Beantwoord

iTV app laadt alleen NED 123 via Samsung TV, rest niet

  • 19 October 2021
  • 24 reacties
  • 331 keer bekeken

Badge

De iTV app laadt vandaag de zenders vanaf RTL 4 niet meer. Alleen de Nederlandse zenders 123 zijn te zien en laden, de rest niet. Dit is al enkele dagen dat dit traag gaat.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 22 November 2021, 11:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Mieni80,

Welke merk en type tv heb je? En wat is het bouwjaar? Heb je de app eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ervaar je dan ook het zelfde probleem?

Badge

Beste @Mieni80,

Welke merk en type tv heb je? En wat is het bouwjaar? Heb je de app eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ervaar je dan ook het zelfde probleem?

Beste Dennis,

 

Merk is een Samsung TV, bouwjaar 2020. De app heeft het altijd gedaan, maar vertoont de laatste dagen kuren. Heb de app ook al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, helaas zonder succes. 

Op dit moment van schrijven werkt het wel weer. Maar kan vanavond zo weer anders zijn.

Reputatie 4
Badge

Hallo,

 

hier het zelfde probleem met de app op een Samsung TV. Op een LG werkt het wel gewoon….. heel gek.

app verwijderen werkt soms en soms werkt het wel ineens. 
 

wat helemaal gek is dat het vaak alleen in de ochtend is.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Mieni80, dat is opvallend inderdaad. Goed dat je een seintje geeft, we denken graag met je mee :) Dennis is al begonnen, ik haak ook even aan.

Welk type tv heb je? Hoe is jouw tv met internet verbonden, draadloos via wifi of via een internetkabel? Is het gisteren nog voor gekomen? En het speelt dus op alle zenders behalve de NPO zenders, klopt dat? Als het lukt, ben ik benieuwd naar of het ook voor komt als je je tv tijdelijk rechtstreeks met een internetkabel op de Experia Box aansluit.

 

@Slontje Ik lees dat jij hetzelfde ervaart: alleen de NPO zenders werken op dat moment, klopt dat? Sinds wanneer speelt dit? Wat voor type Samsung TV is het en van welk bouwjaar? Bij jou ben ik ook benieuwd naar hoe je tv met internet verbonden is, en of het verschil maakt als je deze tijdelijk via een internetkabel verbindt met het modem. 

Reputatie 4
Badge

Ik heb een Samsung QE43Q60R het voorval speelt een week of 2 nu. de TV is aangesloten via wifi (staat op de slaapkamer) wat heel gek is dat de wifi geen probleem moet zijn. Heb hem ook via de superwifi aangesloten met een draad eraan, maar geen verschil dan.

Youtube, Netflix, Disney en de app zelf (gids en NPO) doen het allemaal prima…..

 

In de keuken een Philips Oled uit 2018 en op deze werkt het wel gewoon goed via de wifi….

Badge

Hoi @Mieni80, dat is opvallend inderdaad. Goed dat je een seintje geeft, we denken graag met je mee 🙂 Dennis is al begonnen, ik haak ook even aan.

Welk type tv heb je? Hoe is jouw tv met internet verbonden, draadloos via wifi of via een internetkabel? Is het gisteren nog voor gekomen? En het speelt dus op alle zenders behalve de NPO zenders, klopt dat? Als het lukt, ben ik benieuwd naar of het ook voor komt als je je tv tijdelijk rechtstreeks met een internetkabel op de Experia Box aansluit.

 

@Slontje Ik lees dat jij hetzelfde ervaart: alleen de NPO zenders werken op dat moment, klopt dat? Sinds wanneer speelt dit? Wat voor type Samsung TV is het en van welk bouwjaar? Bij jou ben ik ook benieuwd naar hoe je tv met internet verbonden is, en of het verschil maakt als je deze tijdelijk via een internetkabel verbindt met het modem. 

 

 

Wij hebben ook de Samsung QE43Q60R zoals @Slontje dat heeft. De tv is bedraad verbonden met het internet. tevens hebben wij sinds vorige week de snelheid verhoogd dus zou het laden daar ook niet aan moeten liggen. De 1e 3 zenders zijn wel te zien en laden gewoon, de rest lukt niet. De tv is rechtstreeks met de interkabel aangesloten op de Experiabox.

Op dit moment doen alle het zenders het nog steeds, maar met regelmaat laadt het ineens niet meer.

Badge

En wederom doet de commerciele zenders het bij mij niet. @Slontje  doet hij het bij jou wel?

Reputatie 4
Badge

Werkt hier nu nog steeds niet. Programma terug kijken of opname bekijken werkt wel….

hopelijk is er snel een oplossing

bij mij geen last van ik draai die app dan op een Android tv

maar dat is hetzelfde platform volgens mij

misschien dat er hier iets met Samsung speelt

misschien heeft @wjb hier een uitleg voor ?

