Beantwoord

iTV en foutcode 143 bij draadloze ontvangst

  • 17 January 2020
  • 5 reacties
  • 101 keer bekeken

Nadat wij van een korte vakantie thuiskwamen, bleek onze tv geen ontvangst meer te hebben. Alleen code 143 kwam in beeld. We hebben alles geprobeerd met resetten, andere kabel, ander kastje DVS650, modem uit en aan, stroom eraf en er weer op. We zijn uren bezig geweest. Ook 3 x gebeld met de hulplijn van KPN. Tenslotte hebben we een lange LAN-kabel toegestuurd gekregen. Daarmee werkt de tv wel! Maar nu hebben we dwars door de gang en eetkamer en woonkamer die kabel lopen. We hebben geen drempels, en het snoer loopt Onder 4 deuropeningen door. Dus we willen graag weer draadloos!! Kan er binnenkort een monteur langskomen? Dat is toch zonder kosten als de storing niet je eigen schuld is?

icon

Beste antwoord door Gre kpn 25 January 2020, 22:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi en welkom op het forum @Gre kpn! Super dat het via een bekabelde verbinding wel werkt, dan lijkt het probleem hem in de draadloze verbindingsset te zitten. Logisch dat je geen kabel recht door je huis wilt. :grimacing:  Ik neem aan dat dit al getest is, maar het opnieuw koppelen van de DVS650 adapters heeft niet geholpen? Dit doe je als volgt:

  1. Druk (3 seconden) op het Reset-knopje (zijkant van adapter) van één van je adapters. Het ‘Power’ lampje knippert als je het Reset-knopje los laat.
  2. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset-knopje van je tweede adapter. Ook hier gaat nu het ‘Power’ lampje knipperen.
  3. Als de verbinding is gemaakt brandt het huisje continue op alle adapters.

Werkt dit bij jou ook zo? Of branden de lampjes anders/niet? Heb je daarnaast ook andere stopcontacten voor de draadloze verbindingsset getest? Let ook goed op of er geen kerstverlichting of een tijdschakelaar op de stroomgroep van de draadloze set aangesloten is. Dat zorgt voor haperingen in het stroomnetwerk, die weer voor haperingen in de internetverbinding zorgen. 

Als dit alles niet tot de oplossing lijdt ben ik benieuwd of jouw set ouder is dan 2 jaar. Heb je de aankoopbon hier nog van? Mochten ze ouder zijn dan dat, dan is mijn enige advies om een nieuwe set te kopen. Dat kan op deze pagina. Ik hoor je bevindingen graag! 

Kan er binnenkort een monteur langskomen? Dat is toch zonder kosten als de storing niet je eigen schuld is?

In dit geval niet. Aangezien het met draad werkt zit het in de draadloze set. En die is je eigendom. Ooit gekocht, want KPN heeft ze nooit verhuurd, alleen verkocht.

Heb je de tips van Sanne_M (KPN) al uitgevoerd?

Je kunt ook de adapters in elkaar doen en op één stopcontact. Volgens mij pairen ze dan ook.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Het probleem is opgelost. De monteur is langsgekomen, en de adapters waren niet goed ge-reset. Ik drukte de resetknop steeds net zo lang in totdat het middelste lampje rood oplichtte, maar dat blijkt te lang te zijn. Je mag ze niet langer dan 3 seconden indrukken! 

 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het met de hulp van de monteur opgelost is!  Bedankt voor de terugkoppeling. :slight_smile:

Reageer