iptv tuner in tv kpn

• 22 augustus 2015
  • 16 reacties
  • 1109 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
goede dag

is er al wat meer bekend over een iptv tuner in de smart tv's

er zijn

dvb-c kabel

dvb-t en t2 ether digitenne geen HD

dvb-s en s2 satelliet canaldigitaal

de 3e gebruik ik nog naast alles in een instap glasvezel 500/500

omdat ik geen losse kastjes bij de tv's wil hebben

boven bij de bar kan het niet eens tv hangt zo plat tegen de muur

hdmi kastje achter de bar is een optie maar dit wil ik niet

ik heb van alles gelezen via google dat kpn er mee bezig is maar wanneer komt zo iets

iptv is de toekomst waarom zie je nu 2015 nog geen tv met iptv tuner

is na mijn idee niet zo moeilijk netwerk aansluiting is op elke tv aanwezig

* Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hè Peter, deze vraag stelde laatst ook al.

Robin
Reputatie 6
Badge +9
klopt

misschien een update

is al een tijdje geleden dat ik dit gevraagt heb

misschien weet een kpn mederwerker iets meer over deze ontwikkeling

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Er zijn vast Medewerkers binnen KPN die meer weten. Ze worden waarschijnlijk niet betaald om niets te doen.

Maar er zijn nog zo goed als geen CI+ 1.4 (consumenten) TV's op de markt. En als die komen in 2015/2016 zijn ze waarschijnlijk erg duur, en ik denk niet dat de meeste mensen 3000-5000€ aan een TV uit geven.

Ik dat het eerst wachten is op een paar TV's voordat we van KPN iets zien.

Robin

Reputatie 7
Badge +31
Hoi naamgenoot. De eerste tv's met CI+ 1.4 moeten nog van de band rollen. Daarop is IPTV via de TV gebaseerd namelijk.

Het duurt dus nog wel zeker een jaar. Waarschijnlijk langer. Niet op wachten als je nú een nieuwe tv nodig hebt. Die tv's zullen in den beginne ook wel relatief prijzig zijn.

Je krijgt voor weinig een tv ontvanger van kpn. I.c.m. een huidige tv is dat vooralsnog goedkoper ook.

Ook Ziggo zit met smart op dergelijke tv's te wachten. Ze kunnen dan nóg meer zenders doorgeven.

Reputatie 7
Badge +30
Aanvulling op PeterG: en ze kunnenkunnen op lange termijn "gewone" digitale (en op den duur ook analoge) TV uitschakelen waardoor er ene hogere (internet) snelheid behaalt kan worden via de kabel.
Reputatie 6
Badge +9
Wat ik nog niet snap
Dat het iptv gebeuren achter loopt
Terwijl dit er al een tijd is
Zelfs dvb-s2 hd satelliet
En dvb-t2 hd via de ether (is in nederland niet)
Deze 2 zitten bijna op alle nieuwste tv,s
Reputatie 7
Badge +30
Nee dat snap ik ook niet. Maar wat maakt het uit? Ik vraag me toch ook niet af waarom het glasvezel gebeuren achter loopt.

Terwijl dit er al een tijd is

Zelfs ADSL

En VDSL (niet als je ver van de centrale woont)

Tot die twee hebben al heel veel mensen toegang

Robin

Reputatie 6
Badge +9
Kpn is juist gestopt met glasvezel
En wil meer in het koper netwerk inversteren
Ik bedoel gewoon
Er zit wel dvb-s2 en dvb-t2 op de nieuwste tv,s
En dat dvb-t2 er helemaal niet in Nederland is
Als er tv,s komen met iptv en zelf de zenders op volgorder kan zetten
Ga ik over van canaldigitaal naar kpn tv dan
Reputatie 7
Badge +30
peter-keetfm schreef:
Kpn is juist gestopt met glasvezel
En wil meer in het koper netwerk inversteren
Ik bedoel gewoon
Er zit wel dvb-s2 en dvb-t2 op de nieuwste tv,s
En dat dvb-t2 er helemaal niet in Nederland is
Als er tv,s komen met iptv en zelf de zenders op volgorder kan zetten
Ga ik over van canaldigitaal naar kpn tv dan
Hallo,

Dat is ook niet waar. Ze zijn niet gestopt met glasvezel.

