Beantwoord

iTV afnemen zonder internet van KPN

  • 10 July 2019
  • 31 reacties
  • 3488 keer bekeken

Kan ik ook alleen een interactieve televisie abonnement nemen zonder internet?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nick83 10 July 2019, 21:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Nee, zonder Internet is er geen iTV.
Ik bedoel dat ik tv van KPN wil en internet van een andere provider
Reputatie 7
Badge +21
Nee, iTV van KPN is niet los (zonder KPN internet) beschikbaar.
Reputatie 7
Badge +24
Ik bedoel dat ik tv van KPN wil en internet van een andere provider
Nee. Tv gaat over internet. En dan wel alleen over het netwerk van KPN. Als je de tv kastjes van kpn zou aansluiten achter een internet aansluiting van ziggo, dan werken ze niet. Zou wel heel stoer zijn als KPN dat nog eens mogenlijk zou maken, maar voor nu werkt het in ieder geval niet.
Reputatie 7
Badge +11
Zonder internet kun je wel een Digitenne abonnement nemen bij KPN ,https://www.digitenne.nl/
Ik bedoel dat ik tv van KPN wil en internet van een andere provider
@Hillep , als je met een andere provider een kabelboer bedoelt, zoals Ziggo, kan dat wel.
maar als je bij een andere xDSL provider alleen Internet wil kan dat niet.

Ik bedoel dat ik tv van KPN wil en internet van een andere provider@Hillep , als je met een andere provider een kabelboer bedoelt, zoals Ziggo, kan dat wel.
maar als je bij een andere xDSL provider alleen Internet wil kan dat niet.

Dat werkt niet zoals de topic starter bedoelt bij Ziggo werkt het bijna andersom zonder tv geen internet. Met die combinatie komt de TV via de coax binnen niet de dsl of glasvezel.

De TS wil het ware IPTV daar is Nederland of beter geschreven zijn de providers daar nog niet klaar voor. Vanwege de logischere indeling van de tv paketten zou ik bijna meteen voor Tmobile kiezen als we deze keuze vrijheid hadden. Ik vraag me daarbij wel af of het voor de klant zoveel voordeel op zal leveren.

Het kan wel buiten de providers om NLZiet en NPO start om maar wat opties te noemen.

Overige te vinden IPTV aanbieders buiten de isp's om zitten voor mijn gevoel in een donkergrijs gebied.
Aanvulling voor Nederland lijkt en dan de nadruk op lijkt Newontv wat in handen is van de eigenaar van voormalige provider Wish een legale optie te zijn. Ik vind hiervan verder nog weinig reviews van klanten.

Het aanbod lijkt te zijn veranderd ten opzichte van een eerder bezoek ik zou hier persoonlijk toch ver weg van blijven.
Internet is puur een doorgeefluik. Als je ITV van KPN wilt lijkt het met toch geen bezwaar om ook internet van KPN te (moeten) hebben?

Maarrrr... vrijwel alle internetproviders leveren ook TV. Dus je kunt het ook omdraaien.

Wil je internet van T-Mobile dan moet je ook TV van T-Mobile nemen
En internet van Tele2 houdt in ook TV van Tele2.
En Online... internet van Online, dan ook TV van Online

Ook bij Ziggo is het tegenwoordig niet verstandig/niet mogelijk om TV zonder internet te hebben. Enkele zenders geven zij inmiddels ook alleen via hun eigen internet door op de Next-box. (en die krijg je als je ook wilt opnemen). Er móet dan (ook) internet van Ziggo bij want opnemen loopt via de cloud via hun éigen internet.

Conclusie: je zult het beiden van dezelfde provider moeten hebben anders gaat het niet werken.

Wat is de reden waarom je TV en internet van verschillende providers wilt (wat dus eigenlijk niet mogelijk is). En welke heb je op 't oog voor internet?
Iedereen bedankt. De vraag stelde ik omdat wij een aanbod hebben gekregen van Snel internet Groningen, hierbij maken we gratis kans op een glasvezel aansluiting mits we ons aanmelden bij KabelNoord. Mocht het geen glasvezel worden dan krijgen we een kastje aan de muur dat via straling gaat. Maar KPN bevalt mij prima en vind het jammer over te stappen maar ik heb weinig keus. Toch maar voor een jaar maar KabelNoord.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Hillep, Zo te lezen is er al voldoende informatie verstrekt waar jij mee uit de voeten kan. Leuk om te lezen dat je ondanks de overstap naar KabelNoord, toch tevreden bent met onze dienstverlening. De overstap wanneer glasvezel wordt aangelegd kan ik begrijpen, maar er spelen geen andere factoren mee? Anders kan ik altijd nog even kijken wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 7
Badge +24
Iedereen bedankt. De vraag stelde ik omdat wij een aanbod hebben gekregen van Snel internet Groningen, hierbij maken we gratis kans op een glasvezel aansluiting mits we ons aanmelden bij KabelNoord. Mocht het geen glasvezel worden dan krijgen we een kastje aan de muur dat via straling gaat. Maar KPN bevalt mij prima en vind het jammer over te stappen maar ik heb weinig keus. Toch maar voor een jaar maar KabelNoord.

