Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Sticky

iTV afstandsbediening instellen

Reputatie 5

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Tim heeft ontvangen van andere leden.

Badge +8
  • Tim
  • Moderator
  • 1032 reacties
Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen.

Je kunt de volgende functies bedienen:
• Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Input kanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Verschillende methodes:
Optie 1: Probeer een veel voorkomende TV-code uit de lijst hieronder.
Optie 2: Probeer een snelcode uit de tabel.
Optie 3: Gebruik de algemene code.
Optie 4: Zoek het modelnummer van de TV op de website.

Optie 1: Meest gebruikte TV-codes voor de iTV afstandsbediening
• Start de programmeermodus door de stopknop 5 seconden ingedrukt te houden. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer. (Het kan ook met de menu knop)

• Voer je 3-cijferige tv-code in met de cijfertoetsten. Het controlelampje op de afstandsbediening knippert twee keer ter bevestiging dat de code is geaccepteerd. Je afstandsbediening is nu geprogrammeerd op jouw televisie.

Codelijst:

Philips

- Nieuwe LCD modellen (>2009): 394
- Oudere LCD modellen (<2008): 525, 526
- CRT beeldbuis modellen: 416

Samsung

- Nieuwe LCD/Plasma modellen: 307
(werkt met o.a. B, C & D series)

Sony

- Nieuwe LCD modellen (Bravia): 536
- Oudere CRT modellen (Trinitron etc.): 529

LG

- Nieuwe LCD/Plasma modellen: 633, 630

Panasonic

- Nieuwe LCD modellen: 212

Sharp

- Nieuwe LCD modellen: 727

JVC

- Nieuwe LCD modellen: 186

Grundig

- Nieuwe LCD modellen: 227
- Oudere CRT modellen: 231

Toshiba

- Nieuwe LCD modellen: 651

Andere merken

- Orion: 324

Optie 2 & 3: Snelcodes en algemene code
Met de snelcodes op merk worden alle codes van het merk geprobeerd. Met de overige (algemene) code worden ALLE codes geprobeerd. Dit kan daarom lang duren, je kunt ook eerst een code op het modelnummer zoeken.

Optie 4: Zoeken op modelnummer
Op de website kun je zoeken op het modelnummer van je TV. Als het merk en/of model niet in de lijst staat dan zou je het met de algemene snelcode moeten proberen.
• Instructievideo op de website: Instructievideo
• Algemene pagina met zoeken op modelnummer: Informatiepagina op KPN.com

Heb jij een TV-code die nog niet in de lijst staat? Post deze hieronder en we zullen hem aan de lijst toevoegen.

Zie ook onze website voor verdere uitleg:
https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/installeren-gebruiken/afstandsbediening-instellen.htm

89 reacties

Bang & Olufsen TV's worden hier niet vermeld. Ik heb een kennis die een Bang & Olufsen TV heeft en geen code weet voor zijn TV. Ik ben erg benieuwd wat deze code is.

Kleine update: IK ga code 20 maar eens laten proberen door deze kennis.

mvg

Reputatie 5

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die demie1000 heeft ontvangen van andere leden.

Badge +7
Code's
568
545
424
446
344
333
287
284

Ik heb een Philips type 37PFL7606H12 bouwjaar 2012, maar codes 394, 525, 526 en 416, die weergegeven worden doen het niet. Zijn er niet nog meer codes, die uitgeprobeerd kunnen worden?

Reputatie 5

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Tim heeft ontvangen van andere leden.

Badge +8
Hallo jvijssel,

De code 526 zou moeten werken voor 37PFL7605 en vergelijkbare modellen.

Let op dat het hier alleen om het nieuwe model van de afstandsbediening gaat en
NIET om het kleine oudere model. Voor dit model heb ik geen specifieke code gevonden en adviseer ik je om het met de zoekfunctie te proberen.

Met vriendelijke groet,

Tim

Hallo Tim,

Bedankt voor je reactie.

Zoals in mijn bericht weergegeven, wat mijn type tv is en welke codes het NIET doen, doet deze 526 code het dus niet.

Het model afstandsbediening is dezelfde als die bovenaan wordt weergegeven, het lange smalle model, ik neem aan dat dit de nieuwste versie is, want hij is niet kort.

Groetjes,

John.

