Beantwoord

iTV films kijken op Macbook

• 26 juli 2018
  • 36 reacties
  • 1135 keer bekeken

Ik heb een abonnement op KPN alles in 1 (internet, tv, telefoon) en dus ook op itvonline. Nu heb ik mijn tv de deur uit gedaan, in de veronderstelling dat ik dan gewoon via mijn macbook alle kanalen, maar ook uitzending gemist en films zou kunnen kijken. Maar dat laatste lukt dus niet. Via KPN klantenservice kom ik geen stap verder. Telkens als ik probeer via 'films' iets te huren via Videoland of Film1 on demand, en ik voer mijn pincode in dan gebeurt er niets... Is er iemand die hier ervaring mee heeft en die me kan vertellen hoe ik via mijn macbook gewoon itv films kan kijken?
icon

Beste antwoord door Susan_ 22 augustus 2018, 10:37

Daar ben ik weer! Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst om dit verder te onderzoeken, mijn opties zijn namelijk een beetje op en veroorzaakt denk ik alleen maar meer frustratie. Deze achterliggende afdeling zal zo snel mogelijk contact opnemen als zij het probleem hebben gevonden en opgelost, meer informatie nodig hebben of een oorzaak hebben gevonden en hier jouw hulp nog bij nodig hebben.
Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo Den Bosch 28, ik kan mij voorstellen dat je de tv inmiddels de deur uit hebt gedaan. Tegenwoordig kun je alles terug zien via het internet. Je hebt nog een alles in 1 abonnement, dus jouw abonnementsnummer en pincode zouden nog actief moeten zijn. Films kijken moet ook kunnen via itv online en via de app. Wanneer je Film 1 en Videoland wilt bekijken is het noodzakelijk om deze pakketten bij ons af te nemen. Heb je al gecontroleerd via MijnKPN of deze pakketten nog actief zijn? Ik kan in ons systeem ook eens kijken of ik de oorzaak kan vinden. Zou je hiervoor jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Dag Marina,

Fijn als je wilt meekijken. Kon voorheen wel altijd film on demand kijken, maar krijg nu ook die foutmelding (3x verkeerde pin) terwijl dat niet klopt.

Heb mijn gegevens in mijn profiel aangevuld.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor je gegevens Den Bosch 28, Videoland en Film 1 kun je niet meer bekijken, je neemt hiervoor geen pakketten meer af. Je kunt via Videoland en Film1 een abonnement afsluiten waarmee je op de app van Videoland en Film1 de films en series kunt kijken. Via on Demand kun je films huren aan de hand van je pincode. Aangezien je de foutmelding wel krijgt, lijkt het er op dat er iets verkeerd gaat rondom de pincode. Je zou de pincode kunnen wijzigen via deze servicetool en het dan nog eens kunnen proberen.
Dag Marina,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb zojuist mijn pincode gewijzigd en nogmaals via on demand een poging gewaagd maar krijg nog steeds de foutmelding!
Reputatie 7
Badge +19
Kun je een printscreen van de melding maken? In de app van KPN iTV is er op dit moment geen apart menu van Videoland. je moet dus zoeken op wat je wil kijken.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
dag Marina, ik was met vakantie maar hier de gevraagde screenshots. De melding 5x verkeerde inlegpoging krijg ik als eerste, als ik dan toch mijn pincode invoer, gebeurt er niets en krijg ik het tweede scherm. Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Den Bosch, ik neem het even over van Marina. Die is nu even op vakantie ;)

Ik moet helaas terugkomen op iets wat Marina heeft gezegd hierover. Op het moment dat je geen Videoland of Film1 pakket bij ons afneemt, is het niet mogelijk om een betaalde film aan te vragen via www.interactievetv.nl óf de app. Hiervoor heb je een tv-ontvanger nodig. Eenmaal aangevraagd via de tv-ontvanger, kan je hem uiteraard wel bekijken via de website of app. Maar bestellen dus niet.

Gratis films, via On Demand, zou je zonder pincode wel kunnen kijken trouwens.