Toevallig was er nog geen CI standaard die IPTV ondersteunde. Deze zullen er vanzelf komen, en waarschijnlijk kan je dit proces niet versnellen en moet je gewoon afwachten.

Heb je problemen dan bij CanalDigitaal? Of is er een andere reden waarom je graag naar KPN wilt?

Robin

Reputatie 6
Badge +9
Ik vind kpn zo fijn
Dat ik iedere maand het pakket kan aanpassen
Canaldigitaal is heel moeilijk op dit gebied
Bv je neemt plus pakket zit je hier een jaar aan vast
Verder bevalt het me goed geen losse kastjes bij de tv
Reputatie 7
Badge +28
IPTV tuners inbouwen in een TV is iets dat TV fabrikanten moeten gaan doen. Op zo'n moment kunnen wij dan als provider gaan zeggen, dit is een ontwikkeling die we willen/kunnen ondersteunen en dan compatibele randapparatuur ontwikkelen. Het nadeel is dan echter dat we met zo veel apparaten compatibel moeten zijn. Als er dan storing ontstaat is het veel lastiger om vast te stellen of dit dan bij ons zit, of in de ingebouwde tuner. En op zo'n ingebouwde tuner kunnen wij geen ondersteuning leveren. Dit maakt het hele proces een stuk ingewikkelder. Het voordeel van een eigen TV kastje leveren zoals we nu doen is dat het tot aan de TV allemaal van ons is, en we het dan ook in z'n geheel kunnen ondersteunen.

Ik acht de kans dan ook niet heel groot dat we in de nabije toekomst ons zullen richten op ingebouwde tuners.
Reputatie 6
Badge +9
dit vind ik dan ook de grootste onzin

dvb-s2 wat ik nu heb word door canaldigitaal ondersteund met mijn samsung tv's 3 stuks

mijn 55 inch wat ik boven heb hangen word niet ondersteund  hier zit gewoon een dvb-s2 tuner in

enige nadeel van deze tv is dat ik de kanalenlijst zelf moet in stellen

dit kan ik met een usb stick via computer vrij snel en makkelijk

deze tv word dan niet ondersteund door canaldigitaal maar kan wel de zenders ontvangen

zonder hun philips decoder

het is gewoon een kwestie met de frabikant een iptv tuner inbouwen

ik vraag me dan ook wel af waar iptv nog meer is in eu of wereld

en dat iptv nog geen standard is

deze varianten wel :

dan heb je nog dvb-c en c2 (c2 toekomst)

hier heb je ook eigelijk iedere tv ondersteund dit dvb-c

dan nog kpn dvb-t en dvb-t2 (t2 is in nederland niet)

hier zijn ook genoeg tv's voor te vinden

en dan nog dvb-s / dvb-s2 en dvb-sx deze laatste is uhd via satalliet is er nog niet

maar word wel aan gewerkt

ik heb zelf alleen ervaring met canaldigitaal

Reputatie 7
Badge +30
Die andere standaarden (kabel, satelliet, en ether) boeien vrij weinig. Er zijn nog wel meer IPTV providers. Vooral de xDSL en fiber providers gebruiken dit. Maar ook steeds meer coax providers stappen over op IPTV, omdat ze daarmee een hogere bandbreedte kunnen halen qia internet.
Je kan ook gewoond even googlen waar nog meer IPTV is.

Ik denk dat als er TVs met IPTV ondersteuning komen, ook KPN dit wel gaat ondersteunen, aangezien TV's steeds meer kunnen en de "kastjes" steeds meer verdwijnen. Eventueel kan het zelfs met SmartTV al als KPN een app maakt, maar dan heb je het probleem wat Erik zegt. Gebruikers kunnen dan storingen ervaren omdat de TV bijvoorbeeld alleen WiFi ondersteund of omdat de processor niet snel genoeg is.

