Beantwoord

ITV app via apple tv

  • 2 January 2020
  • 25 reacties
  • 6331 keer bekeken

Heeft iemand al de iTV app van KPN geprobeerd op de nieuwe AppleTV (HD of 4K). Ik wil er namelijk 1 kopen, maar eerst even zeker weten of dat werkt. Ik kan echt nergens vinden of het kan!

Het gaat om de app iTV van KPN. Netflix, Disney+ en Plex werkt allemaal zoals ik kan zien op verschillende forums.

Hoor graag van jullie

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door MusicIsMyLife 3 January 2020, 12:31

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7

Er is geen iTV app voor de Apple TV en er zijn, naar mijn weten, ook geen plannen om zo'n app te maken.

Reputatie 4
Badge +2

Een Apple TV iTV App zou ik zeer welkom heten, dan zou dat kastje van Arris eindelijk de deur uit kunnen en kan ik normaal mijn TV bedienen, maar helaas schijnt iTV op alles te werken van de goedkoopste laptop tot de goedkoopste Android telefoon, maar een goed beveiligd systeem als Apple kunnen ze niets mee….. erg triest..

 

Reputatie 7

...maar een goed beveiligd systeem als Apple kunnen ze niets mee….. erg triest..

Windows en Android zijn net anders net zo goed beveiligd als iOS, MacOS en tvOS van Apple.

 

...van de goedkoopste laptop tot de goedkoopste Android telefoon,...

En daar heb je precies één van de voornaamste redenen. Mede door de hoge prijs van Apple producten is het marktaandeel laag en zelfs heel erg laag als we het over de Apple TV hebben. Het investeren in een iTV app voor het Apple TV platform heeft dan ook minder prioriteit dan voor de andere platforms zoals Tizen, WebOS en Android TV.

Reputatie 4
Badge +2

...maar een goed beveiligd systeem als Apple kunnen ze niets mee….. erg triest..

Windows en Android zijn net anders net zo goed beveiligd als iOS, MacOS en tvOS van Apple.

 

 

lol...Android en Windows zijn zo lek als een mandje..maar dat is een andere discussie ;)

 

...van de goedkoopste laptop tot de goedkoopste Android telefoon,...

En daar heb je precies één van de voornaamste redenen. Mede door de hoge prijs van Apple producten is het marktaandeel laag en zelfs heel erg laag als we het over de Apple TV hebben. Het investeren in een iTV app voor het Apple TV platform heeft dan ook minder prioriteit dan voor de andere platforms zoals Tizen, WebOS en Android TV.

Sorry, maar dit is een kletsverhaal WJB. Apple is niet duur als je ziet wat je er voor krijgt, daarnaast gaat het vele malen langer mee dan de gemiddelde Android of Windows bak.

Dat terzijde, maakt KPN wel een App voor iOS, iPadOS dus waarom niet voor TVOS...dat is tegenwoordig nagenoeg gelijk aan elkaar, zeker op programmeer niveau…

Ik denk dat het te maken heeft met €€€€ en dan met het feit dat wanneer KPN zo “ slim” zou zijn om een ATV App te maken, dan “ verkopen “ ze geen TV kastjes meer...dus wordt dat angstvallig tegen gehouden, net zo als Tizen, WebOS en de rest van de Apps.

 

Reputatie 7

...maar een goed beveiligd systeem als Apple kunnen ze niets mee….. erg triest..

Windows en Android zijn net anders net zo goed beveiligd als iOS, MacOS en tvOS van Apple.

lol...Android en Windows zijn zo lek als een mandje..maar dat is een andere discussie ;)

Nee, Windows, Android, iOS, MacOS, etc. zijn zo onveilig als hun gebruiker...maar dat is een andere discussie.

 

Sorry, maar dit is een kletsverhaal WJB. Apple is niet duur als je ziet wat je er voor krijgt, daarnaast gaat het vele malen langer mee dan de gemiddelde Android of Windows bak.

Wow, ik ben toch een stuk goedkoper uit met Windows en Android.

 

Dat terzijde, maakt KPN wel een App voor iOS, iPadOS dus waarom niet voor TVOS...dat is tegenwoordig nagenoeg gelijk aan elkaar, zeker op programmeer niveau…

Een app voor een TV platform die met spraak of een afstandsbediening i.p.v. touch bediend wordt vraagt toch echt om een andere GUI.

 

Ik denk dat het te maken heeft met €€€€ en dan met het feit dat wanneer KPN zo “ slim” zou zijn om een ATV App te maken, dan “ verkopen “ ze geen TV kastjes meer...dus wordt dat angstvallig tegen gehouden, net zo als Tizen, WebOS en de rest van de Apps.

Er is al een app voor Tizen.

Er is al een app voor WebOS.

Een Android Televisie heeft Chromecast functionaliteit ingebouwd en dus is de prioriteit voor een Android TV app minder hoog.

