Beantwoord

ITV app alleen te downloaden via Nederlandse Apple Store

  • 17 July 2019
  • 4 reacties
  • 490 keer bekeken

Ik gebruik een KPN Glasvezel aansluiting.

Via deze aansluiting blokkeerd KPN mij om iTV te kijken. Ik heb het dus niet over het buitenland of een vreemd netwerk. Ik zit op het netwerk van KPN en KPN verteld mij dat ik NIET iTV mag kijken.

Dit is wel vreemd natuurlijk.

Waarom? Ik heb jaren geleden in de UK gewoond. Daar heb ik ook mijn apple store account.
Volgens de Europese wetgeving moet KPN zich aan de Europese wetgeving houden. Deze schrijft voor dat Geoblocking binnen de EU verboden is.

Maar, de nederlandse wet schrijft voor dat KPN zich niet aan de europese wetgeving moet houden en gewoon geoblocking mag toepassing IN NEDERLAND!

Dit is lastig voor mij. Want met mijn UK Apple Store kan ik de iTV app vanwege het volgens de nederlandse wetgeving legale Geoblocking en volgens de europese wetgeving illegale Geoblocking niet installeren en dus wordt mijn KPN aansluiting voor mij onbruikbaar vanwege deze geoblocking.

Mag ik KPN vragen, vriendelijk, zich es aan de wetgeving te gaan houden en heel snel deze geoblocking
van de App store opheffen?

Dankjewel.

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door wjb 17 July 2019, 17:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Hoe kom je er bij dat er sprake zou zijn van geoblocking?
Jij moet gewoon gebruik kunnen maken van de iTV app.
Dat de app niet in de UK app store aangeboden wordt heeft niets met geoblocking te maken.
Reputatie 5
Badge +5
Ik maak gebruik van de Yelo play app van Telenet België . Deze kan ik niet downloaden via mijn Nederlandse Apple store. Speciaal daarvoor een Belgisch account gemaakt en jawel ik kon hem downloaden en gewoon kijken op mijn iPad en Apple tv. Misschien Nederlands account aanmaken?
Reputatie 4
Badge +1
Wat van belang is: gaat het hier om iTV als in Interactieve TV kan KPN, of om de (Engelse) zender ITV? Die zender is (met bijvoorbeeld de ITV hub in een webbrowser) *niet* te bekijken buiten de UK. Dat is geen fout van KPN. Mocht het wel over Interactieve TV kan KPN gaan, dan kan voorgaande als niet geschreven beschouwd worden 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Vinnie79, welkom! Wat jammer om te lezen dat je tegen dit probleem aanloopt! Ik heb zelf het probleem ook bij de hand gehad met een familielid dat in Duitsland woont. We konden op haar Duitse telefoon geen gebruik maken van de ITV app en op mijn Nederlandse telefoon wel gewoon. Ik kan me dus eigenlijk alleen aansluiten bij alles wat hierboven gezegd wordt. We blokkeren niets, je hebt alleen een Nederlandse Playstore nodig om de app te downloaden. Is het een idee om je account om te zetten naar 'Nederland'? Als ik zo een beetje rondkijk op internet, zou dat mogelijk moeten zijn!