Beantwoord

iTV casten hapert binnen 1 minuut

• 7 oktober 2018
  • 22 reacties
  • 611 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik lees diverse berichten over een haperend beeld en zelfs een hangende verbinding binnen enkele minuten. Ik heb dit met name met live sportwedstrijden als voetbal en F1.. Heel frustrerend! Er is op dit moment nog niemand op, mijn WiFi wordt alleen door mij gebruikt op dit moment. Ook ik gebruik wel eens een app van ziggo en dat werkt vlekkeloos!
icon

Beste antwoord door FrankZ 10 oktober 2018, 20:09

Goede tip! Ik zie dat ik m’n Chromecast niet had ingesteld op “beschikbaar voor HDMI-modus voor 50 Hz”. Ik wacht een live voetbalwedstrijd af en laat je weten hoe het gaat.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hi Frank, welkom hier. ALs ik het goed lees probeer je vanaf de itv app te casten via een Chromecast? Of bedoel je iets anders met casten? Met andere woorden; wat probeer je precies te doen? Als de app van Ziggo goed werkt ligt dit niet aan je WiFi. Ik hoor graag van je.
Hoi Alex,
Je begrijpt het goed.. ik gebruik de cast functie in de app om te casten naar een Chromecast dongel. In veel gevallen gaat dat goed maar het valt mij op dat het bijna altijd mis gaat bij F1 op Ziggo sport en live vierbalwedstjden, bijvoorbeeld op Veronica.
Reputatie 7
Badge +19
Als het misgaat, werkt het op de app zelf wel goed? Dus zonder te casten maar op je tablet/telefoon.
Als ik niet cast werkt het prima. Probleem zit hem puur in het casten. En, nogmaals, alleen bij KPN.
Reputatie 7
Badge +19
Dat is erg vreemd, want dit ligt niet aan je WiFi aangezien andere apps wel werken. Heb je ook geprobeerd om de app opnieuw op je telefoon te installeren en voor de zekerheid de Chromecast te resetten en opnieuw te verbinden? Hoe dit makkelijk kunt doen kun je hier lezen, afhankelijk van welke Chromecast je hebt.
Goede tip! Ik zie dat ik m’n Chromecast niet had ingesteld op “beschikbaar voor HDMI-modus voor 50 Hz”. Ik wacht een live voetbalwedstrijd af en laat je weten hoe het gaat.
Reputatie 7
Badge +19

Fijn, ik hoor het graag!
Hoi alex,
Ik heb mijn Chromecast op 50Hz gezet, inmiddels ook de chromecast dongel volledig gereset en geen verbetering. Ik heb inmiddels de beeldkwaliteit zo laag mogelijk gezet in de KPN iTV app en dat scheelt iets. Beeld blijft wel schokkerig maar bijna geen “zandlopers” meer in beeld. Dit is alleen bij Ziggo Formule 1 (live). Andere zenders geven geen problemen.
Reputatie 7
Badge +19
Ik kan dit totaal niet plaatsen, ook omdat als je niet cast het op je mobiel wel alles goed werkt. Is er in je huishouden ook een ander mobiel apparaat waarop je dit kunt proberen bij een wedstrijd, smartphone of tablet? Dit om te kijken of het probleem kunnen lokaliseren. Ik heb de vraag hier ook uitgezet om te kijken of onze IT'ers iets kunnen vinden.
Reputatie 7
Badge +19
Frank, zojuist jou geprobeerd te bellen. Niet gelukt. Ik ga heel gemakkelijk doen en de vraag vanuit onze technische dienst hier neerzetten.

"Het is handig om wat aanvullende info te hebben. Welke Chromecast gebruikt de klant, om welk kanaal gaat het precies (de F1 is op meerdere zenders van Ziggo te zien) vanaf welk device wordt de cast gestart? Wij hebben het geprobeerd te simuleren, maar hier werken alle streams naar behoren van de Ziggo kanalen. Zo kijk ik nu ook naar de F1 via de chromecast, helaas wel een herhaling."

Laat je me dit even weten? 🙂
Hi Alex,
Ik heb een ander telefoonnummer, inmiddels gewijzigd in “mijn KPN”.
Ik gebruik een chromecastdongel, model H2G2-42.
Begin van de avond geprobeerd naar de vrije training te kijken op kanaal Ziggo sport Select en het beeld blijft hangen,
start weer, blijft hangen... Uiteindelijk zie ik 2 “zandlopers” en dan blijft het ook zo, zie foto in de bijlage. Als ik in de Google Home app vervolgens de pauze knop indruk en weer op start doet hij het weer (zo lang als het duurt) Zodra ik naar een andere zender overschakel heb ik geen enkel probleem meer.
Ik cast inmiddels van een compleet lege iPhone 5SE die ik nog heb liggen v.v. up-to-date software.
Groet,
Frank
Reputatie 7
Badge +19
Zou je hier nog de iOS versie willen plaatse? Dan zet ik dit voor je door.
12.0.1 vanaf m’n iPhone 6, en 10.3.3 vanaf de iPhone C (ik zie dat het een C is) Ik zal het vanavond ook nog eens met een iPhone 7 proberen.
Reputatie 7
Badge +19
Dankjwel, ik heb dit doorgegeven en wacht een reactie af.
Hi Alex,

met nog 1 formule 1 wedstrijd te gaan... Heb je nog nieuws?
Reputatie 7
Badge +19
Yes, ik heb een update maar nog niet definitief. Tot dusver bleek dit te komen door een eerdere update van Google op de Chromecast van de 1e generatie. Er lijkt nu een update te zijn geweest die dit moet oplossen. Ik wil je daarom vragen om je Chromecast helemaal te resetten naar fabrieksinstellingen en opnieuw aan te sluiten. Gek genoeg gebeurt dit dus niet altijd.
Reputatie 7
Wanneer is die update dan geweest immers de actuele firmware voor de Chromecast 1e generatie is in December 2017 uitgerold.
Reputatie 7
Badge +19
Dat weet ik niet, het enige dat ik terug heb gekregen is dat de laatste versie erop moet staan. Dat is 1.32.124602 als het om de eerste generatie gaat, zover ik kan zien. De datum weet ik niet, heb jij hier meer info over? Anders duik ik er weer in.
Reputatie 7
Welke versies momenteel actief zijn voor de verschillende Chromecasts kan je op deze site lezen.
Daar zie je dat de door jou genoemde versie nog in het previewprogramma zit en dus nog niet uitgerold is.
Overigens is die versie in juni 2018 wel naar de Chromecast 2e generatie uitgerold.
Reputatie 7
Badge +19
Thanks wjb, dat blijkt inderdaad zo te zijn. Een idee voor FrankZ om dit toch te installeren door mee te doen aan het previewprogramma?
Reputatie 7
Ik betwijfel het, ook hier is een Chromecast 1e generatie in gebruik en die functioneert prima in combinatie met iTV. Wel is het zo dat ik een Android apparaat gebruik bij het casten.
Reputatie 7
Badge +19
Snap ik, iets anders kan ik echter niet bedenken. Kunnen het namelijk niet reproduceren, zowel iOS als Android en ook tijdens de F1 wedstrijd onlangs niet. Meer ideeën heb ik niet. Maar niet geschoten is altijd mis.

Reageer