Beantwoord

iTV app iOS foutcode 403-3159

• 5 april 2018
  • 25 reacties
  • 1303 keer bekeken

Hoi KPN. Ik heb zojuist jullie app voor interactieve tv geïnstalleerd op mijn iPhone 7 plus. Nu krijg ik de foutcode 403-3159 bij het inloggen en geeft hij aan dat er een probleem met de verbinding is. Wat kan ik doen? Ik kan er niks over vinden.

David
icon

Beste antwoord door Erik_ 9 april 2018, 16:30

Ik heb duidelijkheid voor je, David. Deze foutcode geeft aan dat er iets niet helemaal goed zit met je account. Dat is niet iets dat jij zelf op afstand kunt herstellen. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop, dan pak ik dit voor je op.
Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Halllo @1davidB
Dit zou zonder meer moeten werken, voorop gesteld dat je de nieuwste IOS hebt draaien IOS 11.3.

Verwijder de app eens en start dan geforceerd op door de uitknop samen met de Volume-min toets in te drukken en vasthouden tot het appeltje verschijnt.
Daarna de app opnieuw installeren.
Halllo @1davidB
Dit zou zonder meer moeten werken, voorop gesteld dat je de nieuwste IOS hebt draaien IOS 11.3.

Verwijder de app eens en start dan geforceerd op door de uitknop samen met de Volume-min toets in te drukken en vasthouden tot het appeltje verschijnt.
Daarna de app opnieuw installeren.

Dat heb ik net geprobeerd. Ook heb ik de app op een andere iPhone getest, het werkt echter niet. Wat kan ik nog meer doen?
Reputatie 7
Badge +18
De app werkt hier perfect op de iPhone X
Het is wel een must dat je IOS hoger dan 10.4 is.
Je iPhone 7 kan makkelijk de nieuwste update 11.3 aan, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.
Heb je al gezien welke IOS-versie je hebt?
Instellingen - algemeen - softwareupdate
De app werkt hier perfect op de iPhone X
Het is wel een must dat je IOS hoger dan 10.4 is.
Je iPhone 7 kan makkelijk de nieuwste update 11.3 aan, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.
Heb je al gezien welke IOS-versie je hebt?
Instellingen - algemeen - softwareupdate

Hij staat op iOS 11.3, dat kan dus niet het probleem zijn
Reputatie 7
Badge +18
Ik geef je probleem in elk geval door.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @1davidB
Bij dit topic kun je m,eer info vinden:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351
Hallo @1davidB
Bij dit topic kun je m,eer info vinden:
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351

Ik heb mijn vraag en mogelijke antwoord daar echter niet gevonden. Is deze foutcode bekend bij jullie?
Reputatie 7
Badge +18
Dat toipic worden de fouten bijgehouden, je kunt dus het beste op dat topic reageren.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi David, welkom hier! Deze foutcode staat inderdaad niet in het ander topic. Ik heb navraag gedaan wat deze inhoudt. Zodra ik daar meer over weet kom ik bij je terug. In de tussentijd, de melding geeft aan een probleem met de verbinding. Je hebt met andere apps wel gewoon een werkende internetverbinding? Wil de app dan verder helemaal niet laden, of doen de streams het niet?
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb duidelijkheid voor je, David. Deze foutcode geeft aan dat er iets niet helemaal goed zit met je account. Dat is niet iets dat jij zelf op afstand kunt herstellen. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop, dan pak ik dit voor je op.
Ik heb hetzelfde probleem op IOS 11.3. Wat kan ik hieraan doen?
Mvg Vera
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Vera, wat jammer dat de app nog niet goed werkt op jouw apparaat. Je hebt de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload? Als dit niet lukt, dan wil ik graag het één en ander voor je uitzoeken. Zou je dan willen reageren in dit privébericht?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Veraaaaa, ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Goedemorgen Vera, wat jammer dat de app nog niet goed werkt op jouw apparaat. Je hebt de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload? Als dit niet lukt, dan wil ik graag het één en ander voor je uitzoeken. Zou je dan willen reageren in dit privébericht?

Sorry voor mijn late reactie. Ik weet niet wat het probleem is geweest, later deed de app het weer. Mvg Vera
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Veraaaaa, geen probleem! Fijn dat het inmiddels weer werkt. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!
Ik krijg een foutmelding bij de KPN iTV app.

"Controleer je verbinding en probeer het opnieuw. (403-3149)"

App heeft tot op heden altijd goed gefunctioneerd.
Kan iemand helpen?

Groetjes Manon.
Reputatie 3
Badge +2
Goedenavond krijg net de zelfde melding...
Ik heb android.

Heeft vermoedelijk te maken dat hij geen contact kan maken met je KPN ID
Mogelijk een storing?
Kan niet inloggen met de KPN id & ook niet met mijn Abonnementsnummer en pincode.
Reputatie 3
Badge +2
Klopt ben reeds in contact met KPN chat.. Misschien handig om je probleem te melden.
Reputatie 3
Badge +2
Is door gegeven aan Storingsdienst... Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd misschien dat ze het dan sneller oppakken.
Ik ga het ook even doorgeven via de chat! 😉
Hallo!
Wij gebruiken al langer interactieve TV op twee iPad's - beide iOS 11.4 - zonder problemen. Eerder vandaag werkte het nog, maar nu krijgen we foutcode 403-3159 op beidetoestellen. Inloggen met ID en abb nummer geven beide deze foutmelding.
Verwijderen, opnieuw opstarten en app weer installeren veranderd de situatie niet.
Hallo,

Ik krijg ook een foutmelding op de app en inloggen gaat niet.
Storing id aangemeld. Ze gaan er nu onderzoek naar doen en proberen het zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Mdavids, vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Goed dat je het hebt gemeld. Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden. Had je de app al eens opnieuw geïnstalleerd?

Reageer