Vraag

iTV app crashed op iPhone XS Max Wifi

  • 22 January 2019
  • 10 reacties
  • 256 keer bekeken

Goedemorgen,

sinds een week heb ik het volgende probleem:

Wanneer mijn iPhone XS Max ( voorzien van iOS 12.1.2 ) verbonden is met Wifi crashed de iTV APP.
De APP start op..........het beeld vult met content en dan crashed de APP.

Wanneer ik Wifi uitzet en de APP opnieuw opstart ( dus via 4G ) werkt de APP feilloos en kan ik TV kijken op de telefoon.

Ook wanneer ik nadat de APP op 4G opstart en dan Wifi weer aanzet, crashed de APP direct.

Help!!

Groetjes,

Jimmy van Bemmel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jimmy, welkom op het forum! Deze storing is mij nog niet bekend. Welke Experia Box gebruik je? Heb je geprobeerd de app te herinstalleren?
Hoi Joran,

ik heb zojuist de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd............helaas blijft de app crashen nadat de content geladen is.

Eerder vanavond was ik bij mijn zwager op visite en de app daar even opgestart ( op zijn Wifi netwerk ), daar werkt het wel 🙄

ikzelf heb een Experiabox V8

mijn zwager heeft een Experiabox V10

groetjes Jimmy
Reputatie 7
Badge +28
Heel bijzonder! Je hebt verder geen problemen met internet of normaal TV kijken? Kun je jouw adresgegevens en klantnummer eens toevoegen aan je profiel (en even een reactie sturen als dat is gebeurd)? Dan kijk ik de verbinding na.
Hoi Joran,

geen problemen met internet en of normaal TV kijken. Verder heb ik een 500/500 internetverbinding, daar kan het ook niet aan liggen, haha.

Ik denk zelf inmiddels te weten hoe het komt. Maar voordat ik actie onderneem graag jou visie:

  • Sinds een paar weken heb ik twee stuks Experia WiFi devices aan mijn netwerk toegevoegd omdat mijn WiFi verre van dekkend was.
  • De Experia WiFi devices schakelen, na de automatische configuratie, de WLAN van de Experiabox uit en verzorgen namens de Experiabox de WiFi.
  • Omdat de SSID en de Key hetzelfde zijn als voorheen in mijn Experiabox, gaan draadloze devices ( waaronder mijn iPhone ) automatisch verbinden met de Experia WiFi devices in plaats van mijn Experiabox ( logisch ).
  • Een resultaat kan zijn dat de LAN instellingen in mijn telefoon ( waar iTV wellicht gebruik van maakt om te bepalen of ik thuis ben of niet ) zoeken naar het MAC adres van mijn Experiabox die er niet meer is.
Wellicht dat daarom de APP crashed........?!

Een oplossing kan zijn om in mijn iPone de "netwerkverbindingen te herstellen", waardoor onder andere die verzamelde MAC adressen weg zijn.

Nadeel is dat daardoor alle "bekende" Wifi netwerken uit het geheugen zijn gewist en ik dus op veel plaatsen weer de sleutel in moet voeren.

Snijdt mijn betoog hout in jou ogen?

Groetjes,

Jimmy
Reputatie 7
Badge +28
De eerste drie stappen wel! De vierde betwijfel ik. Volgens mij maakt het de app (en je telefoon) niet zoveel uit of het MAC adres van een WiFi netwerk is veranderd. Anders zou je helemaal geen internet krijgen. Je kunt misschien even het huidige WiFi netwerk verwijderen en opnieuw verbinding maken, zonder alle netwerkverbindingen te herstellen (zie evt. Wifi-netwerken verwijderen op iPhone, iPad en Mac - appletips)
Hoi Joran,

dat heb ik geprobeerd, zonder resultaat helaas.
Vanavond ga ik maar eens proberen om alle netwerkverbindingen te herstellen als laatste redmiddel.
het kijken via 4G begint nu een beetje uit de hand te lopen, hahaha.
Helaas........net mijn netwerkverbindingen hersteld als laatste redmiddel. Helpt inderdaad ook niet.

nu weet ik het ook niet meer.......😭😭
Reputatie 7
Badge +28
De logica is ook wel ver te zoeken 😞 Als je nou de Experia WiFi's uitschakelt en gewoon met de Experia Box verbinding maakt, dan werkt alles weer als vanouds? Ik ga even overleggen met de ontwikkelaars van de app.
Hoi Joran,

Ik heb dit nog niet geprobeerd..........ik moet dan de Wlan op de Experiabox aanzetten en de Experia Wifi's ontkoppelen. Moet ik even de tijd voor nemen, komt goed.

Wel ben ik er inmiddels achter dat mijn dochter hetzelfde probleem heeft als ik. Ze heeft een iPhoneX met de laatste iOS.

😥
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Jimmy, Joran is er deze week niet, vandaar dat ik reageer. Ik hoor graag, wanneer je er tijd voor hebt gehad, of het met de Experia Box wifi wel werkt of dat het daar ook crasht. Dat is een goede test om uit te vogelen of de kern van de oorzaak hem in de Experia Wifi zit, of in de app.

Ervaar je, wanneer je verbonden bent met de Experia Wifi, ook problemen met andere apps die je eerst niet had? Niet per se crashes, maar ook traagheid, foutmeldingen etc...

Reageer