ITV app werkt niet op Sam Tab2, Tab3 en Win8

• 27 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 2304 keer bekeken

Goedendag,

ik lees al maanden diverse berichten over de ITV Online app en heb ook al 2x gereageerd echter ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn problemen gezien. Ik zal ze hieronder benoemen:

1) Samsung Galaxy Tab2, 10.1", WiFi Only, Android 4.1 (aangeschaft in juni 2013)

De ITV Online app werkt ca 20min en loopt daarna vast. Dit gebeurt in ca 75% van de keren dat hij gebruikt wordt. De overige 25% bestaat uit onmiddelijke vastlopers, geen zenders beschikbaar en soms een uurtje storingsvrij kijken. De tablet wordt in de meeste gevallen niet verplaatst.

2) Samsung Galaxy Tab3, 10.1", WiFi Only, Android 4.2 (aangeschaft in mei 2014)

Deze app werkt helemaal niet. Loopt vast tijdens opstarten en recent zag ik in de Google Play Store dat deze app inmiddels op "Niet Compatible" staat voor deze tablet.

3) Windows 8.1 Acer Notebook (E1-531) (aangeschaft in februari 2013)

De app uit de Windows Store installeert wel maar bij het opstarten komt er altijd de melding dat er een netwerkfout is opgetreden en dat er waarschijnlijk geen internetverbinding is.

Deze "dienst" van KPN begint me inmiddels flink te irriteren.

Graag zou ik van alle 3 de problemen een oplossing vernemen.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Erik,

Wat betreft de Tab3 kan ik kort zijn. Voorlopig is er geen ondersteuning voor de Galaxy Tab3 en de app is hierdoor ook niet meer te downloaden uit de Playstore. Vanaf de nieuwe release 5.1 zal de Tab wel weer worden ondersteund. Deze release staat op de planning voor 1 november. In de nieuwe release zal ook de functionaliteit 'opnames terugkijken' mogelijk zijn. Van de andere twee apparaten is mij uit jouw verhaal niet direct duidelijk of het aan de app ligt of dat je verbindingsproblemen hebt met jouw draadloze netwerk. Heb je al eens geprobeerd om de app compleet te verwijderen en opnieuw te installeren? Controleer ook of je wel gebruik kunt maken van de browserversie.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Het is inderdaad niet goed op de Tab3 en helaas moeten we maar afwachten tot 1 november voor de update. :( KPN mag wel wat terug geven voor die 6 maand dat ik geen iTV kon kijken op mijn tablet, maar waar ik wel voor betaald heb. En nu hebben ze ineens mijn berichten verwijderd op de andere thread, en ik krijg toegang geweigerd. Blijkbaar kunnen ze niet tegen kritiek. Wat een vergissing om weer over te stappen naar KPN. Zo gauw mijn jaar contract om is, ben ik weer weg. Alleen maar problemen altijd. 

Reputatie 2
Badge
Al eens via een bedraad netwerk geprobeerd?

Wifi is leuk,maar kan net te traag zijn voor tv.

Dit gaat over de KPN iTV online app voor tablets en smartphones. We hebben het niet over gewone TV kijken. En een tablet of smartphone kun je niet bedraad aansluiten op een netwerk, ze gaan altijd via wifi. En het probleem met deze app heeft ook niets met wifi of netwerk te maken, maar aan het feit dat de app een update nodig heeft zodat ie de Tab3 ondersteund.

Reputatie 7
ErikKompier schreef:
Goedendag,

3) Windows 8.1 Acer Notebook (E1-531) (aangeschaft in februari 2013)

De app uit de Windows Store installeert wel maar bij het opstarten komt er altijd de melding dat er een netwerkfout is opgetreden en dat er waarschijnlijk geen internetverbinding is.

Ik heb dat op mijn (inmiddels bekabelde) desktop (Win 8.1 Pro) ook, maar met een Win RT 8.1 tablet en een Win 8.1 Pro laptop werkt het allemaal als een zonnetje. Het gekke is dat iTVOnline.nl op IE11 (desktop modus) op dezelfde desktop wel gewoon werkt.

Ik ben recent verhuisd en heb nu een andere V9. Daarom moest ik alle systemen opnieuw aanmelden voor WiFi (behalve mijn desktop dan). Waar ik achter ben gekomen is dat de iTVOline app helemaal niet goed werkt als je netwerkadapter (WiFi maar ook bekabeld) is geregistreerd als "Openbaar netwerk". Ik kreeg dan de melding dat ik niet binnen m'n eigen netwerk zat en dan werkt de app alleen voor het plannen van opnames. Als dat bij jou ook het geval is kun je dat ff melden want het overzetten van openbaar naar particulier gaat in Win 8(.1) heel anders (via de Modern interface) dan bij Win 7. Ik zal je dan de te volgen stappen doorgeven.

Reputatie 7
Een aanvulling hierop: soms staat er in de iTVOnline app een verkeerd abonnementsnummer ingevuld. Door mijn verhuizing heb ik een nieuw abo met een nieuw nummer. De browserversie neemt dat nummer direct over maar de app had in somminge gevallen nog een oud nummer staan. Ik moest de app uitloggen (via Charms > Instellingen > Uitloggen) en daarna de app helemaal afsluiten. Bij het opnieuw starten van de app werd daarna direct het nieuwe abonummer opgepikt en werkte de app naar behoren.

Reageer