Er zijn (relatief) maar heel weinig Apple TV's in Nederland.

Dank allen, ik weet nu in ieder geval dat ik geen apple tv ga kopen.

Reputatie 4
Badge

Heeft iemand al de iTV app van KPN geprobeerd op de nieuwe AppleTV (HD of 4K). Ik wil er namelijk 1 kopen, maar eerst even zeker weten of dat werkt. Ik kan echt nergens vinden of het kan!

Het gaat om de app iTV van KPN. Netflix, Disney+ en Plex werkt allemaal zoals ik kan zien op verschillende forums.

Hoor graag van jullie

Er is geen app voor de Apple TV.

Ik heb dit ongeveer een jaar geleden bij Apple TV aangekaart. Het antwoord was dat er inderdaad (toen) nog geen plannen voor waren. Belachelijk natuurlijk, ze willen gewoon dat je met die box blijft.

 

Ik ben dan gewoon overgestapt. Jammer KPN.

Reputatie 4
Badge

 

Er zijn (relatief) maar heel weinig Apple TV's in Nederland.

 

Is natuurlijk een drogreden. KPN adverteert nota bene met:

“TV kijken waar, wanneer en hoe jij maar wil” Staat hier zo’n busje met die slogan. 

 

Reputatie 7

Ik ben dan gewoon overgestapt. Jammer KPN.

En bij welke provider zit je nu dan t.a.v. televisie?

Bevalt het?

Reputatie 4
Badge

Maakt dat wat uit dan?:grinning: 

Er is er maar eentje die dit support.:Ziggo test (nog steeds) maar hebben geen glas.

T-Mobile heeft wél deze app en hebben ook glas.

En ja, het bevalt. Scheelt een stuiver en we hebben

ook onze mobiele abo’s daar weggehaald.

 

Er was van de week trouwens weer een item over op iCulture, zou dat soort sites (maar ook Tweakers.net) maar eens in de gaten houden, kan je zien hoe dit leeft

https://www.iculture.nl/nieuws/ziggo-go-apple-tv-reactie-update/

 

TV kijken waar, wanneer en hoe jij maar wil”

Reputatie 7

Maar zeg nu zelf, hoeveel heb je moeten inboeten in beeldkwaliteit t.o.v. de HD-"Glas" zenders van KPN?

Is dat het echt waard?

De iTV streams van KPN zijn op alle platforms gelijk en ook een eventuele KPN iTV app op Apple TV zou dan gebruik gaan maken van die streams. Ik gebruik die streams regelmatig als ik op zakenreis ben via een Chromecast 3 en ik ervaar de kwaliteit als acceptabel maar niet om dagelijks naar te kijken en dus ook niet om mijn TV ontvanger mee te vervangen.

Voor de 2e of 3e televisie is het nog te overwegen maar voor de televisie in de woonkamer ... nee, geen haar op mijn hoofd die er ook maar een seconde aan zou denken om de iTV app te gaan gebruiken.

En zolang Apple het betalen van in-app aankopen via het eigen betaalsysteem verplicht stelt (en zo 15 tot 30% fee opstrijkt) zal er geen volwaardige app gaan komen waar ook on-demand aanbod in beschikbaar zal zijn. Dit is ook de reden waarom je in de iTV app van KPN geen on-demand films kunt bestellen.

Zo zie je hoe partijen als Apple en Google het gebruiksgemak in de weg kunnen zitten.

Ja, inderdaad, Google (Alphabet) is wat dat betreft geen haar beter want ook zij hanteren exorbitante commissie percentages.

Reputatie 4
Badge

Maar waarom wel een app voor iPad en IPhone en niet gewoon voor de Apple TV? 
 

zijn er in app aankopen dan? Totaal niet relevant.

en je werkt nog steeds niet bij of via-via bij KPN?

en Google is gewoon een flut bedrijf, blijkt nu ook weer met locatie trackingen.

En om jou eerste vraag te beantwoorden- áls ik op mijn tv al verschil zou zien- JA het is mij het waard. Al was het alleen om de koppige houding van KPN in deze. Of van mensen die er niet eens werken. 
klant is dus niet altijd koning. Zelfde geldt dus voor het open gooien van de kabel ( en Ziggo is dus geen haar beter dan KPN)

Reputatie 7

Maar waarom wel een app voor iPad en IPhone en niet gewoon voor de Apple TV? 

Omdat er gewoon veel te weinig Apple-TV's in Nederland gebruikt worden en dat er onder de streep dus geen groen cijfer in de businesscase naar voren komt die het rechtvaardigt om de benodigde investering te doen. As simple as that.

 

zijn er in app aankopen dan? Totaal niet relevant.

Jazeker als die exorbitante commissie percentages er niet zouden zijn dan had KPN dat vast en zeker al geactiveerd.

