Beantwoord

Itv app via mediabox draait niet meer.

• 7 augustus 2018
  • 20 reacties
  • 334 keer bekeken

Sinds de laatste update problemen met kijken via de mediabox (minix). Kan wel de tv gids bekijken maar als ik op kijken klik krijg ik de melding dat ik het later nog eens moet proberen enz enz. Heeft iemand hier ervaring mee? En misschien de oplossing voor? Opnieuw installeren en opstarten al meerdere malen gedaan. De minix draait op Android kitkat 4.4. Heb er 3 aan het draaien op de eerste verdieping en nu heb ik er niks meer aan, dat is balen.
icon

Beste antwoord door Joran 31 augustus 2018, 17:13

@Casper22: Het vermoeden is dat dit dezelfde storing betreft als met de Mediatek chipset. Een oplossing daarvoor volgt in een aankomende release. Wat misschien een alternatief is, is de nieuwe https://www.interactievetv.nl website te gebruiken. Deze werkt in Chrome en Firefox en werkt ongeveer hetzelfde als de app. In Chrome kun je via het menu de pagina toevoegen aan je startscherm, zodat je die direct kunt openen. Niet ideaal, maar misschien goed voor een tijdelijke workaround.
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Het voordeel van de nieuwe iTV app is dan weer dat je nu gewoon kan casten naar een Chromecast of Android TV.
Reputatie 7
Badge +27
Dag Casper, dat is zeker balen. Welk type Minix gebruik je precies? Er zijn problemen met apparaten met een Mediatek chipset. We hopen dit in een toekomstige update te verhelpen.
Hallo Joran,
Ik gebruik de NEO X8-H Plus.

Gr Casper.
Reputatie 7
Badge +27
Dank! Ik vermoed dat het met de chipset heeft te maken van de Mediabox. Er waren wat problemen met de HiSilicon chipset (Huawei) en Mediatek chipset met de nieuwe app. Ik betwijfel of de app is getest met dit soort mediaspelers. Aan de andere kant onderzoeken we ook een storing met bepaalde Huawei toestellen waarop alleen Nederland 1-2-3 is te bekijken. Die zenders maken geen gebruik van DRM zoals bij commerciële zenders wordt verplicht. Kun je controleren of de publieke zenders nog wel te bekijken zijn?
Reputatie 7
Er waren wat problemen met de HiSilicon chipset (Huawei) en Mediatek chipset met de nieuwe app.@Joran, wat voor een problemen waren er dan met de HiSilicon chipset? Ik heb nog niets gemerkt van die problemen, terwijl ik toch al vanaf het begin van de pilot de iTV app op een Huawei gebruik met een HiSilicon Kirin 950 en daarbij nog niet tegen problemen aangelopen ben.
Reputatie 7
Badge +27
Het gaat in ieder geval om de Hisilicon Kirin 960/970. De Huawei P20 Pro maakt bijvoorbeeld gebruik van de 970. De streaming codecs die gebruikt worden in die processors werken niet met onze app. Hetzelfde probleem als de Mediatek chipset eigenlijk. Ik weet niet waarom ik in verleden tijd praatte in het vorige bericht, de problemen bestaan nog steeds.

Zie bijvoorbeeld https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/itv-app-op-huawei-p20-pro-450726 en https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-app-crasht-tijdens-opstarten-450747
Dank! Ik vermoed dat het met de chipset heeft te maken van de Mediabox. Er waren wat problemen met de HiSilicon chipset (Huawei) en Mediatek chipset met de nieuwe app. Ik betwijfel of de app is getest met dit soort mediaspelers. Aan de andere kant onderzoeken we ook een storing met bepaalde Huawei toestellen waarop alleen Nederland 1-2-3 is te bekijken. Die zenders maken geen gebruik van DRM zoals bij commerciële zenders wordt verplicht. Kun je controleren of de publieke zenders nog wel te bekijken zijn?

Hallo Joran,

Het klopt idd dat hij de publieke zenders wel afspeelt en de commerciële niet.

Gr Casper.
Reputatie 7
Badge +27
Heb je de mogelijkheid naar https://shaka-player-demo.appspot.com/support.html te gaan op een van de Mediaboxen? Je ziet dan een overzicht van alle video codecs die afgespeeld kunnen worden op dat apparaat. Ook het stukje van DRM is belangrijk. Daarmee doe ik dan navraag of het middels een update weer kan werken.
Heb je de mogelijkheid naar https://shaka-player-demo.appspot.com/support.html te gaan op een van de Mediaboxen? Je ziet dan een overzicht van alle video codecs die afgespeeld kunnen worden op dat apparaat. Ook het stukje van DRM is belangrijk. Daarmee doe ik dan navraag of het middels een update weer kan werken.
Heb het gecheckt, en idd bij DRM staat" false".
Gr Casper.
Reputatie 7
Badge +27
Alleen false? Niet nog wat meer waarden?

