Beantwoord

Issues met tv kijken

  • 12 March 2019
  • 8 reacties
  • 129 keer bekeken

Reputatie 1
Hé KPN,

Hier hetzelfde. Al sinds dagen loopt het beeld midden in een aflevering vast en moet de hele handel volledig gereset worden. Dat was elke dag wel één of twee keer. Maar inmiddels mag ik in mijn handen knijpen als ik ongestoord één programma kan afkijken. Iemand een idee? De KPN oplossing, een remote doorgevoerde boxoptimalisatie heeft er enkel voor gezorgd dat op geen enkel apparaat het internet nog naar behoren werkt. Die oplossing is dus alvast geen aanrader. De website voor meldingen en service is ook down. Via de telefoon krijg je geen gehoor. Alleen de automatische incasso gaat nog wel helemaal foutloos. 😡

gr.
Sonja

admin: eigen topic aangemaakt. Afgesplitst van dit topic
icon

Beste antwoord door Quindana 19 April 2019, 10:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

@Quindana Wat een ellende, Sonja!
Ik begrijp dat itv dus regelmatig helemaal vastloopt? Is dat alleen bij het terugkijken van een opname of ook tijdens 'gewoon' tv kijken?
Hoe is de tuner trouwens aangesloten? Wat voor experiabox heb jij in huis?
Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan meet ik tevens de lijn door.
Ik heb niks meer gehoord en ik hoop dat het nu is opgelost. Mocht dat niet het geval zijn, laat het weten!
Reputatie 1
Hoi Erwin,

Sorry ik had je bericht niet gezien. Nee het is nog steeds niet goed. Je went eraan om niet echt tv te kijken. Internet valt nog steeds uit. Ben erachter dat het een bekend XPeria 10a probleem is. De software update die de ellende had moeten oplossen heeft de frequentie van uitvallen verlaagd, maar ter compensatie is er een extra probleem aan toegevoegd.

Uitzending gemist is inmiddels een loterij geworden. Soms wel, soms niet en als ie het doet moet je maar afwachten of je het ook af kunt kijken. Beeld gaat ergens halverwege gewoon op zwart en dan krijg je hem niet meer aan de gang. Ik wordt wat bezorgd van de melding dat gemaakte kosten niet in rekening worden gebracht. Dus blijkbaar wordt er een betaalmodule gestart. Vraag me af waarom. Het zijn gratis diensten. Dus welke kosten?
Ai, ai. Dat klinkt nog helemaal niet goed, Sonja. Een draadloze verbinding kan een keer wegvallen maar wat jij beschrijft zou niet moeten gebeuren.
Hoeveel televisies zijn er in huis? En speelt het probleem op alle toestellen? Hoe zijn de tv tuners aangesloten? Met lange netwerkwerkabels? of via die witte stekkers in het stopcontact? In het laatste geval: Kun je deze pagina een bekijken: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm
Het probleem kan namelijk door zo'n stekker veroorzaakt worden en dan is het raadzaam om alles even langs te lopen. Ik wil ook graag met je naar die draadloze verbinding kijken maar misschien is het dan beter om hierover te bellen? Mocht je dat wat lijken kunnen we het beste volgende week iets afspreken. Ik werk dan de hele week, overdag. (maandag t/m donderdag). 🙂
Reputatie 1
Alles is bekabeld en zit vooraan in de woonkamer. Het probleem is onafhankelijk van de lokatie in huis. Zelfs als je naast de router zit heb je er last van. Ik heb nu alles naar het 5ghz netwerk gezet naar een hoger kanaal. Maar de router kickt de HP’s gewoon steeds van het netwerk, hoewel er geen interferentie is, en terwijl de iPads gewoon blijven draaien. Ga ik meten kom ik op een gedaalde internetsnelheid. Geef ik dan 1 ster als feedback en meet ik nog eens gaat de snelheid miraculeus omhoog. Dan doet alles het voorlopig weer. Maar na een uurtje zakt de snelheid weer in en worden de computers weer van het netwerk gesmeten. En daar kan ik met kabeltjes echt helemaal niks aan doen. Ook dat tv midden in een uitzending stopt, is niet bij mij. Dat zit bij KPN. Teken aan de wand is dat problemen met een sofware update veranderen, symptomen bij een volgende update terugkomen en ook dat het met een periodieke reset blijkbaar op te lossen is. Dat lijkt me eerder op een structureel resource management leak in de software en de herintroductie van eerder opgeloste bugs dan een kabel probleem bij mij.
Hey Sonja! Uiteraard heb ik tijd voor je en leuk om elkaar even gesproken te hebben. :-)
Je hebt, zoals je mij vertelde, al heel wat monteurs voor dit issue over de vloer gehad en ik hoop dat de monteur die we voor morgen hebben ingepland voor eens en altijd het probleem gaat verhelpen! Uiteraard kan ik dat niet beloven maar ik duim wel voor je!
Laat je weten hoe het afloopt?
Reputatie 1
Twee monteurs op één dag dan nog. De KPN specialist had toevallig ook nog tijd, nadat de monteur het nog steeds niet vertrouwde. Er is dan ook heel wat gemeten en heel wat hardware verwisseld. Ze hebben er hun handen vol aan gehad. Bleek het uiteindelijk toch aan de inmiddels 5e Xperia V10A te liggen in combinatie met het kastje voor de netwerkaansluiting. Consistent slechte exemplaren van deze V10a in combinatie met in het verleden een probleem in de settopbox en dan in het begin ook nog een rotte kabel in de kopercentrale. Dat vindt je ook niet in één keer. Dat verklaart dan gelijk waarom ik er al zolang mee bezeg ben. De problemen zaten werkelijk overal, in elk apparaat en in elke kabel. Ik heb nu een XPeria 10. De settings zijn wat soberder, maar hij is tenminste betrouwbaar. En alles werkt al dagen gewoon zoals het hoort. Geen stotterbeeld, geen internet probleem, geen problemen met terugspelen, valt niet uit, hij gooit de laptops niet van het netwerk en ik heb hem al dagen niet gereset. Zelfs VPN gamen via wifi werkt gewoon goed. Het duurt dus even en je vindt hier en daar wat, maar dan heb je ook wat.

Dus dank je voor je hulp Erwin, ik geloof niet dat het nu eindelijk een keer opgelost was geweest als je niet zo snel geschakeld had. 👍😘
Haha. Dankjewel! Dat maakt mijn vrijdagavond goed! (het mooie weer van vandaag ook, trouwens)
Om eerlijk te zijn had ik er zelf best een moedeloos gevoel bij gekregen toen je mij het verhaal vertelde 😉 Daarom ben ik des te blijer met deze uitkomst! Graag gedaan en laten we de hoop uitspreken dat het nu voor eens en altijd klaar is en jij zorgeloos van je diensten kan genieten!