Beantwoord

iTV europees? Niet op android-emulatie

• 25 maart 2018
  • 7 reacties
  • 239 keer bekeken

Het kinderachtige gedoe van KPN blijft maar aanhouden.
Was het al om geen enkele reden een zooitje als je op een ander adres dan je eigen adres naar de tv wilde kijken op je laptop, zo wordt nu GROOTS aangekondigd dat je door heel Europa kunt 'genieten;' van je dure abonnement. Dat werd tijd, denk je dan.
Maar dat gaat dus niet met een laptop. Ook niet met een laptop waarop Android draait, daar heeft KPN een hoop geld tegenaan gegooid om dat te voorkomen. Wat is de koudwatervrees van KPN in deze?

Of weet iemand wel een manier om de app te downloaden via een geemuleerde Android? Of op een laptop en wel zo dat t ook buitenshuis (verder weg dan je tuin dus) werkt?

thx

🙂
icon

Beste antwoord door wjb 25 maart 2018, 17:33

Maar dat gaat dus niet met een laptop. Ook niet met een laptop waarop Android draait, daar heeft KPN een hoop geld tegenaan gegooid om dat te voorkomen.Hoe kom je er toch bij dat KPN er een hoop geld tegenaan heeft gegooid om dat te voorkomen?

Er wordt momenteel gewerkt aan een nieuwe iTV website waarmee het mogelijk zal zijn om buitenshuis iTV te kijken.
Wanneer die nieuwe iTV website beschikbaar zal zijn is helaas nog niet bekend.

Tot die tijd zit er niets anders op dan een VPN verbinding met je thuisnetwerk op te zetten om zo het iTV platform te laten geloven dat je thuis bent.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Maar dat gaat dus niet met een laptop. Ook niet met een laptop waarop Android draait, daar heeft KPN een hoop geld tegenaan gegooid om dat te voorkomen.Hoe kom je er toch bij dat KPN er een hoop geld tegenaan heeft gegooid om dat te voorkomen?

Er wordt momenteel gewerkt aan een nieuwe iTV website waarmee het mogelijk zal zijn om buitenshuis iTV te kijken.
Wanneer die nieuwe iTV website beschikbaar zal zijn is helaas nog niet bekend.

Tot die tijd zit er niets anders op dan een VPN verbinding met je thuisnetwerk op te zetten om zo het iTV platform te laten geloven dat je thuis bent.
Zie: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itvonline-tijdens-zakenreis-of-vakantie-300685
Bedankt voor je alsmaar snelle en meestal zeer interessante reacties.

Ik denk dat het tijd heeft gekost om te voorkomen dat je met een Android die op laptop draait geen iTV app kunt downloaden. Zelfs niet eens kunt vinden.
Tijd is geld.

Overigens heel raar dat KPN nu al (!) bezig is met een mogelijkheid om buiten je eigen wifi met je laptop naar de tv te kunnen kijken. Dat zou indertijd (ik heb al 'interactieve' tv sinds het bestaat) een leuk extra verkoopargument geweest zijn waarmee men een grote voorsprong zou hebben kunnen scoren op de concurrentie die al een heel poosje de KPN links en rechts inhaalt.

🙂
Reputatie 7
Badge +30
Nee dat valt wel mee, zijn gewoon vinkjes in de Play Store (en die gaan meestal automatisch op basis van de Manifest file). Als je het APK bestand zoekt (makkelijk te vinden via bijvoorbeeld APKPure) en sideloadt kan je hem meestal gewoon installeren (afhankelijk van de hardware). Dit werkt o.a. op AndroidTV en Android Emulators (afhaneklijk van instellingen in emulator)
Hi Robin,

Bedankt voor je reactie. Daar put ik weer wat hoop uit.

Ik ben niet zo vreselijk handig met computers, maar ook niet heel onhandig. Ik heb Windroy op de Win-10 laptop staan (met play store). Ben geloof ik weinig terzakedoende instellingsmogelijkheden tegengekomen. Heb tot nu toe, ook op mijn telefoons, zo min mogelijk met Android gedaan overigens.
Hoe zou ik side-loaden moeten aanpakken?

In de playstore vind ik wel allerlei KPN (en Telfort) apps, maar geen iTV.
Reputatie 7
Badge +30
Ik gebruik geen Windroy, maar je moet simpelweg de APK downloaden en aanklikken. Dan ben je al klaar. Hangt er wel vanaf of Windroy x86 of ARM draait.

Robin
Hoi,

Nou, had t idee gevonden te hebben waar t aan ligt. iTV benodigd Android 4.3 generatie (geloof ik) en Windroy is 4.0 generatie. Een modernere Windroy gevonden met Android 4.4. Maar die doet helemaal niks.

Dan maar naar Blue Stacks, maar dat is ten eerste een vreeeeselijk afschuwelijk gedoe (zoals verwacht waardoor ik naar een alternatief heb gezocht) en daarbij werkt het iTV appdinges daar ook niet mee.

Tips?

🙂
Reputatie 7
Badge +30
Ik gebruik de AVD Manager die in Android Studio zit. Betekent dat bluetooth en USB enzo niet doorgegeven wordt, maar dat is mijns inziens niet interessant. Tijdens de beta van de iTV App heb ik deze getest in een virtueel apparaat die ik in AVD Manager had gemaakt.

iTV heb ik recent niet getest maar ik verwacht dat het nog steeds werkt.

Robin

Reageer