Robin
Reputatie 6
Badge +9
ok

als iptv meer komt zal er ook wel tv's komen met z'n iptv tuner

via een app lijkt mij niet zo handig

gewoon in het menu kanalen in laden en dan kiezen voor iptv

de processoren in de nieuwste tv's zijn vaak veel sneller als de losse kastjes

via google heb ik dit al lang opgezocht maar kom ik zeer oude berichten tegen

2014 geloof ik is niet echt recent

ik wil naar kpn iptv voor alle tv's

alleen het probleem dat hier geen kastjes bij geplaatst kunnen/willen worden

dan zat ik er ook aan te denken als iptv mogelijk is in de tv

kpn compleet te nemen en zo van t-mobile naar kpn te gaan

dan heb je het pluspakket gratis

maar geen iptv tuner in de tv dan zit er niks anders op om bij canaldigitaal te blijven

maar heeft dit ook soms te maken dat je een huur ontvanger bij kpn af moet nemen

voor elke tv 4euro per maand extra

Reputatie 7
Badge +31
Ik heb ALTIJD de voorkeur gegeven aan een losse ontvanger. Zelfs als de tv het zelf kon. Behalve natuurlijk nog in de analoge tijd, maar die ligt ver achter ons. Hoewel ik ook toen wel een losse (video)recorder gebruikte bij een tv met defecte tuner. Ik heb zelf al zo'n 15 jaar digitale tv. (begonnen nog met mr. Zap).

Los kastje heeft veel voordelen. Zeker de huurvorm. Tuner defect? Gewoon omruil zonder kosten voor klant. Opnemen, diverse zenders gelijktijdig. Software up to date. Via de tv ben je maar afhankelijk van de fabrikant voor de software. Is de tuner in de TV defect... groter probleem dan met los kastje.

De tuner in je tv wordt door CanalDigitaal ook niet ondersteund/omgeruild als ie defect is!

En verder zijn de kastjes bij KPN zeer klein, ongeveer twee opgestapelde pocketboeken. Je kunt 'm achter de tv plaatsen, vrijwel niet te zien.

Dus ik begrijp je (kennelijk gigantische) probleem t.o.v. een los kastje niet. Je kunt de schotel FTA aanhouden.

Had je indertijd ook een tv met ingebouwde VHS recorder? Waarbij die meestal eerder stuk ging dan de tv zelf! Hartstikke onpraktisch.

peter-keetfm schreef:

ik wil naar kpn iptv voor alle tv's

alleen het probleem dat hier geen kastjes bij geplaatst kunnen/willen worden

dan zat ik er ook aan te denken als iptv mogelijk is in de tv

Dat op koper maar 2 tv's mogelijk is heb je wel een punt. Maar ook met IPTV IN het tv toestel kun je op koper vooralsnog maar 2 ontvangers (TV's) aansluiten. Dit i.v.m. bandbreedte. Dat verandert niet bij IPTV in het tv-toestel!

Reputatie 6
Badge +9
ok

het is dat ik samsung heb

maar als ik philips had gehad hier zit een functie op dat de tv's

met elkaar in verbinding komen met het netwerk en zo je met een pasje op alle tv's kan kijken

maar zoals ik zij ik heb samsung en lg die hebben dit niet en gebruik ik met smartwi

om de kaart te delen

video of dvd in de tv klopt deze gaat eerder stuk

maar bij de audio cd speler minidisc versterker tuner enz. allemaal los

is echt niet meer van deze tijd alles zit in een kast verwerkt

en heeft iedereen nou de meeste dan een z'n klein mogelijke home cinema set staan

die dvb tuner gaat echt niet sneller stuk als de tv

meeste wat er uit klapt zijn de elco's van het voedings gedeelte

tuner kan wel kapot door bliksem inslag maar dan overlijd de hele tv meestal

ik kan trouwens 6 iptv tuner's van kpn aan sluiten

maar ben niet van plan 5x4 20 euro per maand extra te gaan betalen

ik gebruik max 2 uitzondering 3 tv's te gelijk

Reageer