Beantwoord

iPad iTV app ineens ondertitels

  • 18 January 2020
  • 87 reacties
  • 5852 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

*derde poging een vraag te posten 

ineens staan de ondertitels aan op de iPad app 

ja, in instellingen staat ondertiteling op UIT 

ik heb verder ook niets veranderd 

hoe zet ik dit uit 

 

foto posten lukt helaas niet al drie keer geprobeerd 

het zijn witte titels in een zwart blokje, ik wil dat weg hebben 

 

icon

Beste antwoord door huistijger 19 January 2020, 07:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

87 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Dan is het vreemd dat de een wel en de ander geen ondertitels heeft.
Bij mij zijn ze ook standaard uit, ik kan ze aanzetten en uitzetten, dat werkt ook gewoon.
Vreemde zaak, ik weet ff geen oplossing zo 1 2 3

Dan is het vreemd dat de een wel en de ander geen ondertitels heeft.
Bij mij zijn ze ook standaard uit, ik kan ze aanzetten en uitzetten, dat werkt ook gewoon.
Vreemde zaak, ik weet ff geen oplossing zo 1 2 3

i know. ik ben klaar met deze idioterie. 

Ook grappig: bij support (chat) zeggen ze dat het aan de instellingen bij de NPO ligt en niet aan de app. Maar dan zou toch iedereen er last van moeten hebben? 

 

Hoi Dijkman, welkom! Inderdaad irritant om ineens ondertiteling te hebben terwijl je dat niet zelf ingesteld hebt. Het feit dat anderen die ook hadden wijst erop dat het waarschijnlijk ergens aan onze kant zat. Genetic en Glingko geven aan dat sinds gisteravond laat de ondertiteling weer weg is. Ervaart de rest van jullie dit ook? Anders ga ik hier nog even achteraan.

Ik heb het dus nog steeds. Ipad gereset, app verwijderd en opnieuw geinstalleerd 

Reputatie 7

Ervaart de rest van jullie dit ook? Anders ga ik hier nog even achteraan.

Ik heb het dus nog steeds. Ipad gereset, app verwijderd en opnieuw geinstalleerd 

Blijkbaar niet, dus denk ik dat @Erik_ de volgende stap zal moeten gaan zetten.

Reputatie 6
Badge +8

Het kan ook zomaar zijn dat op de iPad bij de Toegankelijkheid opties van IOS de optie Ondertiteling geluid + O.D.S. aan staat. Dan schakelt de iPad automatisch de ondertiteling voor doven en slechthorenden in als die beschikbaar is.

Het kan ook zomaar zijn dat op de iPad bij de Toegankelijkheid opties van IOS de optie Ondertiteling geluid + O.D.S. aan staat. Dan schakelt de iPad automatisch de ondertiteling voor doven en slechthorenden in als die beschikbaar is.

Zou kunnen maar dit is niet het geval. Bovendien zou dat dan ook op andere zenders te zien moeten zijn? ik heb het alleen bij de NPO zenders

Reputatie 7

Het kan ook zomaar zijn dat op de iPad bij de Toegankelijkheid opties van IOS de optie Ondertiteling geluid + O.D.S. aan staat. Dan schakelt de iPad automatisch de ondertiteling voor doven en slechthorenden in als die beschikbaar is.

Zou kunnen maar dit is niet het geval. Bovendien zou dat dan ook op andere zenders te zien moeten zijn? ik heb het alleen bij de NPO zenders

Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat de iTV app zo "sophysticated" zou zijn, maar de gedachte is wel heel interessant.

Voor de zekerheid ook even gekeken op de NPOstart app, maar daar heb ik het niet

Alle hierboven oplossingen geprobeerd maar heb nog steeds ondertiteling ook al staat deze uit in de app. Laatste iOS versie.

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de reacties en het testen van dingen! Ik klim in de pen richting de ontwikkelaars en kom er bij jullie op terug.

 

@Nieuwlander, ik heb je losse topic even samengevoegd met dit topic. Kun je aangeven op welk apparaat jij dit ervaart, toevallig ook een iPad? 

