Beantwoord

itv app wil niet casten na update van itv app versie 6.5.3

  • 30 November 2019
  • 52 reacties
  • 2217 keer bekeken

Reputatie 2

Gister een update gehad van de itv app versie 6.5.3 nu wil die niet meer casten met de chromecast terwijl allesĀ is bij gewerkt.

Maakt wel verbinding maar speelt niks af,

iOS is bij gewerkt enz...

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 1 December 2019, 16:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Dag allen,

Ā 

ik ervaar ineens hetzelfde.

het werkte eerst allemaal prima, maandenlang en vanaf vandaag krijg ik ook het beeld ā€œklaar om te castenā€ maar vervolgens gebeurt er niets meer.

in de app gaat een groen cirkeltje draaien 1 seconde en daar blijf het dan bij.Ā 
Als ik in de app een programma aanklik dan gaat dat gewoon lopen en heb ik beeld en geluid in de app, maar als ik dan op het cast icoontje druk gebeurt er niets en wordt deze niet blauw.Ā 
als ik vanuit het startscherm van de app op het cast icoontje druk dan wordt die wel blauw en krijg ik op de tv te zien ā€œklaar om te castenā€ maar casten doe hij helaas niet..

ik heb het bovenstaande geprobeerd, zelfs mā€™n iphone geupdate, maar helaas.ā€¦

kan iemand helpen?

Ā 

Ā 

Hoi,

Ik ervaar een vergelijkbaar probleem dus hoop dat iemand mij in dit forum kan helpen.Ā 

Sinds vanochtend lukt het mij niet meer om te casten.

Gisterenavond deed alles het nog prima, maar vanmorgen lukte het niet meer.Ā 

Als ik nu probeer te casten dan krijg ik op mijn tv wel het KPN scherm waarop ook staat ā€œklaar om te castenā€. Logo is gewoon blauw dus, maar als ik op een programma klik dan wordt gevraagd om mijn touch-id (zoals gewoonlijk), die wordt ook geaccepteerd en krijg ik een groen cirkeltje (dat het aan het laden is) voor ongeveer 1 seconde en dan stop het daar.Ā 

Ik heb een update van mijn iPhone gedaan, chromecast gereset, apps verwijderd en weer geĆÆnstalleerd, maar tevergeefs.Ā 

Vervolgens heb ik het met een oudere iPhone geprobeerd en daarmee werkt het wel.Ā 

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen om het allemaal weer aan de praat te krijgen.

Alvast dank!

Ā 

Groet,

Amer

Ā 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Hallo iedereeen,

Ā 

Sinds vandaag werkt mijn Iphone 8 naar Chromecast ook niet meer. Allen het KPN logo komt in beed.

Ik heb alles al gereset, opnieuw ingesteld etc. etc.Ā 

Het heeft mooi 14 maanden gewerkt en nu is het er mee gestopt.Ā 

Ā 

Op de Iphone krijg ik wel beeld maar streamen lukt niet meer. Op twee tvā€™s niet meer.Ā  Bij een is de Chromecast via de Versterker aangesloten en bij de andere TV direct.Ā 

Ā 

Youtube. Netflix, Spotify lukken allemaal wel. Volgens mij is de KPN App ziek.

Ā 

Iemand een idee?

Ā 

Ā 

Ā 

Youtube. Netflix, Spotify lukken allemaal wel. Volgens mij is de KPN App ziek.

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ik heb het idee dat het te maken heeft met de update van de iTV app.

Ik denk dat ook. Ik heb de update gedaan en daarna dit probleem gekregen.

Ā 

Jammer. Als het niet werkt zeg ik mijn abonnement op. Ik woon nl 50% in NL en ben 50% in het buitenland.

Hier precies hetzelfde probleem. Waar blijft een KPN- medewerker metĀ de oplossing?

Reputatie 7

Hier precies hetzelfde probleem.

Gebruik jij ook een iPhone of iPad om te casten?

Ja, eenĀ iPhone.

Is het nou zou moeilijk om een app gewoon werkend te houden?Ā 
KPN kom op zeg.Ā 
de app is al geen hoogstandje en werkt alleen op chromecast, dus zoā€™n kreng gezocht en hup nu doet de boel het weer niet.

Ā 

behoorlijk frustrer

Reputatie 7

Er lijkt dus echt iets fout gegaan te zijn met de app op iPhone/iPad, op mijn Android tablet ervaar ik geen problemen met casten naar een Android TV en naar een Chromecast 2.

