Beantwoord

iTV afstandsbediening en Philips Ambilight

• 26 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 5711 keer bekeken

Hallo,

Ik wil graag overstappen naar KPN alles in 1. Maar ik til erg zwaar aan het blijven werken met 1 afstandsbediening (heb nu een CI- module in mijn tv in plaats van een externe ontvanger). Mijn vraag is, kan de afstandsbediening die bij de iTV ontvanger wordt meegeleverd ook de lampen van de Ambilight inschakelen van een Philips tv?

icon

Beste antwoord door RobVeldman 28 oktober 2014, 07:52

Bedankt voor alle antwoorden. Ik weet voldoende.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hoi RobVeldman, welkom op het forum.

De KPN TV ontvangers worden met één type afstandsbediening geleverd.

Met deze afstandsbediening kan je zowel de ontvanger als de TV aansturen.

Ik weet niet of daarmee de Ambilight aangestuurd kan worden, maar eigenlijk ga ik er vanuit dat je op de TV kunt instellen dat dit automatisch gebeurt bij het aanzetten van de TV.

Anders kan je er natuurlijk altijd voor kiezen om een Logitech afstandsbediening aan te schaffen die je volledig (en eenvoudig) kunt programmeren om meerdere apparaten te bedienen.

Reputatie 7
RobVeldman schreef:
Mijn vraag is, kan de afstandsbediening die bij de iTV ontvanger wordt meegeleverd ook de lampen van de Ambilight inschakelen van een Philips tv?

Nee, helaas, dat gaat niet met de AB van KPN. Daarvoor moet je echt de AB van de TV bij de hand houden, net als voor het instellen van beeld (helderheid, contrast, kleur) en andere instellingen van het geluid dan alleen de geluidsterkte (en mute). Overigens verander ik nooit wat aan de Ambilight; dat staat altijd aan en kleur en intensiteit veranderen automatisch met het beeld mee, zoals het ook bedoeld is.

Nu weet ik dat somminge merken Smart TV's een zgn. Smart Hub hebben waarmee je TV en ontvanger zodanig op elkaar kun afstemmen dat bediening grotendeels via de AB van de TV zelf verloopt. Ik weet alleen niet of de TV's van Philips daarvoor geschikt zijn.

Reputatie 2
Met de KPN afstandbediening kan je de TV aan- en uitzetten, het volume regelen en het ingangskanaal kiezen. Voor alle andere instellingen van de TV is de originele TV-afstandsbediening nodig.

Het ambi-light instellen kan dus niet via de KPN afstandbediening.

Reputatie 7
Dus die Ambilight gaat niet automatisch aan bij het aanzetten van de televisie en dat is ook niet in te stellen op de televisie?

Philips toch... ...ik had beter van jullie verwacht.

Uiteraard kan je (zoals aangegeven in mijn vorige bericht) met een Logitech afstandsbediening alle functionaliteit van alle op de afstandsbediening aangesloten apparaten besturen.

Het is dus nooit nodig om meer dan één afstandsbediening te hanteren.

Reputatie 2
Bij mijn Philips TV met ambilight gaat de verlichting aan bij het inschakelen van de TV. De afstandbediening van de TV is alleen nodig als je de functionaliteit of de intensiteit van het ambilight wilt wijzigen.

Reputatie 2
Badge +2
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niet erg vind om 2 afstandsbediening te gebruiken.

Op 1 of ander manier werkt mijn Philips Ambilight tv niet met de afstandsbediening van KPN 

https://

Bedankt voor alle antwoorden. Ik weet voldoende.

Reageer