiteling weer weg is. Ervaart de rest van jullie dit ook? Anders ga ik hier nog even achteraan.

Helaas bij mij nog steeds 

Hoi @Erik_  en andere meellezeres.

Hoi Dijkman,  Het feit dat anderen die ook hadden wijst erop dat het waarschijnlijk ergens aan onze kant zat. Genetic en Glingko geven aan dat sinds gisteravond laat de ondertiteling weer weg is. Ervaart de rest van jullie dit ook? Anders ga ik hier nog even achteraan.

Ik heb er ook geen last van gehad Erik_  Ik heb op de iPad nooit geen ondertitels te zien gekregen bij de Nederlandse zenders

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Start nu de iPad geforceerd op door de ronde toets en de uittoets tegelijk ingedrukt te houden tot het appeltje verschijnt.

Puur uit nieuwsgierigheid. Waarom is deze stap nodig?

 

Dan wordt het geheugen van de app ook gereset.

Ik denk hetzelfde effect als “even de stekker eruit - 5 seconden wachten - stekker er weer in” 


De stekker er uit bij de iPad? 
Dan zou je de accu los moeten halen maar dat gaat zomaar niet.
De harde reset is de enige mogelijkheid voor een gehele reset van de iPad.

Reputatie 7
Badge +21

Welk IOS hebben jullie?

Hoi @huistijger en andere meelezers.

Ik heb versie iPadOS 13.3

Hoi @huistijger en andere meelezers.

Ik heb versie iPadOS 13.3

ik ook

 

Start nu de iPad geforceerd op door de ronde toets en de uittoets tegelijk ingedrukt te houden tot het appeltje verschijnt.

Puur uit nieuwsgierigheid. Waarom is deze stap nodig?

 

Dan wordt het geheugen van de app ook gereset.

Ik denk hetzelfde effect als “even de stekker eruit - 5 seconden wachten - stekker er weer in” 


De stekker er uit bij de iPad? 
Dan zou je de accu los moeten halen maar dat gaat zomaar niet.
De harde reset is de enige mogelijkheid voor een gehele reset van de iPad.

ik bedoelde hiermee het standaard antwoord van een helpdesk. wat wel vaak helpt trouwens. Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens. 

Maar afijn, bij mij zijn de ondertitels nog steeds zichtbaar en ik vind dat zo irritant dat ik de app heb verwijderd en geen tv meer zal kijken op mijn iPad. Ik heb nog wel npo start. Maar ik kijk ook wel eens naar andere zenders.
Uiteraard heb ik vanochtend ook meteen mijn abbo opgezegd (u wil niet weten hoe dat ging) want ik vind gewoon dat dit soort dingen niet moet gebeuren. 

Dan maar weer naar die andere aanbieder. Super vervelend want ik heb kpn compleet of hoe dat tegenwoordig ook mag heten dus het wordt weer een hele toestand om over te stappen.