Beantwoord

ITV deactiveren. Wat doet de monteur?

• 4 november 2015
  • 17 reacties
  • 385 keer bekeken

Ik heb op het moment internet en ITV. Nu wil ik ITV opzeggen en internet behouden. Da's na heel veel gehannes met de servicedesk gelukt maarrrrr nu moet er, om de ITV te deactiveren een monteur langskomen.

Maar ik snap het niet... ITV is toch gewoon een signaal wat uitgezet kan worden? Het is ook op afstand aangezet. Volgens de mevrouw van de servicedesk moet hij iets doen aan de modem wat ik absoluut niet zelf kan... Maar wat dan? Wat komt die monteur doen?

icon

Beste antwoord door Cindy_ 10 november 2015, 21:02

Hallo , 

Op mijn privébericht heb ik geen reactie meer ontvangen. Heb je inmiddels via een andere weg duidelijkheid gekregen? Ik hoop erop. Als ik nog wel iets voor je kan doen, dan help ik je natuurlijk graag en zie ik je gegevens tegemoet. 

Met groet, 

Cindy 

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Ik zou echt niet weten waarom er een monteur langs moet komen. Maar ach, die kost niets dus...

Waarom stop je met iTV? Er kabel bij nemen kost alleen maar meer in totaal.

ITV zonder extra pakketten (basispakket) kost €12 per maand (excl. de internetaansluiting). Het minimale pakket van Ziggo (alleen televisie, want je houdt internet van KPN) kost €18,70 p/m. Met minder zenders en maar 4 HD kanalen.

Ik betaal nu € 59,- per maand aan internet en TV bij KPN. Dat vind ik echt heel hoog. Daarnaast kijk ik eigenlijk geen TV, snap ook niet waarom ik het ooit heb aangevraagd. Als ik nu overstap op alleen internet standaard wordt het € 37,50 per maand. Dus dat scheelt nogal wat. Vandaar.

Maar dan blijft mijn vraag nog steeds: het werkt allemaal prima nu. Waarom moet die monteur komen? Het signaal kan toch gewoon stopgezet worden? Wat voor voodoo gaat hij doen met mijn modem? Heb het tot nu toe allemaal prima zelf geïnstalleerd. Én ik moet er weer een vrije dag voor inleveren.

Reputatie 7
Ik weet niet op welke termijn alles is, maar de wachttijd voor webcare is momenteel 1 à 2 dagen. Misschien/waarschijnlijk kunnen zij aangeven waar de monteur voor nodig is...

Verder heb je gewoon een te duur abonnement (Standaard neem ik aan). Als je terugschroeft naar Instap is het €45 per maand incl. tv (zonder extra pakketten uiteraard). Dat is maar 7,50 meer dan alleen internet t.o.v. je huidige situatie.

Peter,

Zou het er misschien mee te maken kunnen hebben dat ik het abonnement destijds als ADSL heb afgesloten en het inmiddels is veranderd in glasvezel? Dat er een koppeling gemaakt moet worden. Er is nooit iemand geweest om de switch te maken naar glasvezel. Het is maar een wild guess.

Volgens de service desk mevrouw betreft het echt iets met het modem en hoeft er niks aangelegd te worden. Ik zit nog gewoon lekker op m'n ouwe ADSL-lijn, kan me voorstellen dat ze daar vanaf willen. Zou wel een onaangename verrassing zijn want ik kan in mijn huis geen kabels trekken oid. Of we moeten een gigantisch lange ethernet kabel via de trap omhoog leggen.

Reputatie 7
Als je nu met alleen internet dus wel naar glasvezel gaat moet er inderdaad een monteur komen om de glasvezelaansluiting te realiseren. Dat kun je, i.v.m. benodigde gereedschap, niet zelf. Het betreft dan de zgn. FTU aan de muur. Die moet daar dan weer de NTU monteren.

Voor KPN zal dat er zo uit gaan zien. Mogelijk is het oranje deel bij jou wit.

Hoe moet ik dat voor me zien? Moet er in de meterkast iets gebeuren? Graafwerk? Moet er een nieuwe kabel getrokken worden?

Reputatie 7

GertoRijsdijk schreef op 4 nov '15 om 16:36u

Hoe moet ik dat voor me zien? Moet er in de meterkast iets gebeuren? Graafwerk? Moet er een nieuwe kabel getrokken worden?

Zie mijn reactie net voor jou. Die heb ik wat aangevuld met afbeelding o.a. Als het goed is is de glasvezel al tot in je woning dus graafwerk komt er dan niet bij kijken. De zwarte NTU aan de linkerkant van de foto kan alleen een monteur aanbrengen.

