Beantwoord

Itv app voor xbox one?

• 26 september 2016
  • 6 reacties
  • 3278 keer bekeken

Ik ben in het bezit van een xbox one en wil graag kpn kijken via de xbox one app ....

Is deze in de planning ..want erg veel van mijn vrienden wachten er op

We zouden het zeer op prijs stellen als dit kan u wint hier zoowizoow klanten mee plus je krijgt een dikke thums up!!

Vriendelijke groet stefan oskam
icon

Beste antwoord door wjb 26 september 2016, 21:34

Nee, die gaat er waarschijnlijk niet meer komen. In het verleden is er een app geweest voor de Xbox, maar die werd zo weinig gebruikt dat het niet loonde om die actueel te houden.

Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/nieuws-kpn-stopt-tv-via-xbox-360-331253
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Nee, die gaat er waarschijnlijk niet meer komen. In het verleden is er een app geweest voor de Xbox, maar die werd zo weinig gebruikt dat het niet loonde om die actueel te houden.

Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/nieuws-kpn-stopt-tv-via-xbox-360-331253
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Ossiespower, welkom! Het zoals wjb al aangeeft. Ik verwacht geen Xbox app helaas.
Reputatie 7
De Xbox One ondersteunt het gebruik van tv apps niet (Microsoft ideetje) . Die app kan (en zal) er dus ook niet komen.

Bij de One is het feitelijk alleen een doorgeefluik; je hebt bij die wel degelijk nog een aparte tv-ontvanger nodig (kan dus met iedere provider). Je verbindt dan de One met hdmi aan je tv en de ontvanger met hdmi aan de One.
Maar ja, als je op je tv voldoende hdmi-aansluitingen hebt kun de de tv-ontvanger natuurlijk net zo goed rechtstreeks aansluiten. Kan tijdens tv-kijken ook de Xbox One uit/standby, wat weer stroom scheelt.
Reputatie 7
De Xbox One ondersteunt het gebruik van tv apps niet (Microsoft ideetje)...Bron?
Reputatie 7
De Xbox One ondersteunt het gebruik van tv apps niet (Microsoft ideetje)...Bron?Dat heb ik een tijd geleden op mijn eigen website geschreven. Aangezien ik nooit wat uit mijn duim zuig, zal ik daar zeker een bron gebruikt hebben. Maar helaas niet genoemd.

Zie ook déze uitleg bij microsoft. Daar wordt wel gesproken van een app, maar als je goed leest gaat dat alléén i.c.m. een decoder! Dat is dus een app om de op de xbox aangesloten decoder te bedienen. Maar dus niet vergelijkbaar met de itv app.

Er is wél een digitale tv tuner voor de xbox one te krijgen. Deze ondersteunt echter alleen FTA zenders via dvb-t, dvb-t2 en dvb-c. ( FTA instelgegevens voor Ziggo fUPC/fZiggo )

Overigens zijn er al itv apps, waarmee je ook bewegende beelden kunt kijken, voor Windows 8 en 10, Android en iOS. Van die laatste 2 heeft bijna iedereen, maar de jeugd zéker, een smartphone en/of tablet. Ik zie dan ook geen noodzaak voor tv via een spelcomputer. De app van de xbox 360 is nog geen 1000 x gedownload; weinig gebruikt dus. Er zijn genoeg alternatieven.
Reputatie 7
Jammer dat je geen bron kunt noemen. De bron die ik (indirect) in een voorgaand bericht heb aangehaald spreekt over een hele andere oorzaak en die vind ik zeer plausibel. KPN heeft op 1 juli 2015 zelf de stekker er uit getrokken immers het loonde niet de aanpassingen in de app door te voeren benodigd om deze geschikt te maken voor de gesproken ondertitels. Deze werden medio 2015 immers wettelijk verplicht.
Het is ook helemaal niet in het belang van Microsoft om tv apps te weren en dat is dan ook helemaal niet zo, er zijn nog steeds meerdere TV apps beschikbaar op de Xbox. Wel geef ik KPN gelijk dat ze gestopt zijn met het onderhouden van die iTVOnline app op de Xbox, de baten wogen absoluut niet op tegen de lasten immers de app werd maar heel weinig gebruikt. Hoeveel installaties er waren weet ik niet immers KPN heeft daar naar mijn weten nooit uitspraken over gedaan.

Reageer