Beantwoord

Is een DVS200 te koppelen aan een DVS650?

  • 15 October 2019
  • 13 reacties
  • 1084 keer bekeken

Wij hebben een DVS650 in de meterkast bij het modem en een DVS650 bij de TV in de woonkamer. Nu heeft ons zoontje van zijn oma een TV gekregen die zij niet meer gebruikt, hier zit een DVS200 bij.

Is dit te koppelen aan de DVS650? En zo ja hoe? 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 17 October 2019, 12:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@KK2019 Dat is geen enkel probleem. Wel zou ik de DVS200 niet bij het modem in de meterkast plaatsen, maar bij de tv van je zoontje. Anders gaat namelijk de snelheid in je hele netwerk omlaag. Het koppelen wijst zich vanzelf: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

Piet.

Badge +19

Ik vind @P.J.M. van der Vooren  wat optimistisch om te zeggen geen enkel probleem. Zodra ze op twee verschillende groepen zitten heb je namelijk vaak wel een probleem.

Reputatie 7
Badge +9

@Joep1965 Ook dan werkt het hier prima!

Piet.

Reputatie 5

Er is een verschil tussen groepen en fases. Welliswaar heeft niet iedereen 3 fases in huis, maar indien de groepen over de fases verdeelt zijn, dan heb je wel een probleem, dan moet je zogenaamde fasekoppelaars toepassen. Twee of drie groepen op dezelfde fase zou geen probleem mogen opleveren.

Bij de meeste ‘normale’ huishoudens heb je wèl verschillende groepen, maar geen verschillende fasen, uitzonderingen daargelaten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Zie dit topic, gaat over ongeveer hetzelfde. Werkt niet altijd zomaar vlekkeloos...

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/3e-adapter-toevoegen-aan-bestaande-dvs-set-werkt-niet-goed-481234#post839158

@P.J.M. van der Vooren  

Dit werkt niet → Het koppelen wijst zich vanzelf: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

@Nick83 Ook met dat topic kom ik niet verder :-( 

Iemand nog een ander idee?

Reputatie 7
Badge +24

Het lijkt me verstandig eerst te proberen met een pc, en dat tv kastje nog ff aan de kant te laten liggen. Zit er geen reset mogelijkheid op zo'n ding? Misschien op een andere plek in huis proberen?

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @KK2019, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom hier!

Je hebt al flink wat tips gekregen zie ik, maar het is helaas nog niet gelukt met de Draadloze Verbindingsadapters begrijp ik. Lukt het allereerst wel om de adapters met elkaar te koppelen, als je ze vlakbij elkaar aansluit? In dezelfde wandcontactdoos of stekkerdoos bijvoorbeeld. Dat kan je doen voordat je ze aansluit op de plaatsen waar je ze wilt hebben.

Op de website staan ook een heel aantal tips om problemen op te lossen, waaronder het updaten van de software van de adapters. Als bovenstaande niet lukt, dan raad ik je aan om die stappen te doorlopen. Laat je ons weten wat je hebt gedaan en wat het resultaat is?

@Alexa_  ik zal hier morgen eens induiken, wordt vervolgd...

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @KK2019, helemaal goed, laat maar weten hoe het is gegaan en of het is gelukt.

@Alexa_ 

Alles geprobeerd maar niets is gelukt, sterker nog… de beide andere DVS stekkers waren helemaal ontregeld, geen TV meer, een uur bezig geweest om in ieder geval de 2 andere weer aan de praat te krijgen.

Een DVS200 zal wel niet te koppelen zijn met een DVS650. Ik lees ook nergens iets over een DVS200, alleen maar over een DVS200+.

 

Reputatie 7
Badge +19

@KK2019 Ai, niet fijn dat de boel ontregeld was waardoor je vervolgens lang bezig bent geweest. Er zijn wel voorbeelden waarbij de adapters wel prima samen werken, maar dit is deels afhankelijk van de situatie (vooral het stroomnetwerk) in huis. Is het nakijken en updaten van de software van de adapters nog gelukt?