Beantwoord

iPad iTV app ineens ondertitels

  • 18 January 2020
  • 87 reacties
  • 5813 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

*derde poging een vraag te posten 

ineens staan de ondertitels aan op de iPad app 

ja, in instellingen staat ondertiteling op UIT 

ik heb verder ook niets veranderd 

hoe zet ik dit uit 

 

foto posten lukt helaas niet al drie keer geprobeerd 

het zijn witte titels in een zwart blokje, ik wil dat weg hebben 

 

icon

Beste antwoord door huistijger 19 January 2020, 07:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

87 reacties


 

Mijn iPad (2019) heeft geen last van ondertiteling via de app van KPN.
Dus zou het ook aan de instellingen van de iPad kunnen liggen.
Ikzelf heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen, een oplossing heb ik niet voorhanden.
 

@genetic welke instellingen zouden dat dan kunnen zijn?!?!!? 
Zoals hierboven beschreven heb ik alles wat mij bekend is wat ik kan doen al gedaan en gecontroleerd. Als je denkt dat ik wat gemist heb, en er nog meer is dat ik zou kunnen doen of checken dan hoor ik dat graag 

 

same with a twist: bbc one shows subtitles (seem to be from 3 different channels), bbc two shows black screen.

below is a screenshot of subtitles, which cover most of the screen, and interestingly are in ENGLISH !

my wife’s ipad works fine (and it’s one year older),  KPN has no clue and this has nothing to do with ipad settings, which are mostly general and universal. the kpn app doesn’t even appear in the list of installed apps where individual settings can be applied.

 

 

Sinds een week heb ik op iTV app ondertiteling. Dit is niet uit te zetten. Hoe kan ik dit oplossen? 

Reputatie 7

Klopt het dat je een iPad (of iPhone) gebruikt?

Ja ik kijk op mijn ipad

 

Reputatie 7

Helaas ben je niet de enige die hier last van heeft.

Lees anders dit topic even door.

Reputatie 7
Badge +30

Korte update: de iTV mensen zijn hier mee bezig. Ze hebben alleen nog niet het probleem kunnen vinden. Ze blijven er mee bezig. Zodra er verdere update is laten we dat hier weten.

Ik heb hetzelfde probleem. Ondertiteling staat uit en ook na resetten iPad blijft dit probleem.

Het is direct na de laatste update ontstaan.

Bij de Kpn hebben ze niet veel kennis van iPads is mijn ervaring. 

Updates zijn om blunders weg te werken of in dit geval om de boel aardig te ontregelen.

Nu maar weer wachten totdat er een slimmerik de boel weer terug update. Het was goed en is nu niet goed.

Hoogst irritant en geeft zeker niet het gevoel dat de boel getest wordt voordat die rot updates uitgevoerd worden.

Reputatie 7
Badge +30

Zouden degenen die dit nog niet gecontroleerd hebben willen kijken of het helpt om via Instellingen > Toegankelijkheid > Ondertiteling en bijschriften te controleren of bijschriften geluid + ODS uitstaat.

 

Als het aanstaat, zet het uit. 

Als het al uitstaat, en je ziet nog wel ondertitels, laat het hier weten.

Zouden degenen die dit nog niet gecontroleerd hebben willen kijken of het helpt om via Instellingen > Toegankelijkheid > Ondertiteling en bijschriften te controleren of bijschriften geluid + ODS uitstaat.

 

Als het aanstaat, zet het uit. 

Als het al uitstaat, en je ziet nog wel ondertitels, laat het hier weten.

tried that already. if it’s in ipad settings i can’t find it.

Ik heb het geprobeerd via de Instellingen op de IPad en ODS stond uit! Probleem met de ondertiteling is nog niet opgelost bij mij!

Heb instelling  geluid + ODS gecontroleerd en staat uit.

Zoals gezegd dit moet weer een nieuwe herstel update worden.

Zoals al eerder gemeld: het staat bij mij ook UIT 

 

*kreeg vandaag sms van kpn dat ze me gebeld hadden over dit probleem maar dat was niet zo. Dus ik bellen. Vroegen ze welke iPad ik had 🙄 plus: ze denken dat ik de enige ben die er last van heeft dus dan moest het wel aan mij liggen. 
toch knap na al die tijd “onderzoek” 

op het forum kijken doen ze niet want “dat was niet hun taak”, zij deden alleen telefonische hulp🙄🙄

ik kan dus iedereen aanraden hier om niet met kpn te bellen tenzij je zin hebt om je eens lekker te laten behandelen als een lastige kleuter 

Zelf heb ik de app inmiddels verwijderd, ben er helemaal klaar mee. 
 

 

 

 

Zouden degenen die dit nog niet gecontroleerd hebben willen kijken of het helpt om via Instellingen > Toegankelijkheid > Ondertiteling en bijschriften te controleren of bijschriften geluid + ODS uitstaat.

 

Als het aanstaat, zet het uit. 

Als het al uitstaat, en je ziet nog wel ondertitels, laat het hier weten.

Maar als dit het al zou zijn (wat niet zo is, bijna iedereen hier heeft aangegeven dat deze ook UIT staat) dan zou het toch ook bij andere zenders moeten zijn???

Reputatie 7
Badge +24

Dat is een terechte vraag, we moeten dit echter zo concreet mogelijk doorgeven hier zodat er een goede oplossing komt. Erik heeft dit vanmiddag ook doorgegeven, we wachten een reactie af en komen erop terug. 

Hallo Allemaal,

 

Bij toeval erachter gekomen dat er een optie is op de iPad die uitgezet kan worden waardoor de ondertiteling verdwijnt.

