Beantwoord

iTV-firmware 7.0.14_1

• 21 februari 2017
  • 78 reacties
  • 2632 keer bekeken

Toon eerste bericht

78 reacties

Reputatie 7
Ook bij mij bleef die balk soms "hangen". Door op de TV-toets te drukken verdwijnt die weer.
Helaas zijn de synchronisatieproblemen waar serieopnemen al sinds de introductie (sept 2013) mee te kampen heeft, ook met deze firmwareversie niet verdwenen: gisteren stond de herhaling van GTST van gistermorgen toch weer in de lijst (dus binnen 12 uur nadat de ontvanger de nieuwe firmware heeft gekregen (!)). En nog steeds is het uit- en weer inschakelen van de ontvanger de enige remedie om dat soort spookopnames weg te krijgen. Ik verw8 niet meer dat dit ooit opgelost gaat worden, domweg omdat het KPN wellicht niet interesseert of omdat ze er de mensen niet voor hebben die kundig genoeg zijn om het op te lossen. Excuses voor deze negatieve reactie, maar na 3,5 jaar is er nog geen spoortje van verbetering waar te nemen: we zullen er blijkbaar mee moeten leren leven!
Reputatie 7
Badge +16
Ik ben in het bezit van 2x Arris maar hier is nog steeds alles bij het oude, of gaat dit per regio?
Ik had de update gisteren wel op de Arris (2x).
Reputatie 7
Badge +16
Nog NIET opgelost:
als je 10 sec. terug gaat in een opname met de ring naast OK, dan blijft nog steeds de blauwe balk in beeld staan.
Soms vraag ik mij af of ik wel ITV van KPN heb. Ik lees zo vaak over problemen met ITV en telkens lukt het me maar niet om die ook te ervaren. Zo ook met deze weer, ik heb van alles geprobeerd met die ring om de OK knop, achteruit, vooruit maar het lukt mij gewoonweg niet om die blauwe balk in beeld te houden. Wat ik ook doe, die blauwe balk verdwijnt altijd.

Wjb, wat wil je hiermee nou zeggen: als jij het niet hebt bestaat het probleem niet? Je kunt ook besluiten niet te reageren als het je niet aan gaat.
Reputatie 6
Badge +9
Kunt nu meerdere opnames tegelijk verwijderen

Hoe werkt dit eigenlijk? Kon niks vinden namelijk.
Reputatie 7

Ook ik vraag me af wat Erik hiermee heeft willen aangeven.
Reputatie 7

Die vraag stelde PeterG gisteren ook al, maar omdat het antwoord uitblijft, zal het nog wel niet bekend zijn wat hiermee precies bedoeld wordt. Wellicht wordt toch bedoeld dat een hele serie ineens opgeruimd kan worden, maar - zoals PeterG al opmerkte - dat kon met de vorige firmware ook al, eigenlijk altijd al.

Mij is ook niet duidelijk wat bedoeld wordt met:

Verwijderen van opnames is geöptimaliseerd
Reputatie 7
Badge +28
Verwijderen van meerdere opnames
Dit doe je door in je opnameoverzicht op de gele knop te drukken. Er verschijnen dan selectie vakjes voor de opnames. Je kunt dan door je lijst gaan en op OK drukken om opnames te selecteren. Kies je een verkeerde druk opnieuw op OK om te deselecteren. Als je alles geselecteerd hebt druk je op de rode knop. Je krijgt dan een pop-up om het te bevestigen.

Geen update gehad?
Updates gaan automatisch maar soms kan het zijn dat het niet lukt om een ontvanger te bereiken. In dat geval kun je zelf een update forceren door de ontvanger te resetten.

Verwijderen geöptimaliseerd
Dit is een achter de schermen dingetje waardoor het verwijderen van een opname door het systeem makkelijker gaat. Daar merk je als klant niet zo veel van.

Infobalk
Als deze bij jou niet automatisch verdwijnt controleer even de instellingen (onder systeeminstellingen) voor de tijd. Als dat verder goed staat kun je hier beter een los topic over aanmaken want dit staat los van de specifieke firmware versie.
Reputatie 7
Dank je @Erik_ voor de info. Dit maakt weer een hoop duidelijk. Naar dat verwijderen van meerdere opnames heb ik gisteravond ook ff gekeken, maar ik kwam er ook niet uit. Wellicht een overweging om de functie van de gele knop te vermelden in het menu bij de lijst van opnames?!
Reputatie 7
Badge +31
Op de gele knop gedrukt bij Opnames maar ik zie geen selectievakjes? Heb wel het software-nummer.
Ook na even uitschakelen geen selectievakjes.

