Beantwoord

iTV (1 van 2) ontvanger regelmatig resetten

• 25 januari 2017
  • 25 reacties
  • 604 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Sinds een half jaar (?) maak ik in plaats van de DVB via stroompunten gebruik van DVB via de Coax.
Dit werkt heel goed en geeft eigenlijk nooit een storing of problemen met het beeld of de ontvangers.

Sinds enige tijd echter moet ik 's morgens vaak de iTV ontvanger (HMB2260) van nieuwe software voorzien. Ook moet ik dan de Coax DVB vaak resetten, omdat de iTV ontvanger aangeeft geen netwerkverbinging te hebben (Fout 12).

Volgorde van aansluiting van deze iTV ontvanger:
Experiabox V10 | Coax DVB | Coax | Coax DVB | KPN Ethernet Switch | iTV HMB2260.

De ontvanger (ook via de Coax DVB) op de andere televisie heeft geen problemen. Dat is een Arris VIP2952.

Het gaat vaak een hele tijd goed en dan steekt het probleem weer dagen achter elkaar de kop op. Het is nooit overdag, altijd in de ochtend.

Groet,

Jochem
icon

Beste antwoord door Cindy_ 31 januari 2017, 13:31

Ok! Ik stuur je een nieuwe switch op. Hopelijk is daarmee het probleem verholpen. Laat je me dat weten? 🙂
Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Wat moet ik me voorstellen bij "coax" DVB? Bij mijn weten werkt KPN niet met coax. Kun je het nader uitleggen?
Coax DVB is toch kabeltv?
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Peter,

Coax DVB is door KPN geleverd. Heb de 'oude' DVB ingeleverd en bijbetaald voor de DVB via Coax. Minder storingsgevoelig. Gaat om de Teleste EOC-03
https://www.teleste.com/broadband-network/products/data-over-coax/eoc03-eoc04

Groet,

Jochem
Reputatie 7
Hmm, apart. Bij mijn weten levert KPN alleen de Draadloze verbindingsset die werkt via het lichtnet. De link die je geeft is ook niet naar de webshop van KPN.

Maar het lijkt mij dat die coax verbinding kennelijk niet stabiel genoeg is. Waarom niet een netwerkkabel trekken? Eenmalig werk en je hebt er veel plezier van qua stabiliteit en storingsgevoeligheid.

Foutcode 12 geeft inderdaad aan dat er een probleem is tussen de experiabox en de tv-ontvanger. En laat daar nou net 'toevallig' die coax verbinding tussen zitten . . . (waarvan je ook zegt dat je die moet resetten alvorens de ontvanger weer te kunnen herstarten).
Reputatie 1
Badge +1
Ik geloof niet dat de Coax hier het probleem geeft.
De ontvanger op de andere televisie heeft namelijk nooit last en is aangesloten op dezelfde Coax aansluiting (echter nog een paar meter verder).

Ik heb er geen plezier van als ik een netwerkkabel trek. De Coax wordt namelijk ook voor andere doeleinden gebruikt.

Vreemd is ook dat het euvel erg onregelmatig optreedt. De verbinding is gemeten stabiel en heeft voldoende snelheid. Bijna het maximum wat de Experia box ook opgeeft.

De Coax DVB komt gewoon bij KPN vandaan. Via de engineer die ter plaatse is geweest om de experia box te vervangen na instabiliteit van de verbinding. Dat de link die ik doorgeef niet van de webshop is, dat klopt. Wil er alleen even mee aangeven welk soort en type apparaat het betreft.
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @countach1979, welkom op het forum! Dit kom ik niet vaak tegen 😉. Rot dat het niet loopt zoals het moet. Het lijkt me goed dat ik me je mee kijk hier in de systemen of ik hier kan zien wat er aan de hand is. Hiervoor heb ik wel wat gegevens van je nodig. Beantwoord mijn privébericht en dan help ik je verder.

@PeterG; onze monteurs hebben deze DVB's. Dat zijn de zogeheten MoCa's. In dit topic kun je er meer over lezen.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je als test die switch al uitgesloten?

Welke apparaten zitten op die switch aangesloten?

Als je een PC op die switch aansluit, of direct op de MoCa adapter bij de TV, Kan je dan over lange tijd "het internet" pingen door bijvoorbeeld "ping -t google.nl" te doen op een windows PC? Deze kan je overigens stoppen met CTRL+C

Hebben die MoCa adapters WiFi? Kan je dat als test eens uitzetten, vermoedelijk via een webinterface ofzo en dan kijken of het probleem zich nog voordoet?

