Itv Beeld Uitgerekt

• 12 januari 2013
  • 17 reacties
  • 10251 keer bekeken

Hallo,

Ik zit met een irritant probleem. Mijn beeld is uitgerekt, omdat bij de instellingen 16:9 staat maar kan niet meer terug veranderen naar 4:3.

Mijn ouders hadden het goed die hadden de zwarte balken boven en onder, maar wou ff kijken wat zij anders hadden dan ik. Ze hadden de hadden beeld op 720 staan, heb ik verandert naar 1080 en weg waren de balken en kon ze ook niet meer terug krijgen. En nu hebben ze hetzelfde wat ik heb.

Beeld is ook niet beter op geworden nu het uitgerekt is.

Wie kan me helpen..?

Mvg Hendrik

17 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Beste xcruiser83,

Bij sommige uitzendingen kan het zijn dat je aan de linker- en rechterkant bvan uw scherm zwarte balken te zien krijgt. Dit komt omdat je een breedbeeld televisie (16:9) heeft maar de uitzending geen breedbeeld (4:3) is. je kan ervoor kiezen om een 4:3 uitzending uit te rekken naar 16:9. Hierdoor vervormd het beeld wel iets maar je hebt geen zwarte balken meer.

Om dit aan te passen kan je het volgende doen:

1. Druk op Menu van je afstandsbediening
  2. Blader met de pijltjes toetsen naar Instellingen
  3. Druk op ok en voer je pincode in
  4. Ga naar Beeldscherminstellingen
https://

• Blader naar Beeldschermverhouding
  • Kies bij beeldschermverhouding voor [16:9]
  • Kies bij Beeld bij 4:3 uitzending voor [Schermvullend]
Op dit scherm kun je de instellingen controleren en aanpassen.

Met vriendelijke groet,

Binne

Hallo Binne,

Dank je wel voor het antwoord, maar kan de beeldverhouding niet veranderen. Heb op 16:9 staan maar kan niet veranderen naar 4:3.
Reputatie 3
Badge +1
Als je wisselt met Scart en HDMI heb je die opties dan wel ?

mvg,

Binne

Dan kan ik wel kiezen tussen 4:3 en 16:9
Hoi, 

Ik heb sinds de 21e ook Itv en helaas balken links en rechts van somige uitzendingen. Ik heb alle standen geprobeerd samen met iemand aan de telefoon van KPN. Ook software update en dergelijke op mn tv en kastje. Helaas wil het niet lukken. Mn tv is met een HDMI kabel aangesloten

Ik heb een Samsung LE40C530FIW. Ik kijk nu naar sbs6 (706) en heb nu de balken op het kanaal 6 heb ik geen balken???

Reputatie 7
Badge +16
Nien, het klinkt nu misschien raar, maar voordat we flatscreens hadden was de standaard beeldverhouding 4:3. Het beeld van zo'n oude uitzending vullend maken naar 16:9 geeft op zo'n moderen flatscreen tv een vertekend beeld, vandaar de opvulling met 2 balken links en rechts. Hetzelfde geld voor een zwart/wit uitzending uit de jaren '60 bijvoorbeeld, die is op een kleuren tv nog steeds in het zwart/wit.

Beste Giant,

Je bedoeld het vast goed, maar ik ben nog uiit de tijd van zwart wit TV.

Aangezien ik zelf in de techniek zit weet ik ook waar ik over praat.

Tevens heb ik het probleem met iemand van de KPN besproken en die begrijpt ook niet hoe dit komt.

Maar ik waardeer je reactie.

Beste KPN,

Ik zit eigenlijk op een oplossing van jullie te wachten. Mijn tv is niet ouder dan 2 jaar dus dit probleem moet te verhelpen zijn.

Reputatie 7
Badge +16
Ik begrijp dat ik mijzelf op het verkeerde been heb gezet. Je wilt helemaal geen 16:9 maar 4:3 uitzendingen in hun originele verhouding.

Is er inmiddels al een oplossing voor het uitgerekte beeld probleem op de KPN iTV App? 

Ik haal net een splinternieuwe Samsung Galaxy Tab S2 uit z'n verpakking. En van de eerste apps die ik installeerde was die van kpn, zie gelijk dat het beeld niet klopt en dat de iconen bij de gids niet in lijn staan met de programma's. Ik zie dat dit probleem zich sinds 2011 (geloof ik) afspeelt. Ik hoop dat er in die 4 of 5 jaar een positieve ontwikkeling heeft plaatsgevonden.

Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je reactie! Ik heb nogmaals bij mijn collega's aangegeven dat erover geklaagd wordt. Zodra ik een terugkoppeling krijg, laat ik het je nog even weten. 

Ben je verder tevreden met de tablet?

Marcia_ schreef op 3 mar '16 om 12:48uBedankt voor je reactie! Ik heb nogmaals bij mijn collega's aangegeven dat erover geklaagd wordt. Zodra ik een terugkoppeling krijg, laat ik het je nog even weten. 

Ben je verder tevreden met de tablet?

Hi Marcia, Super! Dank je voor je reactie. Ik hoop snel iets te horen!

Verder ben ik ontzettend tevreden over de tablet, hij draait als een zonnetje! :D

Reputatie 7
Badge +18
, dat is raar! Ik heb de Samsung Tab4 10.1 en bij mij is het beeld wel normaal in 16:9

Dit is dan met de minigids, en bij mij is zelfs NPO 1 te zien. Want er zijn nog meer problemen met die app. Zoals heeft die logo van NPO 1 niet in beeld, die zit verborgen achter het "gids-icoontje". Maar vind het vreemd dat die bij jou zo uitgerekt is. Bij mij is dit het beeld van een volledige scherm:

Voor de rest is het dus bij mij goed. Maar KPN zegt ook maar steeds dat niet alle devices ondersteund worden. Ik vind het gewoon raar! De nieuwste tablets zouden gewoon probleemloos die I-TV Online app moeten draaien! Dus KPN.... Stuur de technische dienst van de app maar eens flink aan! Er is werk aan de winkel! :)

De app heeft moeite met de beeldverhouding van de Samsung Tab S2. Deze is namelijk 4:3. De Tab 4 heeft een 16:9 verhouding, op 16:9 apparaten gaat het gewoon goed. De iTV app werkt daarentegen wel goed op een iPad, die ook een 4:3 verhouding heeft en de iPhone heeft volgens mij een 16:9 verhouding, dus ze kunnen het wel.. ik denk dat ze die Apple programmeur even moeten omscholen zodat ie ook android apps kan bouwen.. ;)

Reputatie 7
Badge +18

blueMan-is schreef op 6 mar '16 om 12:46u

@DennisDatema68 De app heeft moeite met de beeldverhouding van de Samsung Tab S2. Deze is namelijk 4:3. De Tab 4 heeft een 16:9 verhouding, op 16:9 apparaten gaat het gewoon goed. De iTV app werkt daarentegen wel goed op een iPad, die ook een 4:3 verhouding heeft en de iPhone heeft volgens mij een 16:9 verhouding, dus ze kunnen het wel.. ik denk dat ze die Apple programmeur even moeten omscholen zodat ie ook android apps kan bouwen.. Smiley Knipoog

Ik zou dan een app ontwikkelen dat je de "beeldverhouding" kunt instellen, net als bij de tv-ontvangers... Dat je hem op 4:3 kunt zetten als de tablet geen 16:9 beeldresolutie heeft. Toch? :)

Reputatie 7
Badge +27
Ik heb inmiddels reactie gekregen dat er naar gekeken wordt. Daar krijg ik geen verdere terugkoppeling van, maar het is dus onder de aandacht!

Marcia_ schreef op 17 mar '16 om 10:29uIk heb inmiddels reactie gekregen dat er naar gekeken wordt. Daar krijg ik geen verdere terugkoppeling van, maar het is dus onder de aandacht!

Dat is erg fijn om te horen ! Dank je wel voor je update en we houden het in de gaten! :D

blueMan-is schreef op 6 mar '16 om 12:46u@DennisDatema68 De app heeft moeite met de beeldverhouding van de Samsung Tab S2. Deze is namelijk 4:3. De Tab 4 heeft een 16:9 verhouding, op 16:9 apparaten gaat het gewoon goed. De iTV app werkt daarentegen wel goed op een iPad, die ook een 4:3 verhouding heeft en de iPhone heeft volgens mij een 16:9 verhouding, dus ze kunnen het wel.. ik denk dat ze die Apple programmeur even moeten omscholen zodat ie ook android apps kan bouwen.. Smiley Knipoog

Voor wat het waard is: Ik heb ook net een Samsung Tab2 gekocht en heb last van hetzelfde: het beeldscherm is 4:3 en het beeld van de tv wordt ook in die verhouding weergegeven.

Raar gezicht. Maar, ik lees dat er aan gewerkt gaat worden?

Groet,

Wim Kreuger

Reageer