Beantwoord

itv app voor smart tv

• 13 februari 2014
  • 10 reacties
  • 18310 keer bekeken

Hallo,

Ik heb gelezen dat sommige mensen via hun smart TV gewoon KPN TV bekijken via on TV?

Mijn vraag is hoe die dit dan moet? Want ik kan geen app vinden in smart hub ofzo

Met vriendelijke groet,

Gregory

icon

Beste antwoord door TEAMKPN 17 februari 2014, 09:55

Dag Gregory,

Helaas is TV kijken via een Smart TV app niet mogelijk. U kunt wel gebruik maken van I-TV met behulp van onze interactieve TV ontvanger.

Met vriendelijke groet,

Ruben
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Dag Gregory,

Helaas is TV kijken via een Smart TV app niet mogelijk. U kunt wel gebruik maken van I-TV met behulp van onze interactieve TV ontvanger.

Met vriendelijke groet,

Ruben
Reputatie 7
Badge +8
je kan alleen met digitenne van kpn zonder een losse ontvanger tv kijken, dan heb je per tv een insteek kaart nodig. je kan hier vergelijken wat de verschillende mogelijkheden zijn.

https://www.digitenne.nl/interactieve-tv/

ik vind het jammer dat KPN niet de http://www.itvonline.nl/ content op een smart tv kan brengen 

het is dan niet zo scherp of zo maar DIGITENEN op een full HD scherm (101CM) IS EEN RAMP 

waneer komt daar is HD720 naar toe ? 

in mijn idee moet het best mogelijk zijn om een app te maaken voor Samsung/Philips/LG/Panasonic/.ezv om de http://www.itvonline.nl/ content zonder bij komst van een laptop via HDMI (TIP) te gebruiken

Reputatie 7
Wellicht doelt Gregory op recente postings over het koppelen van iTV aan sommige merken SmartTV's (o.a. Samsung). Daarvoor moet de iTV-ontvanger aangesloten worden (HDMI) aan de TV en moet je via SmartTV-instellingen (zoiets als een KPN-SD of -HD profiel voor SmartTV, onlangs door Samsung weer beschikbaar gemaakt) de TV en de ontvanger op elkaar afstemmen. Wat ik heb begrepen kun je dan de combinatie TV en iTV-ontvanger bedienen via de AB van de TV, i.p.v. via de AB van KPN; ook zaken als de Gids e.d. zouden via die SmartTV-interface lopen als ik het goed begrepen heb. Daardoor zou de indruk kunnen ontstaan dat je geen gebruik maakt van de ontvanger maar reschtstreeks via SmartTV naar de TV-programma's kijkt. Hoewel ik een Samsung TV heb kan ik dat niet proberen want daarvoor is de TV te oud, zodat er geen SmartTV op zit (wel iets van wat lijkt op een voorganger daarvan).

Maar mischien vergis ik me en bedoelt Gregory echt iets anders.

heey henk,

Dit is precies wat ik bedoel!

Alleen zie ik dus niks..
Ik heb een samsung smart tv UE46ES6900

De itv box zit gewoon verbonden via hdmi aansluiting.

Weet verder dus niet hoe of wat ik moet instellen

Reputatie 7
Zoals gezegd heb ik er geen ervaring mee, maar ik heb wel begrepen dat je TV naast de HDMI-koppeling met de iTV-ontvanger ook (evt. draadloos) aangesloten moet zijn op internet. Heb je dat al gedaan? Verder moet je wel de meest actuele versie van je SmartTV-software hebben, dus moet je ff kijken of er een update voor je TV is.

Reputatie 1
Badge
Ik heb een Samsung Smart TV.

Het wisselen van kanalen e.d. gaat (vaak) goed. (het toestel verliest de Anynet koppeling wanneer van HDMI kanaal gewisseld word, en weer terug).

Echter, de knop voor de gids, de knop 'rec' ontbreken op de afstandsbediening, en dus heb je er niet zo veel aan. Ook de menu knop opent het menu van de TV, en niet die van KPN.

Het is mij nog niet gelukt om die knoppen te emuleren en door te sturen over het HDMI signaal.

(als het mij niet is gelukt, betekend het niet dat het niet mogelijk is uiteraard)

GregFranklin schreef op 13 feb '14 om 16:13u

Hallo,

Ik heb gelezen dat sommige mensen via hun smart TV gewoon KPN TV bekijken via on TV?

Mijn vraag is hoe die dit dan moet? Want ik kan geen app vinden in smart hub ofzo

Met vriendelijke groet,

Gregory

Het correcte antwoord van KPN-Ruben brengt mij op de bemerking dat dit toch wel wat jammer zou kunnen zijn. Smart tv en KPN tv ontvanger zijn toch beide met internet verbonden? Als je met een smart tv wel zonder tv ontvanger van kpn KPN ITV zou kunnen ontvangen zou dat mij als de gebruiker van 2 itv kpn ontvangers mooi € 4 per maand schelen.  ITV KPN is overigens voortreffelijk maar biedt het mij meer of minder of hertzelfde als smart tv?

Reputatie 7
Voor nieuwere Samsung TV's staat in dit topic een beknopte beschrijving van over het gebruik van de Samsung Smart Hub in combinatie met KPN iTV.

Verder heeft KPN geen iTV-abo's zonder minimaal één ontvanger. Dus die € 4/mnd zul je toch echt moeten betalen.

GregFranklin schreef op 13 feb '14 om 16:13u

Hallo,

Met vriendelijke groet,

Gregory

Ik heb begrepen dat het inmiddels mogelijk is op een smart tv zowel via een itv app als  via  de kpn tV itv-ontvanger tv te kijken  waarbij, als het om de electronische tv-gids gaat, de methode via de itv ontvanger de voorkeur verdient. Maar wat is nu over het algemeen het makkelijkste en handigste

* alleen werken via de itv tv -ontvanger, (waarbij je m.i. dus je dure tv alleen als monitor gebruikt) (met kpn afstandsbediening) of

* via  de smart app, waarbij je dus de itv tv ontvanger m.i. niet gebruikt (wel de smart tv afstandsbeddiening)

* of kun je ook beide door alekaar heen gebruiken (met steeds wisselende afstandsbedieningen)

zou kpn niet ergens hierover een artikel kunnen laten verschijnen ?

Reageer