Beantwoord

ITV app in Zuid Aftika

• 4 november 2018
  • 8 reacties
  • 230 keer bekeken

Kan ik mijn KPN iTV app via wifi gebruiken in Zuid Afrika?
icon

Beste antwoord door wjb 4 november 2018, 11:09

Zonder een VPN verbinding naar een Nederlandse VPN server zal het niet gaan lukken om televisie te kijken in Zuid Afrika. Zuid Afrika is immers geen onderdeel van de EU.
Met een VPN verbinding naar een Nederlandse VPN server is het wel mogelijk, maar dan moet de Internet verbinding uiteraard wel snel genoeg zijn.
Zelf draai ik een VPN server op mijn Synology NAS in mijn thuisnetwerk en daarmee kan ik overal ter wereld televisie kijken via de iTV app mits de Internet verbinding snel genoeg is.
Ik ben net terug van vakantie in Zuid Afrika en in st. Lucia hadden we een hotel waar dit prima functioneerde, maar bijvoorbeeld in de lodges in het Kruger park kan je dit wel vergeten.
Dat geeft ook niet, want daar heb je toch geen tijd om aan Nederland te denken, laat staan aan Nederlandse televisie.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Zonder een VPN verbinding naar een Nederlandse VPN server zal het niet gaan lukken om televisie te kijken in Zuid Afrika. Zuid Afrika is immers geen onderdeel van de EU.
Met een VPN verbinding naar een Nederlandse VPN server is het wel mogelijk, maar dan moet de Internet verbinding uiteraard wel snel genoeg zijn.
Zelf draai ik een VPN server op mijn Synology NAS in mijn thuisnetwerk en daarmee kan ik overal ter wereld televisie kijken via de iTV app mits de Internet verbinding snel genoeg is.
Ik ben net terug van vakantie in Zuid Afrika en in st. Lucia hadden we een hotel waar dit prima functioneerde, maar bijvoorbeeld in de lodges in het Kruger park kan je dit wel vergeten.
Dat geeft ook niet, want daar heb je toch geen tijd om aan Nederland te denken, laat staan aan Nederlandse televisie.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Carla, welkom op het forum! Ik heb weinig toe te voegen aan het verhaal van wjb eerlijk gezegd. Vanuit KPN is de iTV app is dus alleen beschikbaar binnen de EU, maar je kan dat "omzeilen" via een VPN verbinding. Veel plezier in Zuid-Afrika!
Reputatie 7
BVN is altijd mogelijk voor programma's van VRT en NPO.
https://www.bvn.tv/
Reputatie 7
Badge +24
We hebben niets meer van je gehoord Carla dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Reputatie 1
Badge

Aaaahhhhh nog zo'n Zuid-Afrika fan :-)
St. Lucia is mooi he met al die nijlpaarden etc.
Hluhluwe aan de andere kant van de N2 vind ik ook prachtig. Gaan we vaak heen als we in ZA zijn.

De verbindingen zijn inderdaad qua internet vrij mager, alleen heb ik gemerkt dat hun mobiele snelheid met 3G en 4G best acceptabel is. Lokaal een simkaartje kopen met veel GB (vrij goedkoop) en je hebt de hele dag online radio als je dat wil langs de snelwegen zowiezo, en in stedelijk gebied prima online tv kijken.

Sommige hotels bieden inderdaad ook prima wifi, en vele andere juist weer niet. Nog wat onstabiele ervaringen met wifi.
Reputatie 7
Één van onze dochters woont in St. Lucia en het feit dat de nijlpaarden na zonsondergang gewoon door de straten lopen is een apart fenomeen.
Hluhluwe is prachtig, maar ook Rhino river lodge mag er zijn.
En oog in oog staan met ruim honderd olifanten in het Krugerpark bij de Olifantsrivier vergeet je ook niet snel.
Reputatie 1
Badge
Één van onze dochters woont in St. Lucia en het feit dat de nijlpaarden na zonsondergang gewoon door de straten lopen is een apart fenomeen.
Hluhluwe is prachtig, maar ook Rhino river lodge mag er zijn.
En oog in oog staan met ruim honderd olifanten in het Krugerpark bij de Olifantsrivier vergeet je ook niet snel.

Leuk ja dat ze daar woont !! PM me even als ze een eigen lodge of b&b heeft, dan kan ik daar misschien de volgende keer heen
Reputatie 7
Leuk ja dat ze daar woont !! PM me even als ze een eigen lodge of b&b heeft, dan kan ik daar misschien de volgende keer heen
Nee, ze runt daar geen lodge of b&b. Ze probeert daar het primair onderwijs in de communities op een hoger niveau te tillen door scholen te begeleiden en onderwijs programma's op te stellen die, met de daar beschikbare middelen, het primaire onderwijs kunnen verbeteren.

Reageer