itv

• 15 april 2013
  • 3 reacties
  • 6092 keer bekeken

hoi, ik heb al jaren internetplus bellen hoewel er in het begin wat startproblemen waren bevalt het goed.omdat we buiten het dorp wonen hebben we tv via de schotel van canal digital.nu zag ik dat we sinds kort ook itv van kpn zouden kunnen ontvangen,dit kan dan voor 1 tv en kan alleen de instap nemen met de verwachte internetsnelheid op je adres 5 Mb/s.Is het dan wel zo verstandig om itv te nemen of krijg ik straks steeds storingen.en stel dat dat het geval is (steeds storingen)kan ik dan ook weer terug of ben ik verplicht een jaar slecht tv te kijken.Wat is wijsheid,ik vind de overstap best eng!!

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Beste Jaro. Je internetsnelheid is wel erg krap. Je kunt alleen de SD-kanalen op deze manier ontvangen (dus géén HD) en, zoals je zelf al aangeeft, maximaal op 1 TV-set kijken. Als de TV ontvanger aanstaat, is er nauwelijks bandbreedte over om te kunnen internetten, want de TV-ontvanger "slurpt" alles op.

Als je voldoende hebt aan 1 TV-ontvanger, niet van plan bent te internetten of als eventuele huisgenoten dat niet gaan doen terwijl de TV-ontvanger aanstaat en voldoende hebt aan de beeldkwaliteit van het SD-signaal (heel eerlijk gezegd, het HD-signaal is wel iets, maar niet zo denderend veel beter) kun je ITV overwegen. Of dat zonder storing zal gaan weet niemand van te voren helaas. 

oke, heel erg bedankt voor dit eerlijk antwoord.ik was er al bang voor,tuurlijk wil ik ook kunnen internetten als de tv aanstaat,wij hebben twee pubers in huis.Wat ik dan niet begrijp is dat ze bij KPN hier niets over zeggen,want ik heb ook nog gebeld:jawel hoor mevrouw, natuurlijk met 1 tv gaat het wel goed.Gaat bij hun het verkopen dan boven het tevredenheid van de klant???Nou ik blijf gewoon bij het oude dan.en misschien in de toekomst dat het nog beter wordt (hoger mb).

Reputatie 1
Badge
Waarschijnlijk heb je gewoon 5 Mbit naast ITV. Het zou een beetje vreemd zijn als KPN ITV zou leveren over een 5 Mbit lijntje want dat zou dan inderdaad grote problemen opleveren.

Maar waarom zou je wegwillen van de schotel? Ook al zou er glasvezel bij je komen, dan nog levert KPN een beeld dat niet kan tippen aan HD van de kabel en satelliet. Daarnaast zijn er met de KPN ITV dienst zoveel tekortkomingen, beperkingen en meer storingen t.o.v. satellietontvangst dat je als satellietkijker deze dienst van KPN niet anders dan als een "Experimentele TV dienst" moet zien, die je er hooguit naast neemt als extraatje om mee te spelen, maar die je zeker niet als hoofdaanbieder moet nemen.

Reageer