Beantwoord

ITV app Samsung tv

  • 2 September 2019
  • 23 reacties
  • 697 keer bekeken

Beste lezers,

Ik heb een all-in pakket van KPN met interactieve tv. Nu heb ik twee nieuwere Samsung televisies waarbij ik de nieuwste ITV app heb geïnstalleerd om tv te kunnen kijken zonder kastje. Tot voor kort werkte dit ook prima, maar sinds een weekje niet meer. Bij het openen van de app krijg ik de melding: oeps er ging iets mis. De video kan niet worden geladen. Probeer later opnieuw (oid).

Ik heb de app al meerdere keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het router opnieuw opgestart, maar zonder resultaat.

Andere apps als Videoland en Netflix werken prima.

Op de tv beneden heb ik nu noodgedwongen weer het welbekende kastje geïnstalleerd. Voor boven had ik juist een Samsung tv gekocht, zodat ik daar geen kastje nodig had.

Ik hoop via dit forum op een oplossing.

Mvg Dylan
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 3 September 2019, 09:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @DvS01

We willen je heel graag helpen, wat vervelend dat de app op de Samsung tv boven niet werkt. Hoe is de tv aangesloten met het internet? Heb je deze toevallig op de WiFi aangesloten? Zo ja, hoe is het sterkte signaal van de WiFi? Als die te zwak is dan kan dit ook problemen geven. En zeker met TV kijken, want de 1 zender vraagt zeker 4 à 5 Mbit/s. En als je WiFi erg zwak zou zijn, dan geeft dat problemen.
Hallo @Dennis Schreve,

Bedankt voor je reactie! Beide tv's zijn bedraad aangesloten en beiden hebben het eerst ook gedaan, maar van de één op andere dag gaven ze de foutmelding. Sindsdien hebben ze het nog niet weer gedaan.

Mvg Dylan
Reputatie 7
Badge +22
Hallo @Dennis Schreve,

Bedankt voor je reactie! Beide tv's zijn bedraad aangesloten en beiden hebben het eerst ook gedaan, maar van de één op andere dag gaven ze de foutmelding. Sindsdien hebben ze het nog niet weer gedaan.

Mvg Dylan

@DvS01, alss beide TV's is aangesloten aan een UTP kabel dan kun je beter voor boven ook een TV ontvanger nemen. Je hebt dan meer mogelijkheden qua On Demand films kijken.
Welke abonnement heb je bij KPN?

Reputatie 7
Badge +22
Beste @DvS01

Ik heb nog even verder rond gekeken op het Forum, en er schijnt een storing te zijn met de app, op deze site van het Forum kun je er meer over lezen.
Hoi Dennis,

Bedankt voor je bericht. Mijn abonnement is prima zo. Boven hoef ik geen uitbreiding, dus een kastje is overbodig. Ik hoop dat er snel een oplossing is voor de storing.

Mvg Dylan
Reputatie 7
Badge +25
Hi Dylan! Er waren inderdaad problemen met de smart tv app. Gisteravond is daar een hotfix voor gedraaid wat de problemen zou moeten oplossen. Kun je het nog eens proberen? Ik hoop dat de app ook bij jou weer werkt! Excuses voor het ongemak.
Hi Dylan! Er waren inderdaad problemen met de smart tv app. Gisteravond is daar een hotfix voor gedraaid wat de problemen zou moeten oplossen. Kun je het nog eens proberen? Ik hoop dat de app ook bij jou weer werkt! Excuses voor het ongemak.

Hoi @Paul_ ja helemaal top!! Hij doet het weer! Bedankt!!
Reputatie 7
Badge +25
Hi allen,

Ik heb een verzoek aan jullie. Gebruikte jij de smart tv app, maar ben je daar (recentelijk) mee gestopt? Dan zouden we het enorm waarderen als je een korte survey/vragenlijst in zou willen vullen. Het invullen duurt enkele minuten. Gebruik je de smart tv app nog wel? Dan mag je de survey natuurlijk ook gewoon invullen, want we willen ook graag weten welke functies je graag zou willen zien in de app. Zo kunnen we rekening houden met jullie wensen en de prioritering daarvan!