Oeh! Bedankt! 

Kan me alleen niet herinneren dat ze hier geweest zijn om glasvezel aan te leggen.

Het zal mij benieuwen...

Nogmaals bedankt!

Reputatie 7

GertoRijsdijk schreef op 4 nov '15 om 16:44u

Oeh! Bedankt! 

Kan me alleen niet herinneren dat ze hier geweest zijn om glasvezel aan te leggen.

Het zal mij benieuwen...

Nogmaals bedankt!

Waarschijnlijk ligt het dan net tot je woning in een lus (om lengte te hebben het je huis in te halen). Dan is 't nog een kwestie van een gat boren, kabel naar binnen en de FTU/NTU aanbrengen. Zal half uurtje werk zijn, denk ik.

En als zelfs dat niet het geval is? Als ik de Reggefiber postcodecheck doe dan staat er dat er in mijn gebied geen glasvezel ligt en er ook nog geen plannen voor zijn... Hou ik dan gewoon DSL? 

Reputatie 7
Ja, dan hou je DSL. Mogelijk heb je nu al VDSL i.p.v. ADSL. Denk ik.

Als de monteur (installatiemonteur is gratis) ter plekke is kan ie het voldoende inschatten.

Je zegt nu dat er geen glasvezel beschikbaar is. Dan snap ik je opmerking in de post van http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/ITV-deactiveren-Wat-doet-de-monteur/m-p/370806#M36329" name="messagePostDate niet waarin je spreekt van "destijds als ADSL heb afgesloten en het inmiddels is veranderd in glasvezel". :@

Geeft deze postcodecheck ook aan dat er geen glas is?

De postcodecheck geeft alleen koper aan...  https://

Wat betreft de opmerking: ik bedoelde dat KPN nu geen ADSL abonnementen meer verkoopt. Ik kan ze tenminste niet meer terugvinden op de site. Dus ik heb het idee dat ik er nu van uit gegaan wordt dat ik glasvezel heb.

Reputatie 7
Nou, dat heb je dus niet. Maar al het koper wordt ook ondergebracht bij glasvezel zodat het één dienst wordt. Er was nu nog onderscheid tussen hetzelfde abonnement op koper en op glas. Dat is straks weg, wat overstappen van koper op glas ook makkelijker maakt. Tot voor kort werd dat nml een nieuw abonnement. Maar goed, jij kan niet op glas over.

Zullen we verder gewoon het bezoek van de monteur afwachten? Zo kunnen we eindeloos discussiëren lijkt me.

Heb je nog tv ontvangst? Normaal zou je idd zeggen tv signaal stopzetten en klant de ontvanger laten retourneren....

Als je geen tv provider meer hebt kun je veel zenders nog lineair via de pc bekijken. NPO 1,2 en 3 via http://www.npo.nl bijvoorbeeld. En heel veel buitenlandse zenders via http://www.filmon.tv/tv/live w.o. de BBC.

Peter, nogmaals bedankt voor de hulp! Ik ben een stuk wijzer geworden!

We wachten idd nog even af. 

Reputatie 7
Badge +24
Goedemiddag , 

Wat leuk om je op ons forum te zien; hartelijk welkom! Erg goede vragen die je stelt en op voorhand heb ik er geen antwoord op. Wanneer komt de monteur bij je? Waarom er een monteur bij je komt, dat wil ik graag voor je nakijken. Een monteur kan om meerdere redenen langskomen, bijvoorbeeld als je aansluiting wordt omgezet naar pairbonding, waardoor je een hogere internetsnelheid krijgt. Je ontvangt zometeen een privébericht van me, als je die wilt beantwoorden met je gegevens, dan kom ik er zo snel mogelijk op terug. 

; dank voor je snelle antwoorden en het meedenken! Ik ga aan de hand van de gegevens ook direct kijken wat voor aansluiting Gerto heeft. 

Met groet, 

Cindy

Reputatie 7
Badge +24
Hallo , 

Op mijn privébericht heb ik geen reactie meer ontvangen. Heb je inmiddels via een andere weg duidelijkheid gekregen? Ik hoop erop. Als ik nog wel iets voor je kan doen, dan help ik je natuurlijk graag en zie ik je gegevens tegemoet. 

Met groet, 

Cindy 

Reputatie 7
Badge +24
; dank voor je gegevens. Je aansluiting wordt van ADSL omgezet naar Pairbonding. Daarom komt er een monteur bij je langs. Meer informatie hierover vind je in je inbox. Als je vragen hebt, dan kun je natuurlijk bij me terecht daarmee. 

Reageer