 

@DijkmanArnhem, @Barof: kunnen jullie voor de volledigheid nog aangeven welke soort iPad jullie hebben?

Ik heb de iPad mini 5, iOS 13.3. Daarnaast heb ik hetzelfde probleem op de iPhone 8, ook iOS 13.3.

Ik al van alles geprobeerd maar het blijft.

ik heb een iPad air met het nieuwste besturings systeem er op.

Helaas ik heb er ook nog steeds last van:

ondertiteling uitzetten op mijn iPad lukt niet 

Ik heb een IPad3 uit 2018

Ik heb de knop uitgezet en harde restart, nog steeds ondertitels. Leest #kpn mee? Graag een oplossing van #kpn.

 

@Erik_  ipad pro versie 13.3

 

 

Ik heb een iPad 3 uit 2018. Nieuwste iOs geinstalleerd, KPNiTV app is ook up to date. 

Al gedaan(vanzelfsprekend): 

  • check of de ondertitels in instellingen niet aan staat (nee)
  • ondertitels aan- en uitgezet bij instellingen. App afsluiten en opnieuw starten en kijken of het nog steeds uit staan in de instellingen (ja) 
  • iPad uitgezet en weer aangezet 
  • ingelogd en uitgelogd
  • app verwijderd en opnieuw geinstalleerd 
  • bij de NPOstart app gecheckt of ik het daar ook had (nee)
  • Instellingen van iPad zelf: toegankelijkheid → ondertitels staan daar ook uit

 

Bij mij is het nog steeds 

Hi, Sinds 3 dagen geeft de kpn itv app ongevraagd Nederlandse ondertiteling bij de 3 NPO zenders op mijn iPad 2019. Alle op dit forum geopperde probleemoplossingen heb ik geprobeerd. De ondertiteling blijft.

KPN een oplossing graag.

Niets gewijzigd in mijn instellingen maar ineens krijg ik irritante ondertiteling in beeld. Schuif in instellingen staat goed, ik wil GEEN ondertiteling. App opnieuw geïnstalleerd, geen resultaat. Verdomde irritant. Wie heeft de oplossing?

Ik heb het ook bij rtl 4. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de aanvullende meldingen! Ik heb ook een aantal losse berichten samengevoegd hier. Het issue is uitgezet bij de iTV ontwikkelaars. Zodra we meer duidelijkheid hebben komen we hier terug!

Opvallend is dat het fenomeen zich ( naast NPO 1,2 en 3) ook voordoet bij de commerciële zenders ( RTL 4), nog opvallender.. voor 18.00 uur nergens last van, bij aanvang RTL nieuws verschijnt de ondertiteling. Schuif staat goed en ook de suggestie dat “ bijschriften geluid” op de i pad  de oorzaak zou kunnen zijn is niet het geval. Staat ook op “ uit”.

Hoop op een snelle oplossing en/of verklaring. 

Ik heb er ook last van op het moment. Gisteren op fox sports en vandaag op rtl 4. Heb een iPhone XS Max draaiend op iOS 13.3. Ontzettend irritant.

Mijn iPad doet dit ook al dagen. Dacht dat het aan mij lag. Alles geprobeerd wat hierboven ook allemaal beschreven is. Erg irritant dat die ondertiteling niet weg gaat. Hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt. Dit lijkt voor geen meter zo.. Ik heb een iPad Air 2 en een iPad 2018. Beide doen dit. Het zit echt in de app van KPN. Maar die conclusie was volgens mij al getrokken ;) 

 

 

Mijn iPad doet dit ook al dagen. Dacht dat het aan mij lag. Alles geprobeerd wat hierboven ook allemaal beschreven is. Erg irritant dat die ondertiteling niet weg gaat. Hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt. Dit lijkt voor geen meter zo.. Ik heb een iPad Air 2 en een iPad 2018. Beide doen dit. Het zit echt in de app van KPN. Maar die conclusie was volgens mij al getrokken ;) 
 

Mijn iPad (2019) heeft geen last van ondertiteling via de app van KPN.
Dus zou het ook aan de instellingen van de iPad kunnen liggen.
Ikzelf heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen, een oplossing heb ik niet voorhanden.