Beantwoord

iTV en internet over 1 utp kabel

• 15 november 2014
  • 7 reacties
  • 7908 keer bekeken

Omdat moment hebben wij internet en bellen van KPN (adsl via h220n experiabox). Al mijn internet werkt bedraad. Nu heb ik maar 1 kabel naar de woonkamer (cat6), dit is gelijk ook het probleem. Ik zou namelijk het iTV signaal en internet signaal via deze kabel naar de woonkamer willen sturen, als volgt:
Modem met 2 kabels (iTV en internet) naar switch, via switch met 1 kabel naar de woonkamer en dan weer via splitter splitsen naar internet en iTV om aan te sluiten op itv ontvanger en internet apparatuur. Nu weet ik niet of dit gaat met het iTV signaal. Mijn switches zij 1gb switches. Ze zijn un-managed. Heb ook niet zo veel ervaring met Vlan. Wie heeft ervaring of kan mij helpen? Met vriendelijke groet stef
icon

Beste antwoord door Satneef 15 november 2014, 15:40

Ik heb precies dezelfde situatie werkend,gaat dus gewoon goed.

Bekijk origineel

7 reacties

Aan de ledjes kan je niet echt aflijden of hoe intensief je netwerk gebruikt wordt. Geeft alleen aan dat er communicatie is. Ik denk dat de iTV weinig data vraagt op het moment dat hij stand-by staat. Bij een managed switch en een VPN tunnel veranderd er niets aan de gebruikte bandbreedte 1000 of 100 Mbit verbinding) alleen maak je een speciale tunnel voor de iTV pakketjes, maar deze blijven gebruik maken van de zelfde bandbreedte. Het enige voordeel is dat alle data alleen op die specifieke poort wordt aangeboden en niet op alle poorten tegelijk. Ook is het afhankelijk hoe KPN de data verstuurd ( tegged of un-tegged data)
Dat moest nog met de eerste versies van iTV volgens mij. Nu hoeft dat allemaal niet meer. Bij mij staat de Experia in de woonkamer, en een simpele GB switch erachter. Werkt prima, geen tv problemen met 2 decoders zelfs niet met mijn heavy use van Usenet ;)

ik heb dezelfde situatie thuis. als ik naar de ledjes van de switch zie, dan zie ik de ledjes continue knipperen, ook al kijk ik niet naar de tv. dat lijkt me niet goed voor de performance voor internet data, of valt dat wel mee? ik zie bij tweakers.net dat sommigen een managed switch kopen en de vlan configuratie gebruiken om bepaalde data naar bepaalde poorten te sturen. is dat beter?

Reputatie 7
Gewoon aansluiten op de switch en TV kijken, niets meer. ;)

Beste Satneef en WJB,

Hartelijk dank voor jullie antwoord!

Ik begrijp dus dat de H220n experiabox op alle uitgangen zowel het Itv signaal als het internet signaal uitstuurt?

ik heb al een switch aangesloten op de woonkamer kabel bij mijn TV voor (TV, Blueray, laptop etc.), dus gewoon de Itv box er in stoppen en dan werkt het?

Zijn er nog instelling die je zelf moet maken in de H220n modem?

Heel erg bedankt voor jullie snelle antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Stef

Reputatie 2
Badge
Ik heb precies dezelfde situatie werkend,gaat dus gewoon goed.

Reputatie 7
Hoi s_doornewaard, welkom op het forum.

Dit is met jouw router geen enkel probleem.

De H220N, V8 en V9 zijn voorzien van "flex-poorten" die zowel iTV als Internet doorgeven.

De aansluiting is echter anders, de switch plaats je in de woonkamer aangesloten op die ene UTP kabel die afkomstig is van de router.

Vervolgens sluit je op die switch weer de TV ontvanger en computerapparatuur aan.

Reageer