Beantwoord

iTV draait niet op Safari

• 2 maart 2017
  • 8 reacties
  • 974 keer bekeken

De iTV app werkt super op iPhone en iPad, maar is een drama op iMac en MacBook. Voorheen lukt dat wel, hoewel ik soms een melding kreeg dat ik Silverlight opnieuw moest installeren. Nu kan ik niet eens meer inloggen. Kan iemand mij uitleggen waar dat aan kan liggen?
icon

Beste antwoord door Paul_ 3 maart 2017, 09:58

Hoi Marijke, welkom! Ik heb hier ook een Macbook en het ook getest. Ik ervaar het volgende:

http://www.interactievetv.nl/ werkt wel. Ik moest wel Silverlight opnieuw installeren en toen ik erop klikte hoefde ik het alleen "toe te staan".
http://www.itvonline.nl/ werkt niet echt. Maar wel als ik eerst Safari helemaal afsluit. (control+klik en dan "stop")

Dit ligt denk ik niet aan jou apparatuur/verbinding. De apps zijn recentelijk volledig vernieuwd, en de website is dit jaar aan de beurt. Je kan inderdaad ook een andere browser erbij installeren voor iTV online. Dat werkt waarschijnlijk wel wat stabieler.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hetzelfde geld voor Linux (kent geen Silverlight). Onder Chrome werkt het wel.
Maar een paar maanden geleden werkte het prima! Er is dus iets veranderd. De vraag is alleen, waar: bij iTV of bij mij?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Marijke, welkom! Ik heb hier ook een Macbook en het ook getest. Ik ervaar het volgende:

http://www.interactievetv.nl/ werkt wel. Ik moest wel Silverlight opnieuw installeren en toen ik erop klikte hoefde ik het alleen "toe te staan".
http://www.itvonline.nl/ werkt niet echt. Maar wel als ik eerst Safari helemaal afsluit. (control+klik en dan "stop")

Dit ligt denk ik niet aan jou apparatuur/verbinding. De apps zijn recentelijk volledig vernieuwd, en de website is dit jaar aan de beurt. Je kan inderdaad ook een andere browser erbij installeren voor iTV online. Dat werkt waarschijnlijk wel wat stabieler.
Reputatie 7
Badge +24
Is het inmiddels gelukt Marijke? Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Hoi, ik heb deze vraag opgezocht omdat ik zelf ook met een uitdaging zit.

Ik heb buitenshuis (ben doordeweeks van huis af) een Macbook Pro.
Daarop draait de interactievetv wel maar met inloggen altijd het bericht dat de dienst tijdelijk niet beschikbaar is.
Nu n.a.v. bovenstaand bericht via itvonline geprobeerd en daar lukt de login wel.
Echter, ik kan geen tv kijken, eigen opnamen doet de afspeelknop het niet en het pluspakket
kan ik niet kijken want ik zit niet op het thuisnetwerk.

Erg jammer, want ik dacht dat juist die voordelen het waard waren over te stappen.
Ben nog niet zo superlang lid van kpn buiten de mobiel om.

ik hoop dat er nog een oplossing komt.

Ook ben ik beta testlid van de kpnitvbeta app.
Helaas is de verbinding op mijn iPhone 7plus nog niet snel genoeg met de wifi die we hier krijgen
aangeboden dus kan het daar ook niet echt kijken. Al werkt daar de films uit het pluspakket wel.
Echter, ik heb slechts de beschikking over 20 Gb waardoor ik niet de luxe heb op 4G te kijken en dus afhankelijk ben van de wifi die wel of niet snel genoeg doorkomt als er minder mensen op zitten.
Ook mijn opnames werken wel via de app.

Ik hoop dat er nog een oplossing komt voor de online via safari versie.

Groet,

Rob Verstappen
Reputatie 7
Met de laptop (Windows, Mac) kan je nog niet buiten je eigen wifi kijken. Er zit wel een nieuwe versie van de website aan te komen maar dat duurt mijns inziens nog wéken zo niet maanden.
Je kunt met een laptop alleen buitenshuis kijken als je dat via een VPN thuis doet.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @robje64, Als je een iPad of een IPhone hebt, kun je de app downloaden, daar kun je wel buitenshuis tv mee kijken, door je abonnementsnummer en pincode in te toetsen. Weet je je abonnementsnummer en pincode voor de interactieve TV niet? Deze kun je vinden onder MijnKPN. 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Rob, ik hoop dat het stukje over ITV buitenshuis duidelijk is. Ik hoop ook dat we snel meer informatie krijgen over de nieuwe ITV Online omgeving, dan weet je hoe lang het nog gaat duren. Die details hebben wij helaas ook nog niet.

Helaas is de verbinding op mijn iPhone 7plus nog niet snel genoeg met de wifi die we hier krijgen
aangeboden dus kan het daar ook niet echt kijken. Al werkt daar de films uit het pluspakket wel.
Echter, ik heb slechts de beschikking over 20 Gb waardoor ik niet de luxe heb op 4G te kijken en dus afhankelijk ben van de wifi die wel of niet snel genoeg doorkomt als er minder mensen op zitten.
Ook mijn opnames werken wel via de app.

Ik ben hier wel benieuwd naar. Aan de snelheid van de VDSL verbinding mag het niet liggen, er komt ruim 100Mb binnen. Je maakt ook gebruik van de Experiabox V10, wat voor WiFi het beste model is dat we leveren. Hoe traag is WiFi precies? Kun je eens een Speedtest uitvoeren? Heb je daar op alle apparaten last van of alleen op de iPhone?

Reageer