Beantwoord

iTV app via iPhone aansluiten op (groter) scherm

• 8 september 2017
  • 10 reacties
  • 1325 keer bekeken

• Deelnemer
  • 8 reacties
Sinds kort kijk ik TV via KPN. Handig vind ik de interactieve TV zodat ik ook buitenshuis KPN iTV kan kijken, maar daar doen zich een paar probleempjes voor.

•Ik heb een Asus gecombineerde computer/laptop. Als ik buitenhuis met het laptopgedeelte werk, krijg ik de mededeling dat mijn computer/laptop alleen met het thuisnetwerk kan communiceren.
•Niet zo handig, maar niet getreurd ik heb ook een iPhone 6 en daar werkt KPN TV uitstekend op. Om TV te kijken hoef ik geen giga beeld te hebben, maar het beeld van een IPhone 6 is wel erg klein om TV te kijken en daarom doe ik verwoede pogingen mijn Iphone op een groter beeldscherm aan te sluiten.
•Zo heb ik een hdmi verloopstekker voor mijn iPhone gekocht en het beeldscherm met mijn iPhone verbonden. YouTube doet het prima, maar KPN TV niet. Met de helpdesk van KPN contact gehad en begrepen dat KPN een dergelijke verbinding niet ondersteunt. Wel begrepen dat met een chromecast het wel moeten kunne kenne.
• Maar met de chromecast eigenlijk hetzelfde verhaal als de hdmi verloopstekker. YouTube doet het prima, maar KPN TV doet het niet.

In dit forum kun je lezen dat KPNiTV zegt dat oplossing er aan komt, maar dat is al ruim een half jaar geleden terwijl we tegenwoordidig toch in dagen zo niet seconden rekenen als u begrijpt wat ik bedoel. Tom Poes verzin een list en doe wat aan deze misstand 😀
icon

Beste antwoord door Paul_ 11 september 2017, 15:15

Met Android kan je vandaag de dag al eenvoudig screenmirroren (Miracast) maar in de iOS wereld is dit niet mogelijk.
Op Chromecast ondersteuning hoeven we waarschijnlijk niet lang meer te wachten.
Of er ook een ondersteuning van Apple-TV zal komen weet ik niet.
Dat iTV niet werkt via een hdmi verloopstekker heeft te maken met HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection).

Ik zie nu pas dat het een dubbel bericht is dus zal ik mezelf quoten:

Hoi @OBB, welkom bij KPN en het forum. Je kan inderdaad buitenshuis alleen via smartphone en tablet iTV-online gebruiken (via de app). Vanwege DRM werkt het niet met een verloopstekker. Zodra Chromecast ondersteund gaat worden via de app zal je dit probleem niet meer hebben dus daar is het wachten op. Het is niet zozeer dat het een "probleem" is dat opgelost moet worden maar meer dat er een nieuwe functie toegevoegd gaat worden aan de iTV app. En dan kan je (helaas) wel beter denken aan maanden i.p.v. dagen. Ik heb nog geen datum per wanneer Chromecast wordt ondersteund.

Ondersteuning voor Apple-tv zou heel tof zijn maar daar heb ik nog geen info over. Eerst maar eens Chromecast.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Met Android kan je vandaag de dag al eenvoudig screenmirroren (Miracast) maar in de iOS wereld is dit niet mogelijk.
Dat iTV niet werkt via een hdmi verloopstekker heeft te maken met HDCP (High-Bandwidth Digital Content Protection).
Reputatie 7
Badge +24

Ik zie nu pas dat het een dubbel bericht is dus zal ik mezelf quoten:

Hoi @OBB, welkom bij KPN en het forum. Je kan inderdaad buitenshuis alleen via smartphone en tablet iTV-online gebruiken (via de app). Vanwege DRM werkt het niet met een verloopstekker. Zodra Chromecast ondersteund gaat worden via de app zal je dit probleem niet meer hebben dus daar is het wachten op. Het is niet zozeer dat het een "probleem" is dat opgelost moet worden maar meer dat er een nieuwe functie toegevoegd gaat worden aan de iTV app. En dan kan je (helaas) wel beter denken aan maanden i.p.v. dagen. Ik heb nog geen datum per wanneer Chromecast wordt ondersteund.

