Beantwoord

iTV beeldkwaliteit op mobiel

• 22 juni 2018
  • 7 reacties
  • 302 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Afgelopen week was ik buitenshuis voor mantelzorg aan familielid. Ik keek s'avonds op smartphone Samsung A5-2017 via KPN tv app naar televisie + eigen opnames + terugkijken via Ziggo Wifi van familielid. Dit was een drama, beeld schokkerig en het ijlde voortdurend na. Niet om aan te zien. Daarna overgeschakeld op Ziggo account van familielid en tv gekeken met Ziggo Go app. Ging perfect. Nu thuis dacht ik dat ik wel normaal KPN tv via mijn eigen KPN Wifi kon kijken en dat Ziggo misschien zou storen. Maar dat was totaal niet het geval. Ben dus nogal verbijsterd. Dacht altijd dat KPN de beste was. Moet ik nou over gaan stappen naar Ziggo voor de goede kwaliteit die ik eigenlijk van KPN verwacht ?
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 25 juni 2018, 14:04

Hoi AEH, wat zonde dat je afgelopen week niet optimaal gebruik hebt kunnen maken van de iTV app. Dit kan betekenen dat je verbinding slecht is of dat jouw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kun je eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doe je door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen voor Wi-Fi en 3G/4G.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Ik heb de S6 van Samsung en bij ons thuis loopt hij goed op het Wifi netwerk.
Misschien ligt het aan de snelheid van het Wifi netwerk.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi AEH, wat zonde dat je afgelopen week niet optimaal gebruik hebt kunnen maken van de iTV app. Dit kan betekenen dat je verbinding slecht is of dat jouw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kun je eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doe je door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen voor Wi-Fi en 3G/4G.
Reputatie 7
Badge +19
@AEH Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Wij, mijn vrouw en ik, hebben beide een Samsung tablet. Op beide tablets is het geen kijken naar de app van KPN: continue schokkerig en weer stilstaand beeld..
Op beide tablets heb ik de Ziggo Go app geïnstalleerd en via het account van mijn dochter even getest. Wat blijkt: perfect beeld en geluid!
Het ligt dus duidelijk aan de KPN app...ik ben hier erg ontevreden over!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Loosoft, Wat jammer dat je ontevreden bent, maar wanneer je schrokkerig en stilstaand beeld hebt is dat de begrijpen. Heb je het advies van mij hierboven al getest? Het kan nameliijk betekenen dat je verbinding slecht is of dat jouw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kun je eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doe je door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kun je de beeldkwaliteit instellen voor Wi-Fi en 3G/4G.
Het verlagen van de beeldkwaliteit heeft totaal geen effect. Zoals gezegd, via de app van Ziggo heb ik perfect beeld en geluid en wel op de hoogste kwaliteit. Het moet dus aan de app van KPN liggen en niet aan de verbinding, anders zou Ziggo Go ook moeten haperen.
Trouwens...Als ik naar mijn bewakingscamera kijk, ervaar ik hetzelfde probleem. Dat was niet het geval bij mijn vorige provider (ON). Lijkt dus duidelijk een KPN kwestie te zijn.
Reputatie 7
Badge +19
Het zou goed kunnen dat dit een KPN kwestie is. De nieuwe iTV app is beschikbaar sinds april dit jaar en we werken nog aan verbeteringen. We plaatsen zo nu en dan een update over de voortgang in dit topic. Of de app net zo wordt als de app van Ziggo weten we natuurlijk niet, maar we doen ons best om ervoor te zorgen dat de app zo goed mogelijk wordt doorontwikkeld.

Reageer