Beantwoord

iTV app buitenshuis: geen BBC :-(

• 11 mei 2019
  • 3 reacties
  • 171 keer bekeken

Als ik het goed zie, kun je “buitenshuis” (ik neem aan dat dat betekent: niet verbonden met het thuisnetwerk) via de app niet de BBC en bijvoorbeeld Canvas bekijken. En dat zijn juist mijn favoriete kanalen, die ik bij verblijf in het buitenland vaak niet op de reguliere TV ziet. Waarom kan dat niet?
icon

Beste antwoord door wjb 11 mei 2019, 10:04

Dat kan niet omdat KPN de rechten niet heeft om die zenders buitenshuis beschikbaar te stellen.
Zelf heb ik dat opgelost door een VPN verbinding met mijn thuisnetwerk op te zetten waardoor het iTV platform "denkt" dat ik thuis ben.
Dan moet je natuurlijk wel een VPN servertje op jouw thuisnetwerk hebben draaien.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Dat kan niet omdat KPN de rechten niet heeft om die zenders buitenshuis beschikbaar te stellen.
Zelf heb ik dat opgelost door een VPN verbinding met mijn thuisnetwerk op te zetten waardoor het iTV platform "denkt" dat ik thuis ben.
Dan moet je natuurlijk wel een VPN servertje op jouw thuisnetwerk hebben draaien.
Dank voor je reactie. Wel een teleurstelling: ik ben pas overgestapt van Ziggo en met die app kon ik gewoon mijn hele zenderpakket ook op de app zien. De advertentie van KPN wekte de indruk dat ik alles ook elders via de app kon zien. Ik begrijp dat een VPN de oplossing is (dan kun je ook een IP-adres in het VK simuleren en gewoon via de site van de BBC TV kijken), maar dat voert technisch gezien voor mij wat ver....
Reputatie 7
Met een VPN verbinding via het thuisnetwerk ga je dus Internet op met het publieke IP adres van jouw KPN aansluiting thuis.
Om met een IP adres uit de UK Internet op te gaan zal je een VPN server in de UK moeten gebruiken.

Reageer