Wil je betaalde films huren, dien je dus het Videoland of Film1 pakket erbij te nemen. Je kan dit aanvragen via MijnKPN of onze klantenservice!
Ik geloof niet dat ik hiermee geholpen ben.
Ik heb een alles in 1 thuis standaard pakket. Dus internet, tv en telefoon. En ik heb dus ook een tv ontvanger, alleen wil ik die niet meer gebruiken omdat ik dacht via mijn laptop te kunnen kijken.
Ik had het niet over betaalde films via videoland of film1, maar over gratis films via film on demand. De screenshots die ik stuurde, hadden daar betrekking op.
Nog steeds geen antwoord op mijn probleem dus!
Ik heb mijn wachtwoord al een keer veranderd, alle andere browsers geprobeerd, maar dat bood ook geen soelaas. Blijf deze melding krijgen: verkeerde pincode, geblokkeerd en als ik dan toch mijn pincode intoets, gebeurt er niets...
Reputatie 7
Badge +20
Ik heb dezelfde film als in het screenshot even opgezocht, als ik mijn pincode invoer (heb geen extra pakketten hiervoor) begint hij gewoon met afspelen! De melding, pincode invoeren, blijft staan. Maar die kan je verder negeren volgens mij (scherm groter maken, geen last van verder). Hij speelt nu al 15 minuten, via de website www.interactievetv.nl. Dit is via Google Chrome, maar je gaf aan dat je al meerdere browsers hebt geprobeerd. De website www.itvonline.nl is er ook nog, wellicht brengt dat uitkomt voor jouw apparaat!

De foutmelding verkeerde pincode, kan een verkeerde pincode zijn. Welke bij ons bekend is, kan ik niet inzien. Maar ik kan hem wel nogmaals via mail opsturen, zodat we zeker weten dat de juiste gebruikt wordt!

Zou je ook eens willen kijken naar je cookies?
Bij mij start alleen het introductiefilmpje, maar dus niet de echte film. En wat er bij jou gebeurt, zou bij mij ook moeten gebeuren maar doet het dus niet.... beide sites doen precies hetzelfde, alle browser ook.

Is het mogelijk iets met het resetten van de pincode te doen?

Cookies staan op 'optimaal' dus ook dat veroorzaakt het niet...
De pincode die je me stuurde is inderdaad de code die ikzelf ook gebruik dus ook daar zit het euvel niet.
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond! Wat lastig, ik kan de vinger niet echt op het probleem leggen merk ik. Een reset van de pincode kan ik proberen, kwaad kan het in ieder geval niet. Je ontvangt de nieuwe pincode dan per SMS / e-mail.

Heb je dit trouwens met meerdere films of alleen die van het screenshot? En heb je verder problemen met de snelheid, los van het gebruik van de KPN website? Dat je traagheid ervaart, waardoor de film misschien niet wil laden?
Ik heb het met alle films. Het is niet zo dat de film niet wil laden want films die via het pluspakket (KPN app) worden geladen kan ik wel gewoon bekijken. Wat wel vervelend is, is dat ik de app versie 5.6.2 nu ineens niet meer kan gebruiken omdat hij mijn pincode niet herkent.... dat was eergisteren niet zo. De latere versie 6.1.3 vind ik minder gebruiksvriendelijk maar kan ik wel nog op inloggen.
Eerlijk gezegd word ik een beetje moe van dit gedoe. Kunnen jullie niet iemand langs sturen die het hier ter plekke bekijkt en oplost? Kom niet verder zo.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen, het inloggen met andere pincode kan kloppen omdat ik een nieuwe heb gegenereerd, zoals hierboven genoemd. Je hebt dus een nieuwe pincode ontvangen per e-mail/SMS. Ik snap dat je er een beetje klaar mee bent, maar het liefst zet ik dit eerst nog door naar de technische dienst zodat zij er nog een blik op kunnen werken! Zou je kunnen aangeven welke versie van de Macbook je hebt en welke iOS versie deze heeft geïnstalleerd?
!!!!! Niet een beetje klaar maar maar nu echt helemaal !!!!!