Kan er wel wat van begrijpen. Ze zijn hier ook bezig met een glasvezel initiatief. Daarbij bieden ze ook een internet pakket aan voor een heel aantrekkelijk prijs. Maar dat is dan zonder bellen en zonder tv. Bellen kun je heel goed en betaalbaar via een VoIP aanbieder regelen. Dan blijft tv over. Hoe regel je dat als je interactieve tv (tv gids met 7 dagen terugkijken + eventueel opnemen) wilt?

En daar stopt het helaas. Want dat kan niet. Het is wat dat betreft behoorlijk klote dat je niet gewoon alleen tv af kunt nemen van KPN voor bijv. 20 euro per maand. Weet eigenlijk heel niet of dat dan een goede prijs zou zijn, maar het gaat om het idee.

Het zou de concurrentie op gebied van internet behoorlijk bevorderen en positief zijn voor de aanleg van glasvezel. Want KPN doet bij bij ons glasvezel project heel niet mee. Veel mensen willen voor tv toch bij KPN blijven en schrijven zich dus heel niet in voor een glasvezel aansluiting. Nou geweldig. Lekker fijn zo...
Dan blijft tv over. Hoe regel je dat als je interactieve tv (tv gids met 7 dagen terugkijken + eventueel opnemen) wilt?
@Nick83
Via een IPTV aanbieder, apps beschikbaar op Smart-tv's
NLziet ( € 7,95, NL publieke en commerciëlen, niet opnemen, wel programma gemist)
Canaldigitaal-app-abonnement (Vol € 9,95 en Bomvol € 14,95, zenderaanbod, niet opnemen, wel programma gemist)
. Mocht het geen glasvezel worden dan krijgen we een kastje aan de muur dat via straling gaat. .

Dus een vorm van Dvb-TV, de vervanger van de ouderwetse TV antenne Het ontvangen signaal wordt met een ontvanger omgezet naar het gewenste ingangsignaal van de TV. (Wat dan gewoon een monitor is).

KPN is denk ik de grootste aanbieder in Nederland. Let op, voorzover ik weet zijn alleen de NPO zenders vrij in Nederland, de rest zit in een pakket waarvoor er een decodere moet zijn ingebouwd in de ontvanger.

Het is al eerder genoemd in deze thread, maar gezien jouw reactie twijfel ik of je je bewust was dat het niets met glasvezel te maken heeft.

https://www.digitenne.nl

Kortgeleden is de codering van het signaal in Nederland gewijzigd en werden alle oude ontvangers waardeloos. Deze zijn door KPN vervangen.
Reputatie 7
Badge +19
@Hillep, voordat je overstapt kun je nog even kijken op de site van KPN netwerkNL. Er wordt behoorlijk gewerkt aan vernieuwing rondom ons netwerk. Misschien is het voor jou nog de moeite waard om te blijven en is overstappen niet nodig.
Reputatie 7
Badge +24

Dan blijft tv over. Hoe regel je dat als je interactieve tv (tv gids met 7 dagen terugkijken + eventueel opnemen) wilt?@Nick83
Via een IPTV aanbieder, apps beschikbaar op Smart-tv'sNLziet ( € 7,95, NL publieke en commerciëlen, niet opnemen, wel programma gemist)Canaldigitaal-app-abonnement (Vol € 9,95 en Bomvol € 14,95, zenderaanbod, niet opnemen, wel programma gemist)

Ja. Maar er kleven diverse nadelen aan. Je moet dus een smart tv hebben. Opnemen is niet mogenlijk. En voor zover ik kan zien geen voetbal/sportpakket.
@Nick83
Alleen Canaldigitaal heeft in "Bomvol" Fox Sports 1. De overige zenders daarvan zijn niet beschikbaar.
Voor Ziggo Sport is het mogelijk om via internet te abonneren (Ziggo Sport GO, rechts op de pagina). Daar is geen 'vaste' provider voor nodig.

. . . Mocht het geen glasvezel worden dan krijgen we een kastje aan de muur dat via straling gaat.


Daar mee bedoel je zws dit :
https://www.youtube.com/watch?v=iZ1CDlqNn-A
Het laatste (moeilijke) stukje via een zender, hoeft niet mis mee te zijn.

