Ik heb tot op heden gebruik gemaakt van een draadloze verbindingsset, maar ondanks vervanging van deze set (voor de nieuwe DVS 650) en vervanging van de Experiabox (voor de V9) blijf ik problemen houden met hele korte haperingen in de ontvangst.
Het met kabel aansluiten van iTV zou in ieder geval het probleem moeten oplossen. Uit diverse topics op het KPN forum begrijp ik dat tegenwoordig iTV en LAN over dezelfde poort kunnen lopen, als er maar een goede switch tussen zit die IGMP snooping ondersteunt.
De setup zou dan moeten worden:
1. Experiabox
2. Switch op experiabox
3. iTV en Accesspoint (t.b.v. 5Ghz wifi) op switch
Het probleem is dat ik één UTP kabel naar boven heb lopen (drive-in woning) en niet over een (IGMP snooping geschikte) switch beschik en ook niet de ruimte/mogelijkheid heb om meer kabels te trekken. Uit diverse topics op het KPN forum begrijp ik dat KPN in dergelijke situaties een switch kan toesturen om het probleem op te lossen (basisprobleem is het niet optimaal werken van de draadloze verbindingsset).
De helpdesk geeft aan dat dit niet mogelijk is, wat redelijk strijdig is met de (recente) informatie die ik op het forum heb gevonden. Weet iemand van het webcare team meer?
Beste antwoord door wjb
IGMP snooping versie 3 bestaat ondertussen alweer zo lang dat ik direkt mijn vraagtekens zet bij elke switch die dit niet zou ondersteunen. Ik gebruik zelf een Netgear GS105e (met e) en die werkt uitstekend.
Heb je nog geen accesspoint aangeschaft, vergeet alles en koop die KPN wifi "versterker".
Je bent meer geld kwijt voor zo'n switch en een single-band 2.4GHz accesspoint.
En dan heb je dus nog geen eens 5GHz wifi.
Het aansluitschema dat je noemt is helemaal correct.
Bekijk origineel
Heb je nog geen accesspoint aangeschaft, vergeet alles en koop die KPN wifi "versterker".
Je bent meer geld kwijt voor zo'n switch en een single-band 2.4GHz accesspoint.
En dan heb je dus nog geen eens 5GHz wifi.
Het aansluitschema dat je noemt is helemaal correct.