iptv tuner in tv

• 30 juli 2015
  • 10 reacties
  • 1515 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
wanneer komen er tv's waar een iptv tuner in zit

net als digitenne canaldigitaal ziggo enz.

ik heb al iets hier over gelezen dat kpn dit wil gaan doen

maar wanneer komen er tv's waar dit in zit

ik ga namelijk de smart tv op de slaapkamer vervangen

hier grbruik ik nog schotel dvb-s2 om zo geen los kastje erbij te hebben

deze tv wil ik dan ook direct iptv in hebben

weet iemand hier al iets meer over

via google kom ik op die oude info uit

10 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Als je googled vind je iets over een nieuwe versie van CI+ die ook IPTV ondersteund. Misschien dat KPN die kans pakt als wat meer TV's dit ondersteunen.

Robin
Reputatie 7
Vereiste is wel dat routed-ITV geïmplementeerd is.

Reputatie 7
Badge +31
Va deze link kun je meer (recente!) informatie hierover vinden op dit forum. Het betreft de CI+ 1.4 norm. Ik verwacht dat dit medio 2017 mogelijk zal zijn.

Reputatie 6
Badge +9
ok

2017 pas

iptv is er al jaaren en dan komen ze pas is 2017 met tv's met iptv tuner

terwijl je met de tv's van nu ook dvb-t2 hebt wat in nederland nog niet eens is

digitenne van kpn ook achter loopt

ik vind dan ook dat kpn iets meer in de toekomst moet gaat kijken

ook voor dvb-t2 voor andere klanten

ik kan het niet eens krijgen hier digitenne

nu maar blijven kijken met dvb-s2 (schotel) en kan helaas niet wachten op 2017 voor vervangen tv

jammer dat het zo lang moet duren

Reputatie 7
Badge +31
. Gezien de ontwikkeling van een nieuwe techniek in tv's, vervolgens nog voldoende productie en de laatste stap: voldoende toestellen met CI+ 1.4 in de winkel, is en blijft mijn verwachting medio 2017. Het kan ook iets eerder zijn. Kabelaars willen de techniek, televisie over IP, ook gaan toepassen zodat ze nog meer zenders door kunnen geven.

De allereerste toestellen hiermee zullen wel duurder zijn dan de huidige modellen. Het is dus vooralsnog goedkoper om nu een toestel te kopen en de huurdecoder bij KPN voor lief te nemen. De eerste kost bovendien niks extra boven je abonnement.

Je zegt dat je geen Digitenne kan nemen, maar dan moet je zowat in het buitenland wonen. Afgezien van het feit dat Digitenne (nog) geen HD aanbiedt. Voor IPTV met ook Nederlandse zenders (NPO, SBS-GROEP EN RTL) dien je wel over een Nederlandse internet aansluiting te beschikken mét voldoende bandbreedte.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Digitenne loopt achter.. Wat denk je zelf? Volgensmij wist iedereen al dat Digitenne achter liep.

IPTV is er al jaren... Ja dat klopt, maar KPN maakt helaas geen TV's en kan dus niet beslissen of ze CI+1.4 aan hun TV toevoegen.

DVB-T2 voor andere klanten... Voor welke andere klanten? Volgensmij heeft niemand die Digitenne heeft DVB-T2.
M.i. is IPTV en eventueel Play. een vervanging voor digitenne in de toekomst. Al helemaal nu bijna iedereen 4g of 4g+ kan, en KPN steeds meer investeert in hun koper netwerk.

Dat jij niet kan wachten is je eigen keuze, en niet die van mij of KPN. Ik kan best lang met mijn TV. Zo'n mooie vierkante beeldbuis met 1 scart aansluiting en 1 coax aansluiting. En t werkt nog steeds.

"Schotel om geen los kastje te hebben". Kijk eens wat er op je dak staat voor bakbeest

Robin

Reputatie 6
Badge +9
dvb-t2 is degelijk van toepassing maar niet in Nederland

HD via de ether wat is daar mis mee

iptv is geen vervanger voor dvb-t/dvb-t2

er zijn zat gebieden dat iptv via koper niet mogelijk maakt

dan ben je verplicht een schotel te nemen (als je tv wilt kijken)

dan is dvb-t en nog beter een dvb-t2 signaal beter om een beetje cocerentie met canaldigitaal te krijgen

maar nu haak ik weer af van mijn topic

wanneer iptv tuner in de nieuwste smart tv komt

iptv standard al jaaren

fabriek/merk tv maakt niet uit

en dan dvb-c dvb-s dvb-t en -2 is/komt er ook allemaal

helaas nog geen iptv

Reputatie 7
Badge +30
Die TV's komen vanzelf. Helaas moet daar eerst een standaard voor gemaakt worden (CI+ 1.4) en dat duurt lang omdat elke partij iets wil inbrengen. Daarna zullen fabrikanten kunnen kiezen om dit toe te voegen aan hun TV's. Dit zullen zij eerst doen in de top modellen en daarna in de goedkopere modellen.

Er gaan dus een aantal jaar over heen voordat dit allemaal kan en klaar is.

Robin
Reputatie 7
Badge +31
Digitenne loopt achter? Tja, als bedoelt wordt m.b.t. HD... misschien wel.

Maar zover ik kan nagaan is er o.a. in Frankrijk, Duitsland, België en meer landen ook nog geen HD via de ether.

Engeland heeft wel enkele HD kanalen via 2 DVB-T2 frequenties. De overige frequenties zijn daar ook DVB-T. Daar is ontvangst nota bene zonder abonnement. Maar de Engelsen betalen wel een flink maandbedrag aan kijk- en luistergeld: It costs £145.50 for a colour and £49.00 for a black and white TV Licence.. Dat is bij ons jaren geleden afgeschaft en naar de belasting overgeheveld.

"er zijn zat gebieden dat iptv via koper niet mogelijk maakt"

Dit is onjuist. Kennissen van mij wonen in Zweden in the middle of nowwhere en konden via hun internetprovider tv via koper krijgen. Hebben ze niet gedaan maar hun buren wel.

Inmiddels wordt daar zelfs glasvezel aangelegd (kost ze wel 2000 € per huishouden). Maar het kan wel. In Nederland gebeurt dat niet, want wij Nederlanders willen voor een dubbeltje op de eerste rang. En dat kan niet altijd.

Reputatie 6
Badge +9
"Schotel om geen los kastje te hebben". Kijk eens wat er op je dak staat voor bakbeest

deze hangt al 11 jaar aan nieuwbouw woning

voordeel meer als 1000 gratis zenders

als darten op rtl niet live is omdat er voetbal op is

en je voor de livestream moet betalen zet ik hem mooi op de duitse sport zender

om maar een voorbeeld te noemen

schotel hou ik tog naast de iptv van kpn

de installatie is hier aanwezig

door gem. rijssen/holten heb ik nu glasvezel in het buiten gebied

daarom heb ik nu ook iptv

omdat alles in een net zo duur is als internet plus bellen wat ik had

Reageer