Beantwoord

iTV app werkt niet goed in buitenland / Italië

• 4 september 2018
  • 5 reacties
  • 522 keer bekeken

Vraagje: ik las dat Ziggo storing heeft op TV ontvangst maar KPN kan er ook wat van? Tot op heden is het ons nog niet gelukt storingsvrije TV ontvangst te krijgen op de IPhone. Ook op de 2e IPhone met gedeelde MB helemaal geen ontvangst. Betreft onze reis van Duitsland via Zwitserland naar Italië. Op de basis IPhone is er soms TV ontvangst nu Italië dan staat beeld stil en geluid gaat wel door. Soms weer opnieuw laden en zwart beeld. Ik las op het forum dat er geen ontvangst via persoonlijke hotspot mogelijk is ? op de laptop = slechte zaak zit je met meerderen op het kleine schermpje van het mobiel te loeren wat diverse malen wegvalt. Weet iemand hier een oplossing voor? zo is de lol er snel af... Benieuwd naar jullie oplossingen

Admin: titel aangepast i.v.m vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 6 september 2018, 13:46

Hey Zandhaas, leuk dat je via dit platform je vraag stelt! Welkom op het KPN forum 🙂 Ik zie dat Joss je al een mooi artikel heeft gestuurd, top! Je kunt inderdaad sinds kort tv kijken met onze vernieuwde Interactieve TV website op je laptop.

Houd er rekening mee dat het signaal en beeldkwaliteit afhankelijk is van het (gast)netwerk waarmee je telefoon, tablet en/of laptop verbindt. Ofwel: het 3G/4G en bij voorkeur WiFi-signaal op de plek waar je bent. Daar hebben wij helaas geen invloed op, dit is domein van de regionale/landelijke aanbieder. Prettige vakantie in Italië! 😎
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Zandhaas, heb je de nieuwe itv website van KPN al geprobeerd op de laptop? Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-vernieuwde-itv-website-van-kpn-interactievetv-nl-457772.
Reputatie 7
Badge +18
Hey Zandhaas, leuk dat je via dit platform je vraag stelt! Welkom op het KPN forum 🙂 Ik zie dat Joss je al een mooi artikel heeft gestuurd, top! Je kunt inderdaad sinds kort tv kijken met onze vernieuwde Interactieve TV website op je laptop.

Houd er rekening mee dat het signaal en beeldkwaliteit afhankelijk is van het (gast)netwerk waarmee je telefoon, tablet en/of laptop verbindt. Ofwel: het 3G/4G en bij voorkeur WiFi-signaal op de plek waar je bent. Daar hebben wij helaas geen invloed op, dit is domein van de regionale/landelijke aanbieder. Prettige vakantie in Italië! 😎
De enige provider die werkt is I Wind en ook met de nieuwe ITV is er amper verbetering, ik krijg nu wel beeld en geluid maar bij vol scherm loopt alles vast. Ik neem toch wel aan dat KPN eisen aan het buitenlandse net kan stellen of is er geen concurrentie meer in het buitenland? Ik zoek dan een provider die wel aan mijn eisen voldoet of werkt het zo niet meer? Ik dacht dat een grote speler als KPN eisen kan stellen aan de kwaliteit of is de prio/ kwaliteit niet zo belangrijk en we zien wel......
NB ik ga retour via Oostenrijk daar ga ik ook wel ff kijken of het werkt, jullie horen nog van mij. Mvg Zaha
Reputatie 7
Badge +18
Hey Zaha, kijk je iTV via de laptop en stream je met je databundel? Let dan wel op dat je data snel weg is, streamen is een echte data verslinder 😮

Bereik over de grens werkt niet anders dan (mobiel) bereik in Nederland. Het signaal gaat via een zendmast naar jouw mobiel telefoon, laptop en of tablet. De dekkingsgraad wordt bepaald door de hoeveelheid, de techniek die wordt geplaatst (3G/4G) van de zendmasten en de richting waarin ze zijn geplaatst. In Nederland zijn we gewend om praktisch overal bereik te hebben. In de meeste andere landen is dit ook zo, maar vergeet niet dat Nederland een klein, plat en dichtbevolkt land is. In –bijvoorbeeld- Duitsland zijn de afstanden al een heel stuk groter, is het landschap wat avontuurlijker met berg en heuvels en heb je al veel gebieden die een stuk minder dichtbevolkt zijn. Een gevolg daarvan is dat het voor een provider dus ook minder rendabel zal zijn om er veel zendmasten neer te zetten. Dat betekent dat er –met name buiten de grotere steden- vaker minder goed bereik zal zijn. Verder zijn de 4G netwerken bij ons al bijzonder uitgebreid beschikbaar. Hou er rekening mee dat dit in niet alle landen zo breed beschikbaar is. Op de nodige plaatsen zul je het met 3G moeten doen, dus langzamer internet op je mobiel. Mocht je geïnteresseerd zijn, in dit artikel legt Bart uit: Bereik in het buitenland, hoe zit dat nu precies. Fijne vakantie! Ik zie je berichtje graag tegemoet 😃
Reputatie 7
Badge +18
Hey Zandhaas, ben je alweer terug van vakantie? Ik hoop dat je een goeie reis hebt gehad en dat je hebt genoten van iTV in het buitenland 🙂 Als je nog vragen hebt, ik hoor het graag!

Reageer