 

en je werkt nog steeds niet bij of via-via bij KPN?

Ik ben net als jij gewoon klant van KPN en lid van dit forum.

 

en Google is gewoon een flut bedrijf, blijkt nu ook weer met locatie trackingen.

Dat is jouw mening en dat is jouw goed recht maar dat weerhoudt KPN er echt niet van om beslissingen op bedrijfseconomische basis te nemen en niet op basis van sentiment/emotie.

 

klant is dus niet altijd koning.

Dat hangt er vanaf wie je als klant ziet.

Het zou voor de klant nog weleens beter kunnen zijn als er geen app voor Apple TV zou komen. De ontwikkelings- en exploitatiekosten zouden immers wel eens kunnen leiden tot een prijsverhoging voor iedereen terwijl er maar een heel klein percentage van de klanten baat bij heeft. Dus voor de Apple TV bezitter wellicht fantastisch maar voor de klant niet. Zie het als de €2,50 voetbalbelasting voor FOX Sports die door 100% van de abonnees betaald moet worden opdat 15% van de abonnees een "goedkoper" abonnement voor FOX Sports kan krijgen. Voor de FOX Sports abonneee wellicht fantastisch maar voor de abonnee niet.

Reputatie 4
Badge

Goed vo

Maar waarom wel een app voor iPad en IPhone en niet gewoon voor de Apple TV? 

Omdat er gewoon veel te weinig Apple-TV's in Nederland gebruikt worden en dat er onder de streep dus geen groen cijfer in de businesscase naar voren komt die het rechtvaardigt om de benodigde investering te doen. As simple as that.

 

zijn er in app aankopen dan? Totaal niet relevant.

Jazeker als die exorbitante commissie percentages er niet zouden zijn dan had KPN dat vast en zeker al geactiveerd.

 

en je werkt nog steeds niet bij of via-via bij KPN?

Ik ben net als jij gewoon klant van KPN en lid van dit forum.

 

en Google is gewoon een flut bedrijf, blijkt nu ook weer met locatie trackingen.

Dat is jouw mening en dat is jouw goed recht maar dat weerhoudt KPN er echt niet van om beslissingen op bedrijfseconomische basis te nemen en niet op basis van sentiment/emotie.

 

klant is dus niet altijd koning.

Dat hangt er vanaf wie je als klant ziet.

Het zou voor de klant nog weleens beter kunnen zijn als er geen app voor Apple TV zou komen. De ontwikkelings- en exploitatiekosten zouden immers wel eens kunnen leiden tot een prijsverhoging voor iedereen terwijl er maar een heel klein percentage van de klanten baat bij heeft. Dus voor de Apple TV bezitter wellicht fantastisch maar voor de klant niet. Zie het als de €2,50 voetbalbelasting voor FOX Sports die door 100% van de abonnees betaald moet worden opdat 15% van de abonnees een "goedkoper" abonnement voor FOX Sports kan krijgen. Voor de FOX Sports abonneee wellicht fantastisch maar voor de abonnee niet.

Goed voor jou dat je dit allemaal beter weet👍Hulde

Kan trouwens de KPN itv online app niet zien, want ik heb geen KPN meer. Ik weet wél dat ik er nog nooit gebruik van heb gemaakt. Las gisteren toevallig dat Apple die 30% -15% zou gaan laten varen voor dit soort dingen, dus hopelijk hoeft dat niet meer als excuus te gelden.

ik ben blij dat ik daar weg ben. Ben overigens wel correct te woord gestaan en netjes teruggebeld door KPN met mijn vraag. Dat het antwoord niet was wat ik verwacht had, is jammer voor hun. Gelukkig heb ik een alternatief waar ik wél gelukkig mee ben en we kunnen nu in meerdere TV kamers op een normale TV kijken. Niks geen phone of iPad.

De extra kosten zijn trouwens ook weer een drogreden. Chromecast heeft dit ook niet.

Reputatie 7

Las gisteren toevallig dat Apple die 30% -15% zou gaan laten varen voor dit soort dingen, dus hopelijk hoeft dat niet meer als excuus te gelden.

Ja, die kende ik ook al, ik lees tweakers ook.

Wel grappig hoe selectief jij berichtgeving gebruikt.

Apple heeft een paar grote jongens de mogelijkheid gegeven om hun eigen betaalmethode te gebruiken maar daarmee geldt dat nog lang niet voor spelertjes als KPN.

Daar komt bij dat KPN ook een aantal eisen daar tegenover stelt waarvan je je moet afvragen of je daar wel aan moet willen voldoen of überhaupt aan kunt voldoen.

 

De extra kosten zijn trouwens ook weer een drogreden. Chromecast heeft dit ook niet.

