Beantwoord

Itv app via WiFi in Frankrijk?

• 3 november 2018
  • 4 reacties
  • 169 keer bekeken

In Nederland hebben wij een abonnement voor tv (alles in 1) bij KPN. Daarnaast hebben wij abonnement bij Canaaldigitaal om via de schotel tv te ontvangen in on Franse vakantiehuisje.
Als ik Frankrijk een internet abonnement neem bij bv Orange, kan ik dan middels de itv app op mijn telefoon/tablet ,de Chromecast en de WIFI van Orange gewoon in Frankrijk onbeperkt Nederlandse tv kijken?
Zo ja, zeg ik mijn Canaaldigitaal abonnement op en neem ik een Franse internetaansluiting.
Suggesties?
icon

Beste antwoord door wjb 3 november 2018, 15:58

Ja, dat kan.
Let op, de beeldkwaliteit van de iTV app is 720p en dat is vergelijkbaar met de SD zenders op jouw TV ontvanger thuis.
Één van onze dochters studeert in Gent en ook zij maakt gebruik van de iTV app.
Onze andere dochter woont in Zuid Afrika en ook zij maakt af en toe gebruik van de iTV app via een VPN verbinding met ons netwerk thuis waardoor de app denkt dat haar telefoon zich in Nederland bevindt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Ja, dat kan.
Let op, de beeldkwaliteit van de iTV app is 720p en dat is vergelijkbaar met de SD zenders op jouw TV ontvanger thuis.
Één van onze dochters studeert in Gent en ook zij maakt gebruik van de iTV app.
Onze andere dochter woont in Zuid Afrika en ook zij maakt af en toe gebruik van de iTV app via een VPN verbinding met ons netwerk thuis waardoor de app denkt dat haar telefoon zich in Nederland bevindt.
Dank voor jouw antwoord. Ik ga het in de kerstvakantie uitproberen!
Reputatie 7
Badge +17
Hi Falcon, welkom hier. Kleine toevoeging, zolang je binnen de EU bent kun je probleemloos kijken. 720p is overigens wel een iets betere kwaliteit dan de SD zenders, die zijn in 480p.
Dag FalconS,
En, is het gelukt?
Ik heb net een item geopend, waarin ik meld dat de ITV App bij ons in Bourgondië, met het zwakke internet daar en met Apple apparaten, niet goed werkt. De Ziggo GO app wel.
groet,
Kees

Reageer