Beantwoord

ITV app voor Windows 10 werkt niet buitenshuis

• 2 december 2017
  • 3 reacties
  • 351 keer bekeken

De KPN app op mijn tablet , Samsung Galaxy TabPro S, met Windows 10 Pro, versie 1709, werkt alleen als hij contact heeft met de experiabox. Niet buitenshuis via wifi. Heeft iemand enig idee hoe dat te verhelpen. Ik gebruik mijn android telefoon als mobiele hotspot. De telefoon is met het 4g datanetwerk van de KPN verbonden.

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door wjb 5 december 2017, 23:30

Buitenshuis ITV kijken wordt alleen ondersteund via de KPN iTV app op Android en iOS. De enige manier om op het Windows platform ITV te kunnen gebruiken is door een VPN verbinding met het thuisnetwerk op te zetten en via die VPN verbinding Internet te benaderen. De ITV server "denkt" dat die Windows PC thuis staat.

Zo'n VPN verbinding is ook nodig om in het buitenland via de KPN iTV app op Android of iOS televisie te kunnen kijken.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Guido1954,

Ik stel voor dat we samen op onderzoek gaan hoe we dit op kunnen lossen. Om de situatie duidelijk te krijgen heb ik eerst een aantal vragen. Wat gebeurt er als je probeert te kijken buitenshuis? Werkt geen enkele zender dan? Je geeft aan dat het niet werkt wanneer je jouw mobiel gebruikt als hotspot. Werkt het wel op je tablet wanneer je op een ander (wifi) netwerk zit buitenshuis? Ik hoor graag je bevindingen!
Ik heb het Wi-Fi netwerk van mijn werk geprobeerd. Het probleem is hetzelfde. Als ik rechtstreeks via de app op het startscherm inlog, krijg ik een startscherm met KPN presenteert en de zenders. Met de vraag om in te loggen. Maar geen inlogscherm. Als ik het probeer via de browser Microsoft Edge krijg ik wel een inlogscherm,. Maar na de codes ingevoerd te hebben, blijft hij lang proberen en zegt dan dat de dienst tijdelijk niet beschikbaar is. Terwijl ik op mijn telefoon de app gewoon kan gebruiken. (Android 7.1} Als ik Google Chrome gebruik idem dito.
Reputatie 7
Buitenshuis ITV kijken wordt alleen ondersteund via de KPN iTV app op Android en iOS. De enige manier om op het Windows platform ITV te kunnen gebruiken is door een VPN verbinding met het thuisnetwerk op te zetten en via die VPN verbinding Internet te benaderen. De ITV server "denkt" dat die Windows PC thuis staat.

Zo'n VPN verbinding is ook nodig om in het buitenland via de KPN iTV app op Android of iOS televisie te kunnen kijken.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685

Reageer