Hier vind je de survey: KPN smart tv app survey

Heel erg bedankt, en we doen onze uiterste best om de app verder te optimaliseren!

(Het invullen van de survey is anoniem. Voor meer informatie over je privacy en de verwerking van persoonsgegevens, kijk op kpn.com/privacy)
Reputatie 7
Badge +9
Ik KAN survey niet in vullen. Om dat ik een Sony bravia 4k tv bezit en daar zit de app niet op. dus ik weet het niet helaas 🤔😉
Reputatie 4
Badge +1
Heb de survey ingevuld @Paul_ 🙂
Reputatie 7
Badge +25
Heb de survey ingevuld @Paul_ :-)
Thanks! Wordt gewaardeerd. 🙂

Beste @Kpn ,

 

Waarom werkt die iTV app toch zo slecht?

 

Ik heb net een gloednieuwe Samsung smart tv en heb daar de app op geïnstalleerd en ingelogd met mijn gegevens.

Vaak doet de app het niet als je m wilt opstarten, bij verder of terugspoelen heb je geen meelopend beeld (wat je met het kastje wél hebt) Etc etc

 

Ik heb bedraad internet rechtstreeks op de tv dus ik kijk deze niet over de wifi. Alles werkt helemaal dik prima en is razendsnel, maar de Kpn iTV app is wel een groot drama anno 2019…

Ik zou bijna weer mn Kpn kastje aansluiten voor tv etc. Erg jammer, want ik heb speciaal hiervoor een 4K smart tv gekocht omdat Kpn daar de app voor heeft...

Reputatie 7
Badge +25

Beste@Kpn ,

 

Waarom werkt die iTV app toch zo slecht?

 

Ik heb net een gloednieuwe Samsung smart tv en heb daar de app op geïnstalleerd en ingelogd met mijn gegevens.

Vaak doet de app het niet als je m wilt opstarten, bij verder of terugspoelen heb je geen meelopend beeld (wat je met het kastje wél hebt) Etc etc

 

Ik heb bedraad internet rechtstreeks op de tv dus ik kijk deze niet over de wifi. Alles werkt helemaal dik prima en is razendsnel, maar de Kpn iTV app is wel een groot drama anno 2019…

Ik zou bijna weer mn Kpn kastje aansluiten voor tv etc. Erg jammer, want ik heb speciaal hiervoor een 4K smart tv gekocht omdat Kpn daar de app voor heeft...

Hi Ramon. Wat je aangeeft over het spoelen op de smart tv app klopt inderdaad. Er is dan geen meelopend beeld. Wij zien dat ook graag anders, echter schijnt dat niet makkelijk aan te passen te zijn.

Zou je de rest van je feedback wat kunnen verduidelijken? Je geeft aan dat de app soms niet wil opstarten… Krijg je dan een foutmelding? Zo ja welke? Etc. etc.

De smart tv app levert geen 4K beeld dus om speciaal daar een 4K tv voor te kopen is overigens niet echt nodig..

 

Als jij mij duidelijk de gebreken van de app kan uitleggen, ga ik ermee naar de developers. Ik hoor graag van je.

Reputatie 1

Ik maak sinds 1,5 week op mijn nieuwe Samsung smart TV (The Frame) gebruik van de KPN Itv app. In de basis bevalt dit prima, er vallen echter 3 zaken op die bij nader inzien best vervelend zijn. Ik herken hierin een deel van de klacht van @Ramon1981, vandaar dat ik mijn reactie en vraag hier post.

 

  1. Bij het pauzeren van live tv stopt het beeld wel, bij de herstart gaat deze echter live verder en niet bij het gepauzeerde moment. Kortom, pauzeren werkt niet. Uitzending vanaf begin kijken werkt echter wel.
  2. Bij het vooruit of terug spoelen loopt het beeld niet mee zoals bij de losse KPN decoder. Het is dus lastig om  bijv. reclameblokken door te spoelen aangezien je geen beeld hebt.
  3. Zappen verloopt erg traag, beeld blijft enkele seconden bevroren voordat dit live wordt hervat.

