Beantwoord

IPTV - Arris 2952v2 - is 100Mbps bedraad de max?

  • 7 October 2019
  • 7 reacties
  • 1064 keer bekeken

Ik heb de Arris 2952v2 aangesloten op mijn switch (UniFi 24 port POE) via CAT6 kabels, maar er komt alleen een 100Mbps verbinding tot stand i.p.v. een gigabitverbinding.

Kabel is doorgemeten en de Arris geeft ook op andere poorten en met andere kabels deze langzamere verbinding, terwijl op dezelfde poorten andere apparatuur wel de gigabitverbinding laat zien.

Klopt het dat dit kastje maximaal een 100Mbps verbinding ondersteund? En dan de vraag: waarom?
Zo niet, iemand een idee waar te beginnen met troubleshooten?

Dank!
icon

Beste antwoord door wjb 7 October 2019, 23:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Kan heel goed dat het kastje maar 100 mb ondersteund. Wat is het probleem? Functioneert die niet?
Reputatie 7
Het klopt dat de TV ontvangers een 100Mbps LAN poort hebben.
Meer is niet nodig immers het verbruik van een HD-"Glas" zender is 12,5Mbps.
Bij het zappen naar een andere zender zijn kortstondig beide zenders even actief en daarmee wordt kortstondig even 25 Mbps verbruikt.
Hoger komt het verbruik nooit.
Dank,

Functioneert nu prima, maar wil de boel gewoon netjes ingericht hebben, dus als iets wel meer dan dit ondersteunt en ik heb iets verkeerd aangesloten, dan corrigeer ik dat liever dan dat ik denk: ach dit werkt ook.

Ben wel benieuwd hoe dat dan gaat als je 4K wil kijken. Wellicht niet via KPN nu, maar wel via apps die door het kastje worden ondersteund.
Reputatie 7
Badge +24
Bij 4K abo krijg je een ander kastje.
Reputatie 7
Ook voor 4K is 100Mbps meer dan genoeg.
Een 4K stream van KPN is 26Mbps en bij zappen tussen twee 4K zenders zal dus kortstondig 52Mbps gebruikt worden. Overigens is de ZTE ZXV8001 (4K ontvanger) wel voorzien van een 1Gbps LAN poort.
Reputatie 6
Badge +10

Kleine kick. En toch is het een gemiste kans. Waarom niet een 1 gig poort? Scheelt ook in tijd met het binnenhalen van software, als je de TV-ontvanger opnieuw installeert.

Heeft de 5202 4K ontvanger wel een 1 gig poort?

Een KPN iTV apparaat met PoE en Gigabit mogelijkheid zou wel tof zijn! Gewoon voor de leuk! en scheelt mij ook weer een voedingsadapter.