Beantwoord

iTV blijft "hangen" - beeld bevriest en schokt

• 7 april 2015
  • 6 reacties
  • 1191 keer bekeken

Na mijn problemen een paar weken geleden (foutcode 12 die "vanzelf" weer verdween na twee dagen, zie THD-0004189201) gaat het foutenfeest bij mij lekker door. Volgende opstelling: ZTEH220N, met daaraan gekoppeld via "draadloos" (waarom noemen jullie dit toch draadloos ?) devolo LAN. Twee t.v.'s 1*philips via HDMI & ARDYAN HMB2260 en 1*LG via Scart & Motorola VIP 1853. Op de laatste speelt het genoemde probleem. Op deze t.v. is normaal kijken niet meer mogelijk. Ook restart van ZTE en Motorola (compleet met "installeer nieuwe software") lost dit niet op. Ik moet zeggen dat ik zo langzamerhand met angst en beven mijn televisie aanzet ! Graag oplossing ! Svp geen feedback in "als je een nieuwe tv hebt met HDMI...dit heeft altijd gewerkt en had graag dat het zo bleef. Daar betaal ik m.i. genoeg voor). De vorige keren heb ik met de helpdesk gebeld -  lange wachttijden, per sessie dezelfde vragen en weinig to geen feedback. Ik heb al enkele jaren iTV. Tot vorig jaar zomer was de beeldkwaliteit matig, de ontvangers zijn toen vervangen, en sindsdien heb ik regelmatig dit soort problemen (als een terzijde: ook regelmatig traag internet met "ping" tot 960MS, download regelmatig rond 1MB (waar ik 10MB zou moeten krijgen). Het is allemaal niet echt "value for money". 

icon

Beste antwoord door Nienke_ 27 april 2015, 10:58

Beste forumgebruikers,

Voor nu lijkt het probleem opgelost door de draadloze verbindingsadapters te updaten volgens dit stappenplan. Mocht hierin iets veranderen dan zal RRBeek dit in dit topic of via privébericht aangeven.

Nienke

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Heb jij de devolo cockpit al geïnstalleerd en gekeken hoe goed de verbinding tussen die devolo adapters is?

Wat zijn de snelheden van die devolo's?

De Motorola VIP 1853 is zeer storingsgevoelig bij die "draadloze" verbindingsets. (Zie ook dit topic)

Test die Motorola ook eens door hem met een netwerkkabel op de Experia Box aan te sluiten. Speelt het probleem dan nog steeds?

55-62MB/s. Als het zo storingsgevoelig is zou het niet geleverd moeten worden dunkt me..en a) waarom  is dit probleem niet constant aanwezig b) waarom (excuses voor de frustratie in mijn feedback) moet ik iedere keer als er iets is een van of een combinatie van de volgende zaken doen en/of ZTE restarten/resetten en/of TV ontvangers restarten/resetten, "hang eens een kabel hieraan". Ik betaal voor iets werkends (dacht ik). Als ik met Ethernetkabels wil gaan hobbyen word ik wel lid van "de jonge onderzoekers" (bestaan die eigenlijk nog wel ?).

Reputatie 7
Ook ik heb lange tijd Netgear powerlines gebruikt waarmee zelfs een veel hogere snelheid (bijna 300Mbps) gerealiseerd werd.

Toch blijkt dat er op zo'n powerline heel veel hertransmissies van datapakketjes moeten plaatsvinden omdat deze verminkt zijn aangekomen. Powerlines zijn zeer gevoelig voor interferentie op het lichtnet, het aansluiten van een telefoonoplader of een led lamp kan al desastreus zijn.

Ik had dus ook af en toe last van haperingen met een 1853. Mijn 1853's zijn toen vervangen door 2260's en dat was het einde van die haperingen. Ook wel logisch want zo'n 2260 is veel krachtiger dan een 1853 en is daardoor nog wel in staat om hertransmissies toch op tijd te verwerken.

Toch heb ik, als "oude onderzoeker", naar aanleiding van dit fenomeen en de overgaang naar 500Mbps glasvezel besloten mijn powerlines de deur te wijzen en mijn gehele woning te voorzien van CAT6 bekabeling.

Een aanrader.

En als dat echt niet mogelijk is, vermijdt de combinatie 1853 / powerline, dat is vragen om moeilijkheden. Wat dat betreft geef ik je dus groot gelijk met die vraag waarom zoiets überhaupt geleverd wordt.

Ik zou dan ook zeggen probeer die 1853 te laten vervangen door een 2260 of een 2952.
@WebCare?

Reputatie 6
Badge +12
Hoi RRBeek,

Goed je weer te zien op het forum. Hoewel het liefst natuurlijk onder andere omstandigheden. :(

Ik help je graag verder. Voordat de tv-ontvanger wordt omgeruild wil ik eerst nameten of het kwaliteitsverlies zichtbaar is tussen de HMB2260 en de Motorola VIP1853. Om dit na te gaan ontvang ik graag je postcode, huisnummer, 06-nummer en de naam van de abonnementhouder in een privébericht. We gaan eruit komen,  RRBeek!

: weer goed bezig! :D

Nienke

Reputatie 6
Badge +12
Beste forumgebruikers,

Inmiddels heb ik contact gehad met RRBeek. Bij het nakijken van de verbinding kwam een duidelijk kwaliteitsverlies naar voren. Verder zijn er geen bijzonderheden naar voren gekomen. Inmiddels is er een omruil van de tv-ontvanger ingepland voor woensdag 15 april.

Laat je ons weten hoe het afloopt, RRBeek?

Nienke

Reputatie 6
Badge +12
Beste forumgebruikers,

Voor nu lijkt het probleem opgelost door de draadloze verbindingsadapters te updaten volgens dit stappenplan. Mocht hierin iets veranderen dan zal RRBeek dit in dit topic of via privébericht aangeven.

Nienke

Reageer