Beantwoord

iTV app voor Android tv's

  • 6 September 2020
  • 53 reacties
  • 14007 keer bekeken

Dag KPN,

Is er in de roadmap ergens bepaald wanneer de itv app van kpn voor Android TV beschikbaar komt? Ik wil binnenkort een Android TV kopen, en het zou echt baas zijn als ik deze kan gebruiken zonder externe apperaten. 

Graag hoor ik een reactie van KPN, of hun ontwikkelaars. 

Groet, 

Daniël 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 2 June 2021, 13:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Ja heel vreemd 

Waarom alleen samsung en lg 

Maar door mij aangehaalde topic is al een jaar oud

Denk niet echt dat het snel gaat komen of niet en dat 2e denk ik 

Reputatie 7
Badge +22

@Dkuik

Helaas lijkt het wel of dit geen hoge prioriteit heeft bij KPN. Het is alleen nog bij Samsung en bij LG. (bouwjaar 2017)

@Kpn kunnen jullie hier antwoord op geven? Misschien kan de roadmap inzichtelijk gemaakt worden? 

Reputatie 7
Badge +24

@Kpn kunnen jullie hier antwoord op geven? Misschien kan de roadmap inzichtelijk gemaakt worden? 

Denk je dat die er is dan? 🙄

Reputatie 7
Badge +22

@Kpn kunnen jullie hier antwoord op geven? Misschien kan de roadmap inzichtelijk gemaakt worden? 

Het is erg druk op het Forum, voordat je hier antwoord op krijgt van KPN dan kan het een paar dagen duren.

@Kpn kunnen jullie hier antwoord op geven? Misschien kan de roadmap inzichtelijk gemaakt worden? 

Denk je dat die er is dan? 🙄

Vast wel. Ik snap de keuze van webOS en Tizen ook wel. Echter, nu wordt AndroidTV wel steeds volwassener (mede dankzij de Nvidia shield) . 

En het antwoord kun je wel nagaan 

Ik heb dit topic een jaar geleden gestart 

Antwoord

Komt er een itv app voor Android tv NEE

Misschien over een paar jaar 

En het antwoord kun je wel nagaan 

Ik heb dit topic een jaar geleden gestart 

Antwoord

Komt er een itv app voor Android tv NEE

Misschien over een paar jaar 

Heeft @Kpn dat tegen jou zo gecommuniceerd? Kan je naar dat antwoord linken/quoten? 

Nee dat kan ik niet 

Maar mijn topic is al een jaar oud 

En de functie is niet beschikbaar voor mijn Android tv ik heb de moed opgegeven 

En waarschijnlijk komt die app er niet 

En de mede oorzaak zal zijn dat ze dan verdiensten mis lopen 

En zou een doorontwikkeling van zo'n app alleen maar extra kosten

 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-itv-app-op-philips-android-tv-466951?postid=1072785#post1072785

Reputatie 7
Badge +22

Nee dat kan ik niet 

Maar mijn topic is al een jaar oud 

En de functie is niet beschikbaar voor mijn Android tv ik heb de moed opgegeven 

En waarschijnlijk komt die app er niet 

En de mede oorzaak zal zijn dat ze dan verdiensten mis lopen 

En zou een doorontwikkeling van zo'n app alleen maar extra kosten

@peter-keetfm ik heb het van de week nog geprobeerd, ik kan je bevestigen dat ie app voor Android TV er niet is. En ik heb een Sony TV.

Nee dat kan ik niet 

Maar mijn topic is al een jaar oud 

En de functie is niet beschikbaar voor mijn Android tv ik heb de moed opgegeven 

En waarschijnlijk komt die app er niet 

En de mede oorzaak zal zijn dat ze dan verdiensten mis lopen 

En zou een doorontwikkeling van zo'n app alleen maar extra kosten

@peter-keetfm ik heb het van de week nog geprobeerd, ik kan je bevestigen dat ie app voor Android TV er niet is. En ik heb een Sony TV.

Dat wist ik al al een jaar lang 

Ik kijk er niet eens meer naar 

Omdat ik weet dat hij toch niet komt 

Nee dat kan ik niet 

Maar mijn topic is al een jaar oud 

En de functie is niet beschikbaar voor mijn Android tv ik heb de moed opgegeven 

En waarschijnlijk komt die app er niet 

En de mede oorzaak zal zijn dat ze dan verdiensten mis lopen 

En zou een doorontwikkeling van zo'n app alleen maar extra kosten

 

 

Ik denk dat je onderschat hoe lang de ontwikkeling van apps kost. Ook, loopt KPN hierbij geen kosten mis.. Je betaald gewoon voor je abonnement. Sterker nog, dit zou minder kosten voor kpn betekenen omdat ze dan minder apperaten hoeven te versturen, en service hierover te leveren.

