Beantwoord

iTV-firmware 7.0.14_1

• 21 februari 2017
  • 78 reacties
  • 2632 keer bekeken

Reputatie 7
Vanmorgen zag ik dat firmwareversie 7.0.14_1 op m'n ontvangers geïnstalleerd is. Waarschijnlijk is dat afgelopen nacht gebeurd, omdat de ontvanger bij het inschakelen vanmorgen op "1" stond, terwijl ik 'm gisteravond op "805" uitgezet had. Bovendien, zolang "HD-op-1" bij mij niet uitgerold is heb ik de ontvangers nooit op "1" staan.
Vraag is wat er met deze nieuwe firmware veranderd is, ik kan zo niet veel verschil zien. Alleen zijn er nu 4 posities beschikbaar om een zendernummer in te voeren en zie ik de ingevoerde nummers niet direct verschijnen op het display van de ontvanger zelf, maar alleen op het TV-scherm. Op het display verschijnen ze pas nadat de zender ook daadwerkelijk actief wordt. Op het TV scherm verschijnen de nummers wel direct, maar ook na het invoeren van b.v. "701" duurt het ff voordat de zender ook daadwerkelijk actief wordt en tot die tijd staat er dan "-701" (maar niet op het display dus, daar zie je pas "701" nadat de zender actief is geworden).
Verder kan ik werkelijk helemaal niets nieuws ontdekken. DD5.1 op 701-703 is nog steeds alleen beschikbaar via een truc. Je zou toch verw88 dat een upgrade van een 6.... naar een 7....-versie wat meer nieuwe functies zou opleveren?!
Weet iemand wat er écht veranderd is?
icon

Beste antwoord door Erik_ 21 februari 2017, 10:38

Klopt, dat is inderdaad afgelopen nacht gebeurd. Van zondag op maandag hebben de 1853 en 1903 de nieuwe sofware gekregen. Afgelopen nacht de Arris en de 1963 en komende nacht is de Arcadyan aan de beurt. Ik zal hieronder even een lijstje geven van de veranderingen.

• Kanaalnummers met 4 cijfers. Hierdoor kan het zappen inderdaad iets trager zijn omdat de ontvanger even wacht of er ook een 4e cijfer wordt ingevoerd. Als je dit wilt voorkomen, begin het kanaalnummer met een 0
  • Mislukte opnames worden niet meer weergegeven in de lijst met opnames
  • Na zoeken was het niet mogelijk een opname in te plannen, dat kan nu wel
  • Verwijderen van opnames is geöptimaliseerd
  • Bij terugkijken via de gids speelt hij na afloop van het programma gewoon door met het volgende programma dat werd uitgezonden tot je zelf bewust het terugkijken stopzet.
  • De pop-up die je vraagt of je wilt hervatten staat nu standaard weer op ja
  • Als het niet lukt om een opname of On Demand programma te hervatten krijg je nu een pop-up met uitleg
  • Zoeken in de gids gebeurt nu alleen nog maar op titel, niet meer op titel én beschrijving
  • Film