Reputatie 7
. . . Mocht het geen glasvezel worden dan krijgen we een kastje aan de muur dat via straling gaat.Daar mee bedoel zws dit :
https://www.youtube.com/watch?v=iZ1CDlqNn-A
Het laatste (moeilijke) stukje via een zender, hoeft niet mis mee te zijn.

Dat lijkt dan dus gewoon 4G te zijn. Vraag is of die 100Mbps gegarandeerd zal worden, er wordt niet voor niet gesproken over een snelheid tot 100Mbps.
Het gaat hier om een veelal onbekende, ondergewaardeerde techniek die lokaal toch best veel gebruikt wordt.
Eigenlijk een opgevoerde wifi verbinding, over een korte afstand, een paar km.
Er zijn nederlandse winkels waar je een set kan kopen, tot een bepaald vermogen vergunningsvrij.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Internet_service_provider
Een nederlandse term of uitleg vond ik nog niet.
In de buitengebieden zie je (cq ik) daar best vaak de antennes voor hangen, ook wel op een mast, op een industrieterrein bv.
Maar ik heb daar een oog voor, en voor andere dingen weer niet 🙂
Dan blijft tv over. Hoe regel je dat als je interactieve tv (tv gids met 7 dagen terugkijken + eventueel opnemen) wilt?
@Nick83 Via een IPTV aanbieder, apps beschikbaar op Smart-tv'sNLziet ( € 7,95, NL publieke en commerciëlen, niet opnemen, wel programma gemist)Canaldigitaal-app-abonnement (Vol € 9,95 en Bomvol € 14,95, zenderaanbod, niet opnemen, wel programma gemist)


En IPTV aanbieders (legale) zijn er niet meer met het stoppen van Knippr. Dat is echt te vroeg gestopt helaas.

Als het internet echt "slechts" een doorgeefluik is moet het mogelijk zijn TV bij een andere aanbieder af te nemen. De wil hiervoor om dit op te pakken ontbreekt het aan of is simpelweg te duur om uit te voeren. Het verbaast mij namelijk dat Digitenne bijna 2 keer zo duur is dan TV bij KPN bijvoorbeeld (17 euro tegenover 10) en dat terwijl digitenne nu minder mogelijkheden biedt
wjb schreef: Dat lijkt dan dus gewoon 4G te zijn.

Géén 4G. Zie de faq onder "Technische vragen" > "is draadloos veilig"
Kabelnoord: Ja, wij maken gebruik van draadloze verbindingen die voldoen aan alle wet- en regelgeving. Het Agentschap Telecom kijkt mee met wat we doen. Voor alle duidelijkheid: Snel Internet Groningen maakt voor de draadloze verbindingen geen gebruik van 4g of 5g technieken.

Galdor68 schreef: En IPTV aanbieders (legale) zijn er niet meer met het stoppen van Knippr.

Waar bazeer je dat op? Ik noem er nou net twee, legale, die n.b. beiden in de quote staan: de Canaldigitaal-app. Apart op te abonneren. En nog NLziet, toch echt ook een IPTV aanbieder.
Reputatie 7
Badge +24
Ik zit ook op Twitter, en daar heb ik zojuist ff op NLziet gezocht, en daar word je nog niet zo vrolijk van...
NLziet is toch geen volwaardige iptv aanbieder te noemen. Dat zijn NPO Start, RTL XL en KIJK samengevoegd onder 1 paraplu.

  • Kijk live naar 21 tv-zenders van NPO, RTL, SBS, Veronica & Net5
Dat is in mijn ogen enkel een on demand service. Een volwaardige iptv aanbieder moet wel wat meer bieden.

Canal digital voldoet inderdaad wel die spelen goed op de markt in.
Ik was in de foutieve veronderstelling dat je dit niet los van de andere pakketten kon afnemen.

De ultieme iptv aanbieder in mijn beleving werkt niet via een app maar op dezelfde methode als tv via de kabel. In plaats van coax een utp kabel in de tv gegevens invoeren en presto zenders kiezen zoals je dat met dvb doet geen gezeur met kastjes geen gezeur met apps.

Op de totaal kosten na bied kabelnoord een prima keuze en zelfs de mogelijkheid van een app.
Galdor68 schreef: De ultieme iptv aanbieder in mijn beleving werkt niet via een app maar op dezelfde methode als tv via de kabel. In plaats van coax een utp kabel in de tv gegevens invoeren en presto zenders kiezen zoals je dat met dvb doet geen gezeur met kastjes geen gezeur met apps.

Dus cijfertjes intoetsen voor zenderkeuze. Dat kan ook met een app.

En via utp de tv in dan zal er toch een app voor nodig zijn. Maar dié kan vervolgens wel zo werken "als zou het dvb-c zijn".
Ik heb begrepen dat de KPN ITV app voor (alleen nog Samsung) televisies zo werkt/gebruikt kan worden. Cijfertjes intoetsen.