Zijn deze problemen bekend bij KPN en andere app gebruikers?  Zo ja, is of komt hier een oplossing voor?

Goedenavond allemaal,

Hopelijk is er iemand die mij op weg kan helpen.

Sinds vandaag de blije bezitter van een Samung the frame 32”  en bezig met installeren.

Als ik het goed lees zou de One connect box van Samsung dus aan de KPN Experia box 9 aangesloten moeten worden ….

Maarrrr de Experia box heeft geen hdmi aansluiten en de One connect weer geen (heet het LAN ??) aansluiting.

Of is er een kabel nodig die niet bijgeleverd wordt……? Zo ja welke ?

Alvast bedankt

Arlet

@Arlet  kun je hier wat mee

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Reputatie 1

Hoi Arlet,

Vanuit de Experia box naar de KPN decoder met de kabel. Vervolgens vanuit de decoder met HDMI naar de Samsung One Connect box.

 Op deze manier heb ik 'm aangesloten. Ik gebruik de KPN app op de TV niet. Deze beviel mij niet.

 

Succes!

 

Gr. Robin

Bedankt Jimny die link geeft wel aan dat het kan maar niet hoe !

 

Dankje Robski ik weet dat het ook kan MET de tv ontvanger maar dan heb je dus 3 kasten 

De experia de, one connect en ook nog eens de tv ontvanger. Ik zou het graag zonder de tv ontvanger willen proberen en dan inderdaad met de ook door Jimny genoemde app.

Maar hoe je de Experia en de One connect bedraad met elkaar verbind weet ik niet.

 

Reputatie 1

Hoi Arlet,

 

Ik gebruik deze set https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

Werkt hier al sinds december 2019 perfect i.c.m. KPN box en IR extender. Kortom, KPN kastje staat uit het zicht.

 

De TV (Samsung One Connect box)  kan trouwens toch ook via de wifi worden gekoppeld aan je netwerk? Dan ben je er toch ook?

 

Gr. Robin

Hoi Robski

Bedankt voor de link. Het ziet er ingewikkeld uit en misschien meer iets voor een huis met meerdere tv’s ?

Ik woon in een klein appartement met maar 1  tv, staat naast de Experia box en waar de glasvezel het huis binnenkomt.

One connect via wifi zou ik moeten kijken hoe dat moet (is eventueel ook een optie inderdaad ) 

maar wilde het in 1e aanleg bedraad doen. Via google kwam ik er ook niet achter hoe maar er staat wel overal dat het kan ….

Thanx grtjs Arlette

Reputatie 1

Dan is wifi de makkelijkste optie: home knop - instellingen - algemeen - netwerk. Anders even de e-manual erbij pakken . 

Succes en veel kijkplezier!

 

 

 

 

 

Hoi Robski,

Ik dacht alsnog verstandig de eerste optie te kiezen nl;

“ Vanuit de Experia box naar de KPN decoder met de kabel. Vervolgens vanuit de decoder met HDMI naar de Samsung One Connect box”. Ok dan maar 3 kasten.

Zo gezegd zo gedaan maar hij blijft bij mij maar netwerk fout geven en moet nu voor de 3e keer de ontvanger en experia herstarten :-( 

Had jij dat ook?

Reputatie 1

Hoi Arlet,

 

Dat is erg vervelend zeg. Dit is bij mij niet gebeurd. Ik heb geen idee wat de oorzaak is.

 

Alle kabels gecontroleerd? Via de  home knop  de juiste bron geselecteerd?  Je zou in de menubalk een optie moeten krijgen om de stroomkabel van de KPN decoder in te schakelen. Ook het KPN logo verschijnt in je balk tussen de andere apps.

 

Laat de TV ook verbinding maken met je thuisnetwerk voor Internet, YouTube etc.

 

Ik hoop dat je'm snel aan de praat krijgt.

 

Gr. Robin