Vraag

itv app op Samsung ouder dan 2017

  • 21 November 2019
  • 11 reacties
  • 497 keer bekeken

Wanneer komt itv app beschikbaar op Samsung 4k smart tvs met een bouwjaar van vóór 2017? worden de early adapters van 4k tvs ”overgeslagen”?!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ik vrees dat wel eens heel lang kan duren. Zelf heb ik ook een 4K-TV model 2016 (maar dan van LG) en daar zijn ook veel apps niet meer op beschikbaar. 

Schandalig eigenlijk. Als je dan gaat navragen bij de fabrikant verwijzen die naar de app-bouwers en die verwijzen weer naar de fabrikant. 

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Welkom op het forum @Vens. Er is niets bekend over het eventueel beschikbaar stellen van de smart tv app voor Samsung tv's voor 2017. Persoonlijk betwijfel ik of dat überhaupt gaat gebeuren om eerlijk te zijn..

Reputatie 7
Badge +28

Oftewel, het gaat nooit gebeuren. Wij worden inderdaad overgeslagen en mogen niet meeprofiteren.

Nu snap ik die tv als je Hussel klant wordt😜. Kan nog net.

@Noordzee hier staat een nog oudere LG set uit de periode dat 3D een herbeleving  had, daar werkt enkel Netflix op tot mijn grote verbazing. Op zich verbaasd het me niet echt Disney ondersteund ook enkel nieuwere TV's en Netflix stopt ook de ondersteuning van Samsung tv's vanaf een bepaald bouwjaar.

Reputatie 7
Badge +28

@Galdor68 

Maar het blijft triest dat de fabrikanten geen energie steken in het updaten van recente modellen. Op mijn TV (gekocht in september 2017) kon ik in het begin van 2019 al niet meer terecht op veel apps. Geen KPN, geen Canal Digitaal en ook veel updates op andere apps zijn niet meer mogelijk.  

Je gaat toch niet ieder jaar een andere TV kopen ? 

 

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Een tv kan makkelijk 20 jaar mee gaan. Eerst in de woonkamer, dan op de slaapkamer. En daarna eventueel nog op de slaapkamer van de kinders. Maar apps werken maar een paar jaar...

Reputatie 7

De Sony KD-43XD8305 die eind 2016 geïntroduceerd is wordt gelukkig nog wel voorzien van (Android) firmware updates en de apps worden ook nog bijgewerkt.

De laatste firmware update is van 27 november 2019.

Nee. Een tv kan makkelijk 20 jaar mee gaan. Eerst in de woonkamer, dan op de slaapkamer. En daarna eventueel nog op de slaapkamer van de kinders. Maar apps werken maar een paar jaar...

Toch worden telefoons die veel duurder zijn vaak wel elk jaar of elke twee jaar vervangen. Omdat velen het nieuwste van het nieuwste willen, op digitaal gebied heeft weinig meer een lange gebruikstijd. 

 

@Noordzee Ik snap je gedachte toch snap ik de fabrikanten wel met de introductie van de chromecast bijvoorbeeld, het is niet alleen de fabrikanten ook de app leveranciers. Het ligt bij mijn weten echt aan KPN dat er de keuze is gemaakt voor bepaalde merken en een bepaalde bouwjaar. Hoe zit het met het gebruik van smart tv's wereldwijd? Of wordt er meer anders gekeken.

Reputatie 7
Badge +24

 

Toch worden telefoons die veel duurder zijn vaak wel elk jaar of elke twee jaar vervangen.

Een telefoon word veel intensiever gebruikt, na 2 jaar zijn ze meestal dan ook zowat op. Ik doe er iets langer mee dan 2 jaar, maar veel verder dan 2,5 jaar kom ik doorgaans niet, want dan is die gewoon kapot. Een tv echter gaat gewoon veel langer mee omdat die niet kapot gaat.

Dat intensieve gebruik zal per persoon verschillen, ik doe minstens 4 tot 5 jaar met een telefoon. Het gebruik is uiteraard niet te vergelijken. Een TV staat doorgaans stabiel in een meer gecontroleerde omgeving dan de meeste telefoons. Daarom zal een televisie logischer wijs langer mee kunnen, toch is in mijn ogen voor velen het gemak van het kopen in termijnen via het abonnement blijkbaar nog steeds reden om een telefoon meer als een soort wegwerp item te zien. Of doorgeven aan anderen die hem dan nog even gebruiken.

Reputatie 7
Badge +24

... toch is in mijn ogen voor velen het gemak van het kopen in termijnen via het abonnement blijkbaar nog steeds reden om een telefoon meer als een soort wegwerp item te zien. 

Zeker!!!