Beantwoord

iTV app buitenshuis: geen BBC :-(

  • 11 May 2019
  • 8 reacties
  • 743 keer bekeken

Als ik het goed zie, kun je “buitenshuis” (ik neem aan dat dat betekent: niet verbonden met het thuisnetwerk) via de app niet de BBC en bijvoorbeeld Canvas bekijken. En dat zijn juist mijn favoriete kanalen, die ik bij verblijf in het buitenland vaak niet op de reguliere TV ziet. Waarom kan dat niet?
icon

Beste antwoord door wjb 11 May 2019, 10:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Dat kan niet omdat KPN de rechten niet heeft om die zenders buitenshuis beschikbaar te stellen.
Zelf heb ik dat opgelost door een VPN verbinding met mijn thuisnetwerk op te zetten waardoor het iTV platform "denkt" dat ik thuis ben.
Dan moet je natuurlijk wel een VPN servertje op jouw thuisnetwerk hebben draaien.
Dank voor je reactie. Wel een teleurstelling: ik ben pas overgestapt van Ziggo en met die app kon ik gewoon mijn hele zenderpakket ook op de app zien. De advertentie van KPN wekte de indruk dat ik alles ook elders via de app kon zien. Ik begrijp dat een VPN de oplossing is (dan kun je ook een IP-adres in het VK simuleren en gewoon via de site van de BBC TV kijken), maar dat voert technisch gezien voor mij wat ver....
Reputatie 7
Met een VPN verbinding via het thuisnetwerk ga je dus Internet op met het publieke IP adres van jouw KPN aansluiting thuis.
Om met een IP adres uit de UK Internet op te gaan zal je een VPN server in de UK moeten gebruiken.

Inderdaad. Ik ben ook overgestapt van ziggo en

Er staat overal tv kijken op je telefoon. Bbc niet en dat is juist wat ik wil zien on the go. Ziggo doet dat wel dus klopt niet dat dat niet kan of mag. 

Dus kpn aanpassen dat systeem anders ga ik terug naar ziggo

Reputatie 7

... dus klopt niet dat dat niet kan of mag. 

Er is ook niemand die zegt dat het niet kan of niet mag maar KPN heeft contractueel geen rechten verkregen voor de distributie via Internet van de BBC One, BBC Two en  BBC World News.

Reputatie 5

Lees dus niet voor betaald. Ik zou geen andere reden kunnen bedenken waarom dat bij Ziggo wel kan. Of het financieel verantwoord is, dat laat ik in het midden, die details weet ik niet.

KPN gaat dat niet veranderen. Worden de abo’s ook weer duurder.

Ziggo is een grotere (internationale; liberty global) speler. Het klopt dat die die zenders wel '’buiten de deur'’ aanbieden. Overigens werkt ook hun onlinedienst niet meer in het V.K. sinds begin januari.

Wil je (weer) buiten je eigen wifi die zenders zien, dan via een Ziggo-abo van een kennis/familielid of zelf weer terug naar Ziggo. Zit je nog binnen de 14 dagen bedenktijd? Anders wordt het “ietsje” langer….

Mij een raadsel waarom je überhaupt van Ziggo (...) naar KPN bent gegaan. Tenzij op je adres glasvezel is. Maar via DSL….

Reputatie 5

Had misschien van de FOX sorry, ESPN tax betaald kunnen worden, vermoedelijk hadden daar meer mensen plezier van gehad.