Beantwoord

ITV app versie 6.0.4 speciaal voor Huawei apparaten

• 18 mei 2018
  • 13 reacties
  • 594 keer bekeken

Reputatie 7

En dan denk je natuurlijk: Hoe hebben ze die Chromecast functionaliteit uitgezet?

Het antwoord is blijkbaar dat ze de afspelen knop geïnactiveerd hebben waardoor ik dus ook op de tablet zelf nog steeds geen uitzending of opname kan kijken.

Heel handige update dus ... NOT. 😖
icon

Beste antwoord door Nikki Hoogenboom 22 mei 2018, 11:04

Hoi!

Jammer dat jullie de app update niet als positief hebben ontvangen. Op vrijdag hebben we toch een app update voor Huawei uitgerold omdat de tijdslijnen van Google onduidelijk waren. De developer bleek dit snel op te kunnen lossen, dus een app update vanuit onze kant leek een mooie manier om iedereen met een Huawei-toestel weer gebruik te kunnen laten maken van de iTV app terwijl we geduldig wachten op een fix van Google.

We hebben de app getest op een Huawei P8 Lite, en hierop werkte het streamen wel. Het Chromecast-icoon was dan wel verborgen. So far so good, dus op basis hiervan hebben we de app gereleased. Helaas bleek dus dit dus niet voor iedereen te werken.. Dit vinden we uiteraard erg jammer. Ondanks dat de app wel iets meer kon dan voorheen, was dit natuurlijk niet wat wij in gedachten hadden.

Streamen op 4G kan mogelijk wel problemen ondervinden, omdat voor de locatiebepaling gebruik wordt gemaakt van Google Maps. Maps i.c.m. die specifieke van Play Services (12.6.73) blijkt ook geen goed huwelijk te zijn, en kan helaas ook nog voor problemen zorgen.

Het goede nieuws is dat Google de update van Play Services aan het uitrollen is, maar het is onduidelijk wanneer iedereen deze update kan downloaden. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

Hopelijk klaart dit het een en ander op! We hopen dat iedereen zo snel mogelijk de update van Play Services ontvangt. Wij gaan nu verder met de puntjes op de i zetten voor de volgende app update 🙂
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Wait, begrijp ik je goed dat de algemene afspelenknop niet meer werkt?
Reputatie 7
Wait, begrijp ik je goed dat de algemene afspelenknop niet meer werkt? Yep, dat begrijp je goed. In het onderstaande filmpje druk ik een aantal keer op de blauwe knop om het afspelen te starten. Je ziet dat doordat de knop telkens heel even "grijs" wordt. Ook zie je de tijdsbalk veranderen van wit naar gedeeltelijk groen en weer terug.

Maar ja, je drukt op die knop om te gaan kijken naar die uitzending en dat is nu net wat niet lukt. 😖
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor het filmpje! Ik geef het door aan Nikki.
Reputatie 7
Dank voor het filmpje! Ik geef het door aan Nikki.Graag gedaan en dank je voor het doorgeven.
Dit filmpje is gemaakt op mijn Huawei MediaPad M3.
Op mijn OnePlus 5T werkt de knop wel.
Het lijkt dus (gelukkig) gerelateerd te zijn aan Huawei apparaten.
Reputatie 7
Er is zojuist een nieuwe versie van Google Play Services op mijn Huawei MediaPad M3 geïnstalleerd en daarmee lijken de problemen verholpen. ☺

Vorig weekend werd Google Play Services versie 12.6.73 uitgerold en die was de veroorzaker van deze ellende.
Zie ook: http://piunikaweb.com/2018/05/21/google-play-services-v12-6-85-fixes-google-maps-issues-on-huawei-honor

Wel jammer dat we blij gemaakt leken te worden met een zeer snelle update van de iTV app. Die bleek echter niet echt veel verbeteringen te brengen, anders dan dat de app direct na het opstarten niet meer stopte, iTV kijken op de tablet zelf was nog steeds niet mogelijk.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi!

Jammer dat jullie de app update niet als positief hebben ontvangen. Op vrijdag hebben we toch een app update voor Huawei uitgerold omdat de tijdslijnen van Google onduidelijk waren. De developer bleek dit snel op te kunnen lossen, dus een app update vanuit onze kant leek een mooie manier om iedereen met een Huawei-toestel weer gebruik te kunnen laten maken van de iTV app terwijl we geduldig wachten op een fix van Google.

We hebben de app getest op een Huawei P8 Lite, en hierop werkte het streamen wel. Het Chromecast-icoon was dan wel verborgen. So far so good, dus op basis hiervan hebben we de app gereleased. Helaas bleek dus dit dus niet voor iedereen te werken.. Dit vinden we uiteraard erg jammer. Ondanks dat de app wel iets meer kon dan voorheen, was dit natuurlijk niet wat wij in gedachten hadden.

Streamen op 4G kan mogelijk wel problemen ondervinden, omdat voor de locatiebepaling gebruik wordt gemaakt van Google Maps. Maps i.c.m. die specifieke van Play Services (12.6.73) blijkt ook geen goed huwelijk te zijn, en kan helaas ook nog voor problemen zorgen.

Het goede nieuws is dat Google de update van Play Services aan het uitrollen is, maar het is onduidelijk wanneer iedereen deze update kan downloaden. Wij hebben hier helaas geen invloed op.