Niet gerelateerd aan het probleem, maar mag ik vragen hoeveel de monteur vraagt voor 2 van die MoCa adapters?

Robin
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor je gegevens @countanch1979!

De vragen die Robin stelt zijn een hele goede aanvulling. Laat je dat ook nog weten? Dan kan ik daarna voor je aan de slag 🙂.
Reputatie 7
@PeterG; onze monteurs hebben deze DVB's. Dat zijn de zogeheten MoCa's. In dit topic kun je er meer over lezen.Thanks. Hier was ik niet van op de hoogte (zelfs na al die jaren op het forum).
Reputatie 1
Badge +1
Goedemorgen,

Vanmorgen weer hetzelfde euvel.
Ik heb echter nu alleen de MoCa even losgehaald van stroom. Na het er weer op zetten van de stroom werkte de iTV ontvanger weer.
Het lijkt dus aan één van de MoCa te liggen. De andere doet het prima, iedere dag.

@Robin, volgens mij zijn ze een tientje duurder (per stuk) dan de normale DVB.
Reputatie 7
Badge +24
Dan wil ik hier nog wel even verder op door. Wil je de MoCa's eens omwisselen en me laten weten of het probleem zich dan bij dezelfde MoCa zich voordoet of dan bij de andere? Hoe lang gebruik je ze al?

@PeterG: dit is ook de eerste keer dat ik ze tegenkom op het forum, dus het is niet heel gek dat je hier nog niet eerder over hebt gelezen 🙂.
Reputatie 1
Badge +1
Goedemiddag,

Ik gebruik ze nu een half jaar ongeveer. Naar volle tevredenheid, overigens.
Ik heb even wat onderzoek gedaan. Het lijkt aan de KPN Switch te liggen die ertussen zit.

Als ik die er tussenuit haal heb ik geen last namelijk.
Reputatie 7
Badge +24
In die richting had ik het nog niet gezocht. Welke switch gebruik je? Als dat een ouder model is, dan stuur ik je een nieuwe toe om dat uit te testen 🙂.
Reputatie 7
Badge +30
Wat heb je allemaal op die switch aangesloten?
Reputatie 1
Badge +1
@Cindy_ Het betreft een Netgear GS605v5

@RobinFlikkema; Op de switch zat aangesloten de STB, Xbox One, Bose Soundtouch, Philips televisie.
Reputatie 7
Badge +24
Wil je eens proberen om de switch alleen aan te sluiten met de MoCa en daarna de andere apparaten erop aan te sluiten? Als dat niks uithaalt, dan stuur ik je een nieuwe op 🙂. Beantwoord je dan mijn privébericht met je gegevens?
Reputatie 7
Badge +24
Oh ik zie dat ik je gegevens al heb. Sorry Jochem 😉. Laat maar weten wat eruit komt.
Reputatie 1
Badge +1
Cindy_

De MoCa heeft er al moeite mee als alleen de switch en de STB zijn aangesloten.
Je ziet dan ook het netwerklampje verkleuren naar oranje ipv groen.
Alleen de STB rechtsstreeks op de MoCa geeft groen lampje.
Reputatie 7
Badge +24
Ok! Ik stuur je een nieuwe switch op. Hopelijk is daarmee het probleem verholpen. Laat je me dat weten? 🙂
Reputatie 1
Badge +1
Ja, ik laat het weten.
Reputatie 7
Badge +30
Hmm. Alhoewel de kans groot is dat alle apparaten achter de switch nu je TV Streams binnen krijgen, zou dat geen probleem moeten geven voor TV kijken.

Het lijkt er meer op alsof de switch intern iets uitzet (niet de poort; dat zou resulteren in F11)
Reputatie 7
Badge +24
Ik ben benieuwd of de nieuwe switch wat uithaalt. Laat je dat weten @countach1979?
Reputatie 7
Badge +24
@countach1979 heeft me in een privébericht laten weten dat het met de nieuwe switch goed werkt 🙂.
Reputatie 1
Badge +1
Afgelopen vrijdag nieuwe switch in gebruik genomen. Tot op heden geen gekke dingen.
Mocht dit binnenkort (deze week) anders zijn laat ik het weten.
Vooralsnog lijkt het opgelost.
Reputatie 1
Badge +1
We zijn nu ruim een week verder met de vervangen switch. Vooralsnog werkt dit zonder problemen.
Het lijkt er nu op dat de vorige switch defect is geraakt en de nieuwe z'n werk doet.
Reputatie 7
Badge +24
Gelukkig! Case closed dan 😉.

Reageer