Reputatie 5

Badge +8
Hallo jvijssel,

Je zou dan kunnen proberen om de afstandsbediening te programmeren met optie 2, de snelcode van Philips, 10. Succes!

Tim

Ik heb juist eerst de snelcode geprobeerd, zoals die aangegeven werd in de handleiding, maar toen dit geen bevredigend resultaat gaf, had ik de specifiek geadviseerde codes geprobeerd.

Helaas ook geen resultaat, behalve dat ik met alle codes, alleen het geluid harder/zachter en de luidspeker uit kan zetten.

Oh ja,

Ik had ook optie 20 voor overige geprobeerd.

Reputatie 5

Badge +8
Oh, dat wist ik niet! Maar het klopt inderdaad, dit is een bekend probleem bij een aantal Philips modellen. Ik ben bang dat de aan/uit knop niet gaat werken met de iTV afstandsbediening.

Met vriendelijke groet,

Tim

Ik heb een Akai led2203 televisie.

Welke code heb ik nodig voor de afstandsbediening?

Reputatie 4

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die JB__ heeft ontvangen van andere leden.

Badge +6
Hallo Vincent1979,

Bovenaan dit topic staan de instructies met bijbehorende links, daar kun je voor je tv de code vinden om hem in te stellen. Indien jouw merk of type er niet tussen staat of de geprobeerde codes niet werken, dan wordt je type tv niet ondersteund en is het niet mogelijk om hem in te stellen.

Hier de link naar de instructie: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14606

Met vriendelijke groet,

Jessica

Reputatie 6

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Giant2000 heeft ontvangen van andere leden.

Badge +10
Binnenkort is de afstandsbediening wellicht niet meer nodig gezien dit bericht:

KPN werkt aan afstandsbedienings-app voor interactieve tvDoor Dimitri Reijerman, woensdag 26 juni 2013 13:14, reacties: 47, views: 14.315 • Feedback
Submitter: glashio

KPN werkt aan een mobiele applicatie voor het aansturen van zijn Interactieve Televisie. Dat laat het telecombedrijf weten in een videoclip die het op YouTube heeft geplaatst. Wanneer de software beschikbaar komt, is onduidelijk.

KPNMet de applicatie moet een abonnee van Interactieve Televisie alle functionaliteit van het iptv-platform van KPN kunnen aansturen, zo stelt een medewerker van het bedrijf in een YouTube-clip. Daaronder vallen bijvoorbeeld het bestellen van een film of het terugkijken van een programma op Uitzending Gemist. Op welke platforms de applicatie van KPN gaat draaien, is nog niet bekend. Ook is nog onduidelijk wanneer de app beschikbaar komt.

Aanbieders van interactieve televisiediensten zeggen met het aanbieden van mobiele applicaties die dienstdoen als afstandsbediening het gebruiksgemak te willen vergroten. Ook kan steeds vaker via een smartphone of tablet naar livetelevisie gekeken worden; onder andere KPN, UPC en Ziggo bieden deze mogelijkheid. Daarbij geldt nog wel de beperking dat de kijker alleen live-tv kan opvragen op een internetverbinding van de desbetreffende aanbieder.

(bron: http://tweakers.net/nieuws/89930/kpn-werkt-aan-afstandsbedienings-app-voor-interactieve-tv.html?nb=2013-06-27&u=0800)

Reputatie 3

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die kallistor heeft ontvangen van andere leden.

Badge
Vincent1979,  Zou bijna de let me google that for you link gebruiken

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/15779/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzcyMzIzNDk5L3NpZC9qN1RIX010bA==/?navMethod=crosslink&session=L2F2LzEvdGltZS8xMzcyMzIzNDk5L3NpZC9qN1RIX010bA%3D%3D

bovenstaande filmpje kan je helpen hierbij 

Ik heb een samssung led tv (UE37C5100QWXXN) en na een tijdje reageerde mij afstandsbediening nauwelijks tot helemaal niet meer.

Dus ik heb geprobeerd hem op nieuw te sychroniseren maar geen een code die ik heb gevonden werkt.

weet iemand hier een oplossing voor?

Reputatie 6

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Giant2000 heeft ontvangen van andere leden.

Badge +10
Werkt de afstandsbediening überhaupt nog wel of alleen het tv gedeelte niet?