Ik heb géén nieuwe pincode ontvangen per mail (kpn mail gebruik ik niet en ik kan deze niet wijzigen in een gewone gmail account) of SMS (mobiele nummer bij jullie bekend want gekoppeld aan mijn account) maar kon hem wel bekijken via mijnkpn.nl

Bij de eerste poging gaf hij al aan dat ik 5 keer de verkeerde gebruikt heb en dat het werd geblokkeerd. Kan nu dus helemaal niets meer.

Ik heb een macbook (retina 12-inch, begin 2016) en een macbook pro (retina 13-inch, begin 2015) op beide staat OS X El Capitan versie 10.11.6
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet prettig om via dit medium te moeten communiceren. Ik verwacht van KPN echt wat meer service. Ben nu al drie weken aan het bakkeleien hierover en nog geen stap verder. Terwijl ik mijn abonnement vol betaal. Klopt niet lijkt me.
Je kunt gewoon contact met me opnemen via mijn huistelefoon of mobiele nummer.
Fijn om nog even wat te horen. We kunnen nu dus op geen enkele manier meer tv kijken...!
Reputatie 7
Badge +31
We kunnen nu dus op geen enkele manier meer tv kijken...!Jawel hoor. Met de bijgeleverde tv-ontvanger ... Probleemloos. Die heb je ook nog staan! Dat is thuis toch véél makkelijker dan met welke computer dan ook.

TV's en tv-ontvangers zijn er namelijk voor gemáákt 😉 ; computers niet.

Terwijl ik mijn abonnement vol betaal. Klopt niet lijkt me.Je betaalt dus óók voor de tv ontvanger. Gebruik dié dan ook.
Pas als je dáármee geen tv kunt kijken thuis ....

Als je de tv ontvanger niet gebruikt, dan klopt dit ook niet "We kunnen nu dus op geen enkele manier meer tv kijken". Dan haal je die toch uit de kast. Daar is ie voor en niet een computer.
Reputatie 7
Badge +19

Ik heb een macbook (retina 12-inch, begin 2016) en een macbook pro (retina 13-inch, begin 2015) op beide staat OS X El Capitan versie 10.11.6

Dan wordt het hoog tijd dat je de Mac's eens update.
Het is niet verstandig om met verouderde besturing-systemen te werken.
Nu heb je meer kans op virussen e.d. en dat sommige apps en programma's niet meer werken zoals ze zouden moeten werken.
Updates zijn gratis bij Apple, dus waarom zou je het niet doen?
Ten alle tijde beter !
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Den Bosch, ik had even een weekend dag vrij vandaar dat ik niet direct binnen enkele uren kon reageren. Wil je sneller contact kan je altijd bellen (0800-0402) of chatten, dan heb je gelijk iemand die je kan helpen!

Maar je bent nu de eerste voor mij vandaag! Het blijft lastig om te achterhalen waar het probleem zich afspeelt, die nieuwe code zou het gewoon moeten doen en zoals eerder gezegd werkt het bij mij en mijn collega's wel gewoon (geen Macbook trouwens). Zou je het advies van huistijger willen opvolgen, om in ieder geval één Mac te updaten? Inmiddels zitten we al bij macOS 10.13 en komt van het najaar 10.14 beschikbaar. Dit zou zeker een tegenwerker kunnen zijn, omdat wij sinds kort een vernieuwde KPN iTV app hebben geïntroduceerd.
Laatste versie geïnstalleerd, maar maakt niets uit.
Commentaar over dat ik de tv ontvanger zou moeten gebruiker vind ik echt onzin, dat bepaal ik zelf wel. De mogelijkheid om via je pc of iPad te kijken is er niet voor niets. Hier kom ik dus ook niet verder. Ik ga wel weer bellen, ook al leverde me dat de vorige keer ook niets op. Topic kan gesloten worden.
Reputatie 7
Badge +19
Er is een pincode en een betaalcode, standaard zijn die gelijk, maar mocht je die veranderd hebben dan mag ik aannemen dat de betaalcode wordt bedoeld, ondanks dat er om de pincode wordt gevraagd.
Maar nogmaals, als je dat niet veranderd hebt dan zijn die gelijk.

Reageer