Niet verdwijnende blauwe infobalk loopt al topic over.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/blauwe-balk-blijft-onderin-tv-scherm-staan-429421
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het ook geprobeerd, maar bij mij ook geen selectievakjes als ik op geel druk. Alleen zie ik een rood balletje om opname te "verwijderen." En het play-icoontje met "Nu kijken", En een blauw balletje voor "Opties." Dus... @Erik_ hoe kan dit dan? Er zijn hier zat forumgebruikers die deze functie ook niet hebben. :? Oh ja, bij mij verdwijnt die infobalk ook niet uit beeld. Waar @PeterG het over had.
Reputatie 7
Badge +31
Als je v.u. de TV-gids een opname hervat is de default instelling nog wel "Nee, bekijk vanaf het begin".
Reputatie 7
Sorry @Erik_, ook bij mij doet de gele knop in het menu Mijn Opnames helemaal ... niets.
Reputatie 7
Badge +24
Excuses! Meerdere opnames verwijderen zit niet in deze firmware. Het is fout gegaan in de communicatie. Het komt er dus wel aan maar nog niet in deze versie. Ik pas het bericht van Erik aan.
Reputatie 7
Badge +16
Is dan de enige verandering voor het oog van de gebruiker de 4 digits?
Reputatie 7
Badge +31
@Henk. Een gele knoop?:8:P
Reputatie 7
Zolang het maar geen blauwe is:P
Reputatie 7
Badge +18
Excuses! Meerdere opnames verwijderen zit niet in deze firmware. Het is fout gegaan in de communicatie. Het komt er dus wel aan maar nog niet in deze versie. Ik pas het bericht van Erik aan.Oeps! Dat is een domper! :8 Maar ja, we wachten het wel af bij de volgende Firmware update! 😳
Reputatie 7
Badge +28
Excuses! Meerdere opnames verwijderen zit niet in deze firmware. Het is fout gegaan in de communicatie. Het komt er dus wel aan maar nog niet in deze versie. Ik pas het bericht van Erik aan.

Het zit al wel in de versie die nu intern getest wordt. Vandaar dat ik ook niet door had dat het niet klopte. Ik zie dit op mijn ontvanger al wel. Ik verwacht dat het dan ook niet heel lang duurt voordat dit uitgerold wordt. Wat je dan ook zult zien is dat in de opnamelijst de gele knop ook onderaan komt te staan met uitleg. Op dezelfde manier als nu het rode balletje met verwijderen.
Reputatie 7
Dat zou mooi zijn!
Reputatie 2
Badge +3
Hier gisteren de nieuwe update ook ontdekt omdat het zappen ineens trager ging. Dat vind ik wel een verslechtering dan een verbetering in de nieuwe software hoor! Zeker als je straks met NPO 1 HD Glas op 1 etc., maar 1 cijfer hoeft te gebruiken. Niet handig dus.
Reputatie 7
Badge +31
Je bedoelt rechtstreeks met 1 of meer cijfers kiezen. Dat is doordat het nu ineens 4 digits kunnen zijn inderdaad wat trager.
Maar veel verschil met de Digitenne of Cisco tuner maakt het hier overigens niet.

Zappen (P+ of P-) en kiezen via de zenderlijst gaan nog net zo snel.
Reputatie 7
Badge +16
Ik heb geen vertraging gemerkt, maar ik ben dan ook niet zo'n zapper 😃
Reputatie 7
Ik ken mensen die van 701 naar 702 gaan door ook daadwerkelijk die cijfers in toe voeren. Als je zo de hele zenderlijst door wilt zappen duurt het nu inderdaad ff wat langer. P+ en P- gebruiken is dan duidelijk sneller. De mensen waar ik het over heb vinden dat echter te ingewikkeld; tja ... ieder 't hare/zijne:?
Reputatie 2
Badge +3
Ja maar eerst ging het wel sneller, dat het nu trager is lijkt me dus ook niet de bedoeling. Met P+ en P- is niet handig omdat ik alle kanten op zap en niet alleen maar een zender hoger of lager ga, daar zitten er wel een aantal tussen...En waarom zijn de kanaalnummers met een nummer omhoog gegaan? Zoveel komt er toch niet bij?
Reputatie 7
Badge +16
Áls ik al zap dan doe ik dat via de gids.

Reageer