Reputatie 7
Badge +8

Over het algemeen, als NPO 1 t/m 3 werkt en de rest van de zenders niet, dan heeft dit te maken met de versleuteling van de video streams.

Hoe je dit dan oplost weet ik ook niet maar wellicht dat een van de moderators dit issue onder de aandacht van ons app team kan brengen?

Reputatie 4
Badge

Heel gek iig. Live tv op een van de zender buiten NPO 1,2 of 3 werkt gewoon niet meer. Terugkijken werkt wel…

Reputatie 4
Badge

Helaas werkt het allemaal nog steeds niet… echt al van alles geprobeerd: tv terug naar fabrieksinstellingen, experia WiFi reset, verbinding met kabel/WiFi, etc…. Probleem blijft maar aanhouden. Kan geen live tv kijken anders dan npo1, 2 of 3..

 

@kpn graag spoedig een oplossing

Reputatie 4
Badge

Beste KpN wordt er nog aan een oplossing gewerkt???

Badge

@Slontje Bij ons werkte het weer na de fabrieksinstellingen te hebben teruggezet van de TV en de updates van de tv en het Smart menu uitgeschakeld te hebben. Het valt ons op dat indien het Smart Hub menu wordt bijgewerkt dat het dan misgaat. Voor nu werkt het, op deze manier wel.

Reputatie 4
Badge

@Slontje Bij ons werkte het weer na de fabrieksinstellingen te hebben teruggezet van de TV en de updates van de tv en het Smart menu uitgeschakeld te hebben. Het valt ons op dat indien het Smart Hub menu wordt bijgewerkt dat het dan misgaat. Voor nu werkt het, op deze manier wel.

hmmm bijzonder, terug naar fabrieksinstellingen had ik wel al gedaan, maar dat heeft niet geholpen… ga het andere ook eens proberen. maar wel gek dat het niet werkt...

Reputatie 7
Badge +19

Dank voor alle info! Het is opvallend dat het soms wel en soms niet werkt, specifiek op dit type tv. We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Afhankelijk van hoe druk het is kan er een paar dagen tussen zitten voordat er weer een moderator in je topic reageert.

@Slontje Fijn dat je je gegevens al in je forumprofiel hebt gezet. Ik heb een melding voor je aangemaakt en doorgezet naar de Technische Dienst. Zij nemen zo snel mogelijk, binnen enkele dagen, contact met je op om dit op te lossen. We lezen graag hoe het verder is verlopen.

@Mieni80 Ik lees dat 't bij jou intussen weer werkt na de reset van de tv. Mocht je toch iets opmerken, trek dan vooral aan de bel. Als je dan ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk invult, kan ik voor jou ook een melding aanmaken.

Badge

@Alexandra De commerciele zenders in de iTV app werken momenteel nog wel, wij vermoeden dat het te maken heeft met een update van de iTV app in de Smart Hub. Daarom hebben wij het “automatisch updaten van de Smart Hub” tijdelijk uitgeschakeld.

Maar of dat ook echt het probleem is/was, weten niet. Het kan vanavond bij wijze van spreken ineens niet meer functioneren. Dus voorlopig wil ik het ook nog niet opgelost noemen.

Reputatie 4
Badge

Nou het lijkt weer te werken… maar voor hoe lang… 

ps ook gebeld door KPN al! Top dat iig. 

Reputatie 7
Badge +19

@Alexandra De commerciele zenders in de iTV app werken momenteel nog wel, wij vermoeden dat het te maken heeft met een update van de iTV app in de Smart Hub. Daarom hebben wij het “automatisch updaten van de Smart Hub” tijdelijk uitgeschakeld.

Maar of dat ook echt het probleem is/was, weten niet. Het kan vanavond bij wijze van spreken ineens niet meer functioneren. Dus voorlopig wil ik het ook nog niet opgelost noemen.

Dat is opvallend inderdaad. Je moet wel gewoon de benodigde updates kunnen doen. Ik raad je aan om ze gewoon aan te zetten. Als je dan iets opmerkt, of als het niet of niet goed werkt, geef dan gerust een seintje. Als je dan ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk invult, kan ik voor jou ook een melding aanmaken. Zonder je gegevens begin ik helaas niks.

 

Nou het lijkt weer te werken… maar voor hoe lang… 

ps ook gebeld door KPN al! Top dat iig. 

Fijn dat je al teruggebeld bent en ook goed om te horen dat 't nu werkt. Als je toch iets opmerkt of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Badge

@Alexandra De commerciele zenders in de iTV app werken momenteel nog wel, wij vermoeden dat het te maken heeft met een update van de iTV app in de Smart Hub. Daarom hebben wij het “automatisch updaten van de Smart Hub” tijdelijk uitgeschakeld.