Als je de hele log kunt opvragen, graag. Ik snap dat het misschien wat lastig wordt zonder toetsenbord en muis. Ter vergelijking, zo ziet er hier op Windows 10 uit:

code:
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/68.0.3440.106 Safari/537.36
v2.4.3

{
"manifest": {
"application/dash+xml": true,
"application/x-mpegurl": true,
"application/vnd.apple.mpegurl": true,
"application/x-offline-manifest": true,
"mpd": true,
"m3u8": true,
"application/vnd.ms-sstr+xml": false,
"ism": false
},
"media": {
"video/mp4; codecs=\"avc1.42E01E\"": true,
"video/mp4": true,
"video/mp4; codecs=\"avc3.42E01E\"": true,
"video/mp4; codecs=\"hev1.1.6.L93.90\"": false,
"video/mp4; codecs=\"hvc1.1.6.L93.90\"": false,
"video/mp4; codecs=\"hev1.2.4.L153.B0\"; eotf=\"smpte2084\"": false,
"video/mp4; codecs=\"hvc1.2.4.L153.B0\"; eotf=\"smpte2084\"": false,
"video/mp4; codecs=\"vp9\"": false,
"video/mp4; codecs=\"vp09.00.10.08\"": true,
"audio/mp4; codecs=\"mp4a.40.2\"": true,
"audio/mp4": true,
"audio/mp4; codecs=\"ac-3\"": false,
"audio/mp4; codecs=\"ec-3\"": false,
"audio/mp4; codecs=\"opus\"": false,
"audio/mp4; codecs=\"flac\"": true,
"video/webm; codecs=\"vp8\"": true,
"video/webm": true,
"video/webm; codecs=\"vp9\"": true,
"video/webm; codecs=\"vp09.00.10.08\"": true,
"audio/webm; codecs=\"vorbis\"": true,
"audio/webm": true,
"audio/webm; codecs=\"opus\"": true,
"video/mp2t; codecs=\"avc1.42E01E\"": false,
"video/mp2t": false,
"video/mp2t; codecs=\"avc3.42E01E\"": false,
"video/mp2t; codecs=\"hvc1.1.6.L93.90\"": false,
"video/mp2t; codecs=\"mp4a.40.2\"": false,
"video/mp2t; codecs=\"ac-3\"": false,
"video/mp2t; codecs=\"ec-3\"": false,
"text/vtt": true,
"application/mp4; codecs=\"wvtt\"": true,
"application/mp4": true,
"application/ttml+xml": true,
"application/mp4; codecs=\"stpp\"": true
},
"drm": {
"org.w3.clearkey": {
"persistentState": false
},
"com.widevine.alpha": {
"persistentState": true
},
"com.microsoft.playready": null,
"com.apple.fps.2_0": null,
"com.apple.fps.1_0": null,
"com.apple.fps": null,
"com.adobe.primetime": null
},
"offline": true
}

Als je de hele log kunt opvragen, graag. Ik snap dat het misschien wat lastig wordt zonder toetsenbord en muis. Ter vergelijking, zo ziet er hier op Windows 10 uit:

code:
Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/68.0.3440.106 Safari/537.36
v2.4.3

{
},
},
},
},
},
}
ff kijken hoe ik dat ga doen idd, ga mijn best doen, word vervolgd.

code:
v2.4.3

{
},
},
},
},
},
}
Hallo Joran,
Dit is de hele log wat ik te zien krijg : and mozzila/5.0 is (ipad; cpu os 5_0_1 like Mac OS 😵 applewebkit/534.6 (khtml, like Gecko) version /5.1 mobile /9A405 Safari /7534.482.4.3
This browser is not supported.
Hallo Joran, krijg nu idd de hele log te zien mbv chrome. Heb 2 foto's doorgestuurd van het beeldscherm omdat een screenshot niet mogelijk is.
Gr Casper.
Reputatie 7
Badge +27
Super, dank daarvoor! Ik neem contact op met het ontwikkelteam en kom er op terug.
Reputatie 7
Badge +27
De collega's van de ITV app ontwikkeling zijn in overleg met het team dat de streams aanlevert. Tot nu toe nog geen nieuws maar we zijn er nog mee bezig.
Reputatie 7
Badge +27
@Casper22: Het vermoeden is dat dit dezelfde storing betreft als met de Mediatek chipset. Een oplossing daarvoor volgt in een aankomende release. Wat misschien een alternatief is, is de nieuwe https://www.interactievetv.nl website te gebruiken. Deze werkt in Chrome en Firefox en werkt ongeveer hetzelfde als de app. In Chrome kun je via het menu de pagina toevoegen aan je startscherm, zodat je die direct kunt openen. Niet ideaal, maar misschien goed voor een tijdelijke workaround.
Hallo Joran,

Sorry dat ik zo laat op jouw oplossing reageer, maar ik heb zowel Chrome als Firefox geïnstalleerd op de minix. En in Chrome heb ik het zelfde probleem als met de app op de minix dus dat is geen optie, in Firefox heb ik het probleem dat als ik op de site op inloggen wil klikken met de cursor alles blauw word ipv dat ik dan ook daadwerkelijk kan inloggen met mijn kpn account. Begint nu echt tenenkrommend te worden. Snap dat jij er ook niks aan kunt doen. Maar dit is echt waardeloos.
Met vriendelijke groet,
Casper.
Reputatie 7
Badge +27
Wat het niet beter maakt is dat de Mediatek oplossing ook op zich laat wachten. We zijn er dichtbij maar de performance is nog wat te slecht op deze chipsets. Zodra dat is opgelost brengen we de update uit. Ik denk dat het wachten toch hierop is, hoewel we geen garantie hebben dat het voor deze Minix boxen ook dé oplossing is.
Mediatek is ondertussen toch wel een veel gebruikte chipset, ook in telefoons en tablets.
Word toch tijd dat dat aangepast word het is 2018 en geen 1985 toch?

Reageer