IPTV over wireless bridge

• 20 januari 2014
  • 2 reacties
  • 3764 keer bekeken

Ik heb sinds kort een KPN glasvezel verbinding met alles in een 100 mbit

Ik heb een experiabox V8 en heb nu op twee manieren geprobeerd om een wireless bridge te maken naar een TV ontvanger. 

Kabels trekken zit nog niet in de planning en de ip-stekkers geven te weinig signaal door. 

1. Ik heb, via het draadloze netwerk van de Experiabox een client bridge gemaakt op een linksys E2000 met dd-wrt firmware. Als internetverbinding werkt deze prima. Echter, de ontvanger (motorola) doorloopt alle stappen van de installatie, behalve de laatste. (het max 10-min wachten scherm) 

Ik heb begrepen dat dat aan het niet goed doorgeven van het VLAN (4?) is. Filter Multicast is aan op de E2000.

2. Ik heb, op poort 3 van de Experiabox een identieke router gehangen (E2000 met dd-wrt) en ingesteld als access-point. DHCP staat uit. Aan de andere kant heb ik een client bridge gemaakt van de tweede E2000

Ook hiermee heb ik een prima internetverbinding gerealiseerd.

Wat doe ik fout? Wat zie ik over het hoofd of is dit echt niet mogelijk? 

Ik ben al avonden aan het hobby'en, maar met zeer weinig resultaat.

2 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Beste RickRoelofs,

Ik begrijp uit je verhaal dat je een manier zoekt om de tv-ontvanger draadloos te laten functioneren en dan zonder draadloze verbindingsset? Wat je probeert wordt niet door KPN ondersteunt. Met andere woorden: je kan het proberen en mocht het lukken dan is dat mooi en anders is het jammer, maar helaas. Misschien dat andere forumleden de kennis hebben om je hierbij te helpen of dat de grootste zoekmachine ter wereld uitkomst biedt. Ik wens je veel succes!

Met vriendelijke groet,

Raul.

Ja ik weet dat jullie dat niet ondersteunen. Ik werd door webcare doorverwezen naar dit forum, dus ik hoop zeker op een antwoord.

Ik vind het natuurlijk jammer dat de ondersteuning beperkt wordt tot LAN en het stekkerverhaal, ook voor gebruikers, die meer kunnen met hun netwerk thuis.

Reageer