Maar of dat ook echt het probleem is/was, weten niet. Het kan vanavond bij wijze van spreken ineens niet meer functioneren. Dus voorlopig wil ik het ook nog niet opgelost noemen.

Dat is opvallend inderdaad. Je moet wel gewoon de benodigde updates kunnen doen. Ik raad je aan om ze gewoon aan te zetten. Als je dan iets opmerkt, of als het niet of niet goed werkt, geef dan gerust een seintje. Als je dan ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk invult, kan ik voor jou ook een melding aanmaken. Zonder je gegevens begin ik helaas niks.

 

Het forumprofiel is reeds ingevuld. Ik wil de updates wel aan doen, maar ik wil niet steeds alles moeten resetten als ik tv wil kijken. We hebben helaas bij die tv niet de mogelijkheid om een kastje te plaatsen

Reputatie 7
Badge +19

@Alexandra De commerciele zenders in de iTV app werken momenteel nog wel, wij vermoeden dat het te maken heeft met een update van de iTV app in de Smart Hub. Daarom hebben wij het “automatisch updaten van de Smart Hub” tijdelijk uitgeschakeld.

Maar of dat ook echt het probleem is/was, weten niet. Het kan vanavond bij wijze van spreken ineens niet meer functioneren. Dus voorlopig wil ik het ook nog niet opgelost noemen.

Dat is opvallend inderdaad. Je moet wel gewoon de benodigde updates kunnen doen. Ik raad je aan om ze gewoon aan te zetten. Als je dan iets opmerkt, of als het niet of niet goed werkt, geef dan gerust een seintje. Als je dan ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk invult, kan ik voor jou ook een melding aanmaken. Zonder je gegevens begin ik helaas niks.

 

Het forumprofiel is reeds ingevuld. Ik wil de updates wel aan doen, maar ik wil niet steeds alles moeten resetten als ik tv wil kijken. We hebben helaas bij die tv niet de mogelijkheid om een kastje te plaatsen

@Mieni80 Top, dankjewel. Ik heb je gegevens erbij gepakt en een melding voor je doorgezet naar de Technische Dienst. Ik verwacht dat je binnen enkele dagen iets van ze hoort, ik hoor graag wat er uit komt!

Badge

Ik heb begrepen dat het probleem verholpen is, KPN had contact gehad met Samsung en daar bleek ergens iets niet goed te zijn. Tot nu toe hebben we het niet meer gehad!

Badge

@Alexandra De commerciele zenders in de iTV app werken momenteel nog wel, wij vermoeden dat het te maken heeft met een update van de iTV app in de Smart Hub. Daarom hebben wij het “automatisch updaten van de Smart Hub” tijdelijk uitgeschakeld.

Maar of dat ook echt het probleem is/was, weten niet. Het kan vanavond bij wijze van spreken ineens niet meer functioneren. Dus voorlopig wil ik het ook nog niet opgelost noemen.

Dat is opvallend inderdaad. Je moet wel gewoon de benodigde updates kunnen doen. Ik raad je aan om ze gewoon aan te zetten. Als je dan iets opmerkt, of als het niet of niet goed werkt, geef dan gerust een seintje. Als je dan ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk invult, kan ik voor jou ook een melding aanmaken. Zonder je gegevens begin ik helaas niks.

 

Het forumprofiel is reeds ingevuld. Ik wil de updates wel aan doen, maar ik wil niet steeds alles moeten resetten als ik tv wil kijken. We hebben helaas bij die tv niet de mogelijkheid om een kastje te plaatsen

@Mieni80 Top, dankjewel. Ik heb je gegevens erbij gepakt en een melding voor je doorgezet naar de Technische Dienst. Ik verwacht dat je binnen enkele dagen iets van ze hoort, ik hoor graag wat er uit komt!

 

Dit is in mijn ogen dan ook niet het beste antwoord. Dit heb ik ook niet aangeklikt!

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb begrepen dat het probleem verholpen is, KPN had contact gehad met Samsung en daar bleek ergens iets niet goed te zijn. Tot nu toe hebben we het niet meer gehad!

Hoi @Mieni80, goed om te horen dat het verholpen is door de Technische Dienst! Ik heb de reactie als antwoord gemarkeerd in jouw topic. Zo weten andere bezoekers en lezers hier ook dat wij het via het forum niet rechtstreeks kunnen oplossen en een melding aanmaken voor onze Technische Dienst. Zij zorgen er vervolgens voor dat het onderzocht en opgelost wordt. Ik zal voor de duidelijkheid dit antwoord markeren, en dank voor jouw terugkoppeling :) Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.