Hopelijk klaart dit het een en ander op! We hopen dat iedereen zo snel mogelijk de update van Play Services ontvangt. Wij gaan nu verder met de puntjes op de i zetten voor de volgende app update 🙂
Reputatie 7
Wij gaan nu verder met de puntjes op de i zetten voor de volgende app update :)Ik ben benieuwd wat die gaat brengen. Ik hoop in ieder geval iets uit mijn wishlist: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351/index17.html#post619489
Reputatie 5
Badge +2
Wij gaan nu verder met de puntjes op de i zetten voor de volgende app update :)Ik ben benieuwd wat die gaat brengen. Ik hoop in ieder geval iets uit mijn wishlist: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351/index17.html#post619489

Ha wjb! Volgens mij heb jij nog een hele grote wishlist 😉 In de eerstvolgende update zit er eentje die al op je wishlist stond van de 'oude' app. Weet jij ook nog welke? ;)

Favorieten werken we zeker aan, maar zit nog niet de in aanstaande release. In de eerstvolgende grote release daarna zit in ieder geval het begin van favorieten. We hopen dat dit nog in juni gebeurt. Kan ik je daar nog een beetje positief mee stemmen?
(Op die HD/HD-glas opnames hebben wij geen invloed, dit gaat via een ander team. Hier kan ik/ons team nu niet zoveel aan veranderen helaas).
Reputatie 7
Kan ik je daar nog een beetje positief mee stemmen?Ik ben sowieso positief gestemd hoor. 😉
In de eerstvolgende update zit er eentje die al op je wishlist stond van de 'oude' app. Weet jij ook nog welke? ;)Misschien inloggen via KPN ID of een aparte pincode voor het gebruik van de app (los van de pincode voor het beheer van de iTV omgeving)?
In beide gevallen zou dat een zeer goede verbetering zijn, mits natuurlijk goed geïmplementeerd.
En anders moet het haast wel het volledig fullscreen kunnen kijken zijn zodat ik op het 16:9 scherm van mijn tablet zonder vervorming en zwarte balken TV kan kijken ookal is de resolutie van mijn scherm 2560x1600 pixels i.p.v. 2560x1440 pixels.
Reputatie 5
Badge +2
Kan ik je daar nog een beetje positief mee stemmen?Ik ben sowieso positief gestemd hoor. 😉
In de eerstvolgende update zit er eentje die al op je wishlist stond van de 'oude' app. Weet jij ook nog welke? ;)Misschien inloggen via KPN ID of een aparte pincode voor het gebruik van de app (los van de pincode voor het beheer van de iTV omgeving)?
In beide gevallen zou dat een zeer goede verbetering zijn, mits natuurlijk goed geïmplementeerd.

KPN ID 🙂 Als je nog mee doet met de beta krijg je hem waarschijnlijk morgen
Reputatie 7
Badge +30
Eindelijk!
Reputatie 7
KPN ID 🙂 Als je nog mee doet met de beta krijg je hem waarschijnlijk morgenNee, ik doe niet meer mee met de beta. Ik wist niet eens dat de beta nog altijd actief aan gebruikers beschikbaar gesteld wordt.
Ik ben nu echter wel zeer benieuwd hoe dat gaat werken in een gezin met één KPN ID en vijf gezinsleden waarvan er vier geen toegang hebben en zullen krijgen tot de KPN ID waarmee het abonnement beheerd wordt. Kunnen de gezinsleden dan inloggen met hun eigen, aan het abonnement gekoppelde, KPN emailadres of moeten ze een eigen KPN ID aanmaken en hoe beheer ik dan de KPN ID's die op "mijn" abonnement van de iTV app gebruik mogen maken.
Reputatie 7
Toch de beta maar gedownload en wat ik al vreesde, alleen de KPN ID waaraan het KPN iTV abonnement gekoppeld is kan gebruikt worden om in te loggen.
Dit betekent dat mijn vrouw of kinderen niet meer zullen kunnen inloggen in de app immers zij zullen natuurlijk nooit maar dan ook echt nooit het wachtwoord krijgen van de KPN ID waarmee mijn abonnement beheerd wordt.
Als je thuis de app start dan krijg je het onderstaande scherm.

Dit is strijdig met de sinds gisteren actief zijnde "Algemene Verordening Gegevensbescherming" waar e-mailadressen ook onder vallen. Deze informatie mag niet zomaar gedeeld worden met derden en dus ook niet met onze gasten die de app wellicht starten terwijl ze bij ons op het wifi gastnetwerk aangesloten zijn.
Let op, het "automatisch" inloggen wordt niet bewaard!
Als je wilt dat het KPN ID e-mailadres en wachtwoord bewaard blijven voor buitenshuis inloggen, dan moet je "handmatig" inloggen en kiezen voor het bewaren van het e-mailadres.

Dit is dus wat ik zal moeten doen op alle apparaten van mijn vrouw en kinderen zodat ze gebruik kunnen blijven maken van de app.
En dan maar hopen dat ze nooit per ongeluk uitloggen cq. uitgelogd worden, iets wat sowieso gebeurt als het apparaat opnieuw gestart wordt..
@Nikki Hoogenboom, dit is wat mij betreft niet echt een "goede implementatie".

Reageer