Stel de ontwikkeling van zo'n app kost €500.000,- dan is dat voor de 80.000 Apple TV's in Nederland dus €6,25 per Apple TV. Voor de 800.000 Chromecasts en Android TV's (als het er niet meer zijn) liggen die kosten per device op ééntiende daarvan. Dat jij die kosten als abonnee niet ziet wil niet zeggen dat die kosten er niet zijn. Ze zitten namelijk gewoon on de basisprijs verweven of denk je dat een organisatie als KPN een filantropische instelling is.

Reputatie 4
Badge

Nogmaals, ik betwijfel wel of het waar is of je niet bij KPN werkt. Of gewerkt hebt.

Reputatie 7

Nogmaals, ik betwijfel wel of het waar is of je niet bij KPN werkt. Of gewerkt hebt.

Nee, ik ben sinds 2006 directeur grootaandeelhouder van mijn eigen ICT bedrijfje. Onze klanten bevinden zich in een andere branche.

Tussen 1987 en 2006 heb ik voor een groot ICT bedrijf gewerkt.

Daarvoor heb ik mijn opleidingen gedaan.

Wel ben ik een tevreden klant van KPN en heb ik voldoende zakelijk inzicht om te begrijpen hoe beslissingen genomen worden en dat beslissingen niet altijd voor iedereen positief uit kunnen vallen.

Reputatie 4
Badge

En dat laatste is ook het geval met XS4ALL:zipper_mouth:

Reputatie 7

En dat laatste is ook het geval met XS4ALL:zipper_mouth:

En ook daar sta ik volledig achter. Als je ziet wat voor een fantastische veranderingen het samengaan van XS4ALL met KPN heef gebracht voor de KPN abonnee (en straks ook de Telfort abonnee) dan mogen we daar als abonnee heel blij mee zijn. Als ik de berichten hier op het forum mag geloven dan is zelfs de XS4ALL abonnee die de overstap al gemaakt heeft blij verrast en geeft deze aan voor minder geld dezelfde diensten af te kunnen nemen en daarbij dezelfde dienstverlening te ervaren.

Ook daar zie je dat iets wat wellicht voor een klein gedeelte van de abonnees als negatief ervaren wordt juist enorm positieve uitwerkingen kan hebben voor het overgrote meerendeel van de abonnees.

Reputatie 4
Badge

Je weet het leuk te brengen, dat moet ik je wel nageven 🤓

 

Geen e-SIM?

Reputatie 7

Je weet het leuk te brengen, dat moet ik je wel nageven 🤓

Ach, de waarheid moet gewoon gezegd worden ... tochn :wink:

 

Geen e-SIM?

e-Sim zal vast wel een keer gaan komen maar ook daar gelden bedrijfseconomische wetten.

Als de vraag zo laag is dat de kosten hoger zijn dan de baten dan moet je het vooral (nog) niet doen. Uiteraard zal je wel de vraag moeten blijven monitoren, moeten weten wat je moet doen om e-Sim te ondersteunen en moeten weten hoeveel tijd je nodig hebt om zo'n project af te ronden en uit te rollen. Je kunt dan eenvoudig uitrekenen wanneer je moet beginnen.

Ik weet niet wanneer de vraag hoog genoeg zal zijn maar wetende dat het gros van de Nederlanders zonder fiscale bijtelling (is afgeschaft) hun zakelijke (unlimited) abonnement ook privé mogen gebruiken ben ik bang dat de vraag niet echt snel zal groeien.

Reputatie 4
Badge

Gebruik de e-sim wel via T-Mobile in mijn iPhone XS.

Ik zat vorig jaar- alles bij elkaar opgeteld- zo’n drie-en-een-halve maand in Turkije met/ bij mijn Turkse vrouw. Das nogal een gepiel in het vliegtuig met die sim-kaarten en dan is zo’n e-sim wel een uitkomst.

Reputatie 7

Gebruik de e-sim wel via T-Mobile in mijn iPhone XS.

Ik zat vorig jaar- alles bij elkaar opgeteld- zo’n drie-en-een-halve maand in Turkije met/ bij mijn Turkse vrouw. Das nogal een gepiel in het vliegtuig met die sim-kaarten en dan is zo’n e-sim wel een uitkomst.

Zo'n e-Sim heeft absoluut voordelen, maar stel je dan ook de vraag hoeveel mensen hetzelfde nodig hebben. Ik ben bang dat dat aantal laag is.

Reputatie 4
Badge

Nogmaals: houd de sites in de gaten.:grinning:

En niet alleen voor phones. Ook voor smart watches…

Just saying. Het is maar een ideetje

Reputatie 7

En niet alleen voor phones. Ook voor smart watches…

Smart watches, helemaal een niche markt en mijns inziens absoluut niet interessant voor providers als KPN.

Er is overigens ook nog geen enkele provider in Nederland die e-Sim voor smart watches ondersteunt.

Reageer