Ik heb hetzelfde probleem sinds 2 dagen, intussen van alles geprobeerd maar niets helpt, kan de koppeling met de tv maken maar programmaā€™s afspelen van de app lukt niet iPhone 7 iOS 13.2.3

Ā 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7

Er zijn meerdere meldingen over dit fenomeen en telkens is er een iPhone bij betrokken.

Op Android werkt casten gelukkig nog wel.

Welke versie van de app staat op jouw iPhone?

Wanneer is die versieĀ geĆÆnstalleerd?

Wanneer is de laatste update van iOS op jouw iPhone geĆÆnstalleerd?

Ā 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +9

Er zijn meerdere meldingen op het forum dat mensen problemen ervaren sinds de laatste update van de KPN ITV app (IOS).

KPN zal aan de bak moeten.

Reputatie 2

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-app-wil-niet-casten-na-update-van-itv-app-versie-6-5-3-484979

Gister een update gehad van de itv app versie 6.5.3 nu wil die niet meer casten met de chromecast terwijl allesĀ is bij gewerkt.

Maakt wel verbinding maar speelt niks af,

iOS is bij gewerkt enz...

Badge

Zowel via twee telefoons als via tablet (alles apple) geprobeerd te castenā€¦Ā aan uit gezet, app opnieuw geĆÆnstalleerd , helaas lukt het casten naar google chrome Ā via KON iTV nog steeds niet. Andere apps casten wel.

het stopt bij Play. Dus zodra het blauwe vierkantje hebt aan getoetst, het programma hebt uitgezocht en je wilt gaan beginnen, dus op play drukt, hangt ie heel even en gaat terug naar plaatje. Er verschijnt niets op tv.

is er een probleem met de app?

Ā 

admin: vraag naar centraal topic verplaatst.

Hoi @Andrea OĀ en @MoniquePaulĀ 

Dit kan haast geen toeval zijn en daarom heb ik jullie vragen gebundeld. Kunnen jullie je profiel aanvullen en mij een seintje geven?

Ik zal intern melding maken van een vermoedelijke storing.Ā 

Voor mijn beeldvorming: De storing doet zich alleen voor op de apple itv app?Ā 

Reputatie 7

is er een probleem met de app?

Daar lijkt het wel op.

Ā 

Voor mijn beeldvorming: De storing doet zich alleen voor op de apple itv app?Ā 

Met versie 6.5.3.1 van de iTV app op Android werkt casten gelukkig nog wel, maar op iOS lijkt er inderdaad een probleem geĆÆntroduceerd te zijn.

Ik hoop dat KPN heel snel met een fix zal komen.

Badge

Ik heb alleen appleā€¦Ā kan niet voor Android spreken. Wat fijn dit Forum dat jullie allen reageren. Ik hoop dat KPN dir oppakt. Nogmaals het gaat pas fout nadat ik op Play drukā€¦Ā dus tot dan lijkt het goed te gaan.

lijkt op een palletje wat omgezet miet worden bij KPN...

Kun je nog even je profiel updaten, @MoniquePaulĀ . Dan kan ik een officiĆ«le storingsmelding doen onder jouw klantgegevens.Ā 

Reputatie 2

ik kreeg te horen dat het pas na het weekend opgepakt wordt, niet zo slim om een update eruit te doen voor het weekend.

Ik heb ook geen android, ik hoop toch dat KpnĀ een trukendoos los kan trekken.

Ā 

Badge

Heb profiel geĆ¼pdatet.

Dank jullie wel! Zodra er een oplossing is, laat ik het weten.Ā 

Ik kan dus ook sinds gisteren niet meer casten met de iTV app. Ik dacht dat het aan mijn iPhone lag heb ook de KPN app opnieuw geĆÆnstalleerd maar het maakt niets uit. Nu hebben mijn vrouw, dochter en zoon er ook problemen mee. Dus KPN laat snel iets van je horen.Ā 

Badge

Ook hier sinds gisteren (vrijdag 29-11) niet meer mogelijk om te casten via mijn ipad of iphone. Ergerlijk!

Goedenavond, helaas zijn de problemen van een jaar geleden op dit moment ook gaande. Chromecast werkt op alle andere apps vanaf iPad en iPhone. Maar niet de kpn tv app. Deze werkt alleen op de losse toestellen, maar als ik wil casten naar Chromecast dan blokkeerd allesšŸ˜³ en nu?