Ondersteuning voor Apple-tv zou heel tof zijn maar daar heb ik nog geen info over. Eerst maar eens Chromecast.
@Paul_ Paul
Bedankt voor je reactie, maar wat je schrijft is niet helemaal juist. Je schrijft dat buitenhuis iTV alleen bruikbaar is via een tablet of smartphone. Maar dat klopt niet helemaal. Ik heb een Windows tablet en daar werkt buitenhuis iTV echt niet op. (ik heb zojuist daar een topic o.i.d. over gemaakt, als je begrijpt wat ik bedoel, want ik begrijp het nog niet helemaal) Ook spreek ik bij deze mijn verbazing uit dat het maken van de Chromecast ondersteuning zo lang moet duren. Voor zover ik begrepen heb is KPN daar nu al ruim een jaar mee bezig en ook jij spreekt nu dat er (helaas) beter gedacht kan worden in maanden i.p.v. dagen.
Reputatie 7
Badge +24
Hey @OBB, je hebt gelijk. Ik had beter kunnen zeggen: buitenshuis werkt iTV online alleen via de app. Je kijkt op de tablet via de browser vermoed ik? Ik snap inderdaad dat het lang duurt. Ik zie het liever ook gister dan morgen eerlijk gezegd. Alleen een eventuele datum krijgen we pas vlak voordat het daadwerkelijk komt dus daar kan ik nog niets over zeggen. KPN is druk bezig met de ontwikkeling van de app, dat weet ik wel. Zo is het sinds vorige week bijvoorbeeld mogelijk om de On Demand functie te gebruiken via de app. Maar dat is natuurlijk niet waar we het over hebben. Ik hoop dat het snel mogelijk is in ieder geval! Zodra we meer weten zullen we dat ook hier op forum delen natuurlijk.
@Paul_
Ik waardeer je (lieve) reactie, maar mij bekruipt toch een beetje het gevoel van het spreekwoord - we doen een plas en alles blijft zoals het was - als je begrijpt wat ik bedoel. Wat kunnen we doen om de zaak een beetje te bespoedigen?
Reputatie 7
Badge +24
Eerlijk? Jij en ik kunnen op dit moment niets doen om dit te bespoedigen. De wens is duidelijk en er wordt aan gewerkt. Nu is het een kwestie van afwachten tot het wordt geïntroduceerd. Het is niet zo dat als ik nu 20 e-mails naar die afdeling stuur, dat volgende week de update er zal zijn.
@Paul_
Ook al probeer ik iTV op te starten in de tablet functie dan werkt de app niet op mijn windows tablet. Als er nog andere mogelijkheden zijn hoor ik het graag.
@Paul_
Zal ik 20 Topics opstarten om het een beetje te bespoedigen? 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Haha, ik denk niet dat ze zich daar veel van aantrekken. 😛 En dan moet ik al die dubbele topics weer verwijderen enzo.. ;)

Wat de tablet betreft heb je 2 opties:

- De Windows iTV app. Die al tijden geen update meer heeft gehad en er ook niet aan zit te komen (de focus zit echt op iOS en Android). Bij de één werkt die juist beter dan de website, en bij de ander andersom.
- www.interactievetv.nl (of itvonline.nl)
Reputatie 7
Hey @OBB, je hebt gelijk. Ik had beter kunnen zeggen: buitenshuis werkt iTV online alleen via de app. Je kijkt op de tablet via de browser vermoed ik?Ik kan niet voor OBB spreken maar ik heb een Windows tablet en daarop gebruik ik de Windows app, maar dus niet buitenshuis (oh ja, toch, via een vpn). Dus je had beter kunnen zeggen: buitenshuis werkt iTV online alleen via de apps van Android of iOS óf via een vpn.
Via vpn lukt het met een Windows tablet dus ook en ook kan ik die tablet via een HDMI-kabeltje rechtstreeks aansluiten op een HDMI-poort van een tv; werkt prima.

Reageer