U gaat naar instellingen van de IPad en dan gaat u naar Toegankelijkheid, als u in toegankelijkheid bent ziet u het kopje Ondertiteling en Bijschriften. Als die aan staat kan u die het beste uitzetten, dit zal vermoedelijk het probleem oplossen.

Het ligt dus niet in de APP van KPN maar het is een instelling in de iPad of iPhone.

 

Groeten Roel

Hallo Allemaal,

 

Bij toeval erachter gekomen dat er een optie is op de iPad die uitgezet kan worden waardoor de ondertiteling verdwijnt.

U gaat naar instellingen van de IPad en dan gaat u naar Toegankelijkheid, als u in toegankelijkheid bent ziet u het kopje Ondertiteling en Bijschriften. Als die aan staat kan u die het beste uitzetten, dit zal vermoedelijk het probleem oplossen.

Het ligt dus niet in de APP van KPN maar het is een instelling in de iPad of iPhone.

 

Groeten Roel

Hi Roel, zoals ik hierboven al vermeld heb, en een aantal anderen ook: DEZE INSTELLING STAAT UIT!!!

Graag eerst lezen welke oplossingen er al bedacht zijn voordat je conclusies trekt en zegt dat het aan de instelling van de iPad ligt. DAT IS DUS NIET ZO!!!! Ik zie zo al vier mensen die deze instellingen op UIT hebben staan. Graag je bericht verwijderen!!!!

Reputatie 7

Hey @RoelR, dank voor het meedenken 🙂 Dat wordt gewaardeerd. @DijkmanArnhem een beetje kalm. Reacties worden niet zomaar verwijderd. Op een forum zoals deze helpen we (klanten) elkaar graag. RoeIR doet een goede suggestie, die normaliter prima werkt. Je kunt gewoon aangeven dat het geen oplossing is voor het probleem. Er zijn inmiddels al zoveel reacties geplaatst dat je niet kunt verwachten dat iedereen ze allemaal goed doorneemt. 

Zoals eerder aangegeven. De ondertiteling komt niet bij iedereen voor. Een aantal gebruikers hebben er last van. Wij hebben jullie feedback doorgegeven aan de developers. Er is nog onderzoek gaande wat de oorzaak is. Uiteraard komen we hier weer terug als er nieuws is! 

Hey @RoelR, dank voor het meedenken 🙂 Dat wordt gewaardeerd. @DijkmanArnhem een beetje kalm. Reacties worden niet zomaar verwijderd. Op een forum zoals deze helpen we (klanten) elkaar graag. RoeIR doet een goede suggestie, die normaliter prima werkt. Je kunt gewoon aangeven dat het geen oplossing is voor het probleem. Er zijn inmiddels al zoveel reacties geplaatst dat je niet kunt verwachten dat iedereen ze allemaal goed doorneemt. 

Zoals eerder aangegeven. De ondertiteling komt niet bij iedereen voor. Een aantal gebruikers hebben er last van. Wij hebben jullie feedback doorgegeven aan de developers. Er is nog onderzoek gaande wat de oorzaak is. Uiteraard komen we hier weer terug als en nieuws is! 

ik verwacht ook niet dat iemand _alles_ leest, maar als iemand zo’n boute uitspraak doet  (het ligt niet aan de app) dan verwacht ik wel dat deze persoon even langs de antwoorden scant om te kijken of dit niet al genoemd is. 

 

Ik verwijder nu mijn account. Ben er helemaal klaar mee. 

Zouden degenen die dit nog niet gecontroleerd hebben willen kijken of het helpt om via Instellingen > Toegankelijkheid > Ondertiteling en bijschriften te controleren of bijschriften geluid + ODS uitstaat.

 

Als het aanstaat, zet het uit. 

Als het al uitstaat, en je ziet nog wel ondertitels, laat het hier weten.

Inderdaad, dat is in mijn geval DE oplossing. Dus ondertitels opgelost. Bedankt.

Zouden degenen die dit nog niet gecontroleerd hebben willen kijken of het helpt om via Instellingen > Toegankelijkheid > Ondertiteling en bijschriften te controleren of bijschriften geluid + ODS uitstaat.

 

Als het aanstaat, zet het uit. 

Als het al uitstaat, en je ziet nog wel ondertitels, laat het hier weten.

Inderdaad, dat is in mijn geval DE oplossing. Dus ondertitels opgelost. Bedankt.

Ja dat staat allemaal uit. 

Hier hetzelfde probleem, krijg sinds drie dagen opeens ondertiteling, niet uit te zetten, alles al geprobeerd

Sinds vanmiddag is de ondertiteling verdwenen! Weet niet hoe, maar ik ben er erg blij mee😊👍🏼

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen dat het bij sommigen van jullie nu opgelost is. We hebben nog geen verdere informatie hierover, onderzoek loopt nog. We komen er verder op terug zodra we meer weten.

Wij hebben hier ook last van. Alles geprobeerd maar niets helpt. Heel erg vervelend zo’n zwart blok met witte letters als je een programma aan het kijken bent. Reset gedaan, app opnieuw geïnstalleerd en alle instellingen nagekeken. Wat kunnen we nog doen om hier vanaf te komen?? 
 

Deze knop aan en uit gezet, opnieuw opgestart en toen was de ondertiteling weg gelukkig. 
 

 

Zouden degenen die dit nog niet gecontroleerd hebben willen kijken of het helpt om via Instellingen > Toegankelijkheid > Ondertiteling en bijschriften te controleren of bijschriften geluid + ODS uitstaat.