Zijn de batterijen goed?

Wat je sowieso kan doen is de + en - pool even kortstondig kortsluiten (bijvoorbeeld met een schaar). Nu is de afstandsbediening gereset en kan je de code opnieuw gaan proberen. Ik heb ook een Samsung LED tv en deze werkte al na de eerste code volgens het boekje.

Reputatie 1

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die optiflex heeft ontvangen van andere leden.

Ik heb hier een q media qle25k1tp-fm2-tl en ik heb alles geprobeerd maar mijn afstandbediening wilt maar niet verbinden. Heb verschillende keren code 20 ingevoert kwartier gewacht maar het wilt maar niet lukken.

Reputatie 3

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Danny_ heeft ontvangen van andere leden.

Badge +1
Hallo Optiflex,

Wat jammer dat het niet werkt. Ik heb de handleiding er bij gepakt en zie dat de Qmedia hier niet in voorkomt. Naar alle waarschijnlijkheid zal de afstandsbediening niet werken i.c.m. je TV.
Ik heb het toch even voor je gegoogled en kwam de volgende codes tegen.

782 en 719

Zou je deze codes eens willen proberen? Mocht ook dit niet werken houdt het helaas op ben ik bang.

Met vriendelijke groet,
Danny

Hallo Ik zoek een code voor de Dual tv met modelnummer DL-TDL32R1-002.

Dit is een recent gekochte Blokker TV.

Alle Dual codes uit de handleiding van KPN geprobeerd en via de algemene code 20. Niets werkt!!

Wie kan mij helpen ik wordt er gek van...... Alvast bedankt

Reputatie 3

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die Danny_ heeft ontvangen van andere leden.

Badge +1
Hallo KeesKoning,

Vervelend dat je de afstandsbediening niet werkend hebt gekregen met behulp van de handleiding.
Zodra je kiest voor automatisch instellen (via code 20) kan het soms wel 5 a 10 minuten duren voordat de TV reageert op de afstandsbediening. Heb je de knop ook zo lang vast gehouden?

Met vriendelijke groet,
Danny

Hallo,

Ik wil graag de programmering verwijderen zodat de afstandsbediening terug gaat naar de basis instellingen. Ik heb hem een keer ingesteld en wil nu het volume weer op de originele manier bedienen ik krijg het niet voor elkaar

Reputatie 2

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die LiesbethJager heeft ontvangen van andere leden.

Hoi Daniel, ik krijg net voor ander issue met de ab deze tip: Haal even de batterijen uit de afstandsbediening, maak even kort sluiting met de + en - pool, bijvoorbeeld met een schaar. Daarna de batterijen er weer in en de afstandsbediening is gereset. Succes!
Ik heb een Dual DL-TDL24F1-001. Ik kan de code voor de afstandsbediening van de tv ontvanger niet vinden. Ik heb alle Dual codes geprobeerd en het ook met de snelcode 20 geprobeerd.

Reputatie 6

De streepjes in deze balk nemen toe door de likes die glenonlinenl heeft ontvangen van andere leden.

Badge +3
gebruik je de menu of stoptoest, voor de algemene code 20 moet je namelijk de menutoest gebruiken. welke AB model heb je de lange dunne 2011 of de oude 2008. code 20 kan lang duren en soms is een tweede poging noodzakelijk.

code 20
1) zet je tv aan en richt de AB op het IR oogje van je tv
2) druk menu totdat rode lampje 2x knippert,
3) voer 20 in en blijf de AB richten op je tv
4) druk nu net zolang de TV toest in op de kpn AB totdat je tv uitgaat.
5) zodra de tv uitgaat laat je de knop los.

ik heb het lange dunne model. ik heb de snelcodes mbv de menutoets geprobeerd en de dual codes via de stoptoets. niets werkte

De tv code van mijn Sony TV is keurig ingesteld op de afstandsbediening van de Motorola VIP 1853.

Nu heb ik een Bose Solo sound systeem aan de TV gehangen. Dit betekent dat de volume-knoppen van de kpn-afstandsbediening niet meer werken.

Volgens de handleiding van Bose kan dit systeem ingesteld worden op de afstandsbediening van een tv-ontvanger.

Kun je uberhaupt een 2e apparaat aan deze afstandsbediening koppelen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)