Het is niet voor niks dat ze hiermee begonnen zijn met Tizen (samsung) en webOS(lg). Ik kan mij voorstellen dat de Android store een probleem kan zijn betreft abonnementskosten (30% afdragen aan Google). Maar dat is puur gissen :) 

 

@Dkuik

Kpn loopt als ze een goede app ontwikkeld huur van de itv ontvanger mis 5 euro per maand 

Reken zelf maar uit x hoeveel klanten 

 

Reputatie 7

Ik kan mij voorstellen dat de Android store een probleem kan zijn betreft abonnementskosten (30% afdragen aan Google). Maar dat is puur gissen :) 

Nee, die 30% is alleen over de prijs van de app (€0,-) en in-app aankopen en dat laatste is waarom je binnen de app op Android (en iOS) geen films kunt huren.

Ik bedoel het helemaal niet verkeerd 

@Dkuik en @Dennis Schreve

Ik zit ook met smart een jaar te wachten dat het zou kunnen op mijn Philips android tv 

Maar ik heb er een hard hoofd in of die app er komt 

Reputatie 7

Kpn loopt als ze een goede app ontwikkeld huur van de itv ontvanger mis 5 euro per maand 

Voor gebruik van de iTV app moet men een iTV abonnement hebben van €10,-.

Het merendeel van de abonnees wil daar het opnemenpakket bij en dat betekent nog eens €4,99. Maar ja, dan heb je voor €0,01 extra ook een tweede ontvanger.

Er zijn maar weinig abonnees die een derde televisie hebben en dus zal de iTV app niet echt leiden tot minder inkomsten op TV abonnementen.

Kpn loopt als ze een goede app ontwikkeld huur van de itv ontvanger mis 5 euro per maand 

Voor gebruik van de iTV app moet men een iTV abonnement hebben van €10,-.

Het merendeel van de abonnees wil daar het opnemenpakket bij en dat betekent nog eens €4,99. Maar ja, dan heb je voor €0,01 extra ook een tweede ontvanger.

Er zijn maar weinig abonnees die een derde televisie hebben en dus zal de iTV app niet echt leiden tot minder inkomsten op TV abonnementen.


ja gelijk heb je

Bij 2 tv-ontvangers of meer krijg je gratis het Opnemen Pakket.

net ff gekeken bij kpn

word je opgedrongen met het opnemen pakket

raar allemaal

maar voor mij en andere gebruikers zal een goed werkende app wel leuk zijn op een android tv

 

Reputatie 7

maar voor mij zal een goed werkende app wel leuk zijn op een android tv

Voor iedere Android TV bezitter zou dat best interessant kunnen zijn maar aan de andere kant is het ook zonder app voor Android TV  prima mogelijk om op een Android TV zonder TV ontvanger iTV te kijken.

Dat is ook precies de reden om minder prioriteit te geven aan de ontwikkeling van een app voor Android TV.

Reputatie 7

Wij draaien inmiddels alles op een Android tv stick, geen tv meer via kpn, of een andere met ontvanger, nuja is die stick ook een vorm van een ontvanger, maar die zit rechtstreeks op de hdmi cec aansluiting. Gaat de tv ook mooi mee aan en uit. En we zien hem niet:slight_smile:  

 

- Canal digitaal (android TV, geen schotel. 64 zenders in basis pakket) en bevalt wel écht goed! (er is nog een tweede pakket met dat verschrikkelijke fox sports:nauseated_face: ​​​​​​) 

- Netflix

- Prime

- Videoland

 

- Luxe probleem :sweat_smile:

 

 

Wij draaien inmiddels alles op een Android tv stick, geen tv meer via kpn, of een andere met ontvanger, nuja is die stick ook een vorm van een ontvanger, maar die zit rechtstreeks op de hdmi cec aansluiting. Gaat de tv ook mooi mee aan en uit. En we zien hem niet:slight_smile:  

 

- Canal digitaal (64 zenders in basis pakket) en bevalt wel écht goed! (er is nog een tweede pakket met dat verschrikkelijke fox sports:nauseated_face: ​​​​​​) 

- Netflix

- Prime

- Videoland

 

- Luxe probleem :sweat_smile:

 

 


ik mis wel dplay in je lijstje :laughing:

Reputatie 7

@peter-keetfm

 

You shoot me :astonished: Maar dat is 5 tientjes per jaar geloof ik :joy: ooit wel betaald. Moet nog actief zijn,.. Echter lange tijd niks met dplay gedaan. Canal digitaal heeft namelijk niet de Discovery zenders,…

 

Morgen downloaden:ok_hand_tone2:

@peter-keetfm

 

You shoot me :astonished: Maar dat is 5 tientjes per jaar geloof ik :joy: Canal digitaal heeft namelijk niet de Discovery zenders,... 


daarom heb ik ook dplay was een actie toen 19,99 voor een jaar

werkt perfect

Reputatie 7

Jaa, found it! Heb het nog :grin:

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen heren, ik heb helaas nog geen nieuwe informatie over een eventuele android TV app.
Wel kun je tegenwoordig met de iTV online app chromecasten naar een apparaat dat dat ondersteunt.
Niet helemaal hetzelfde maar ik hoop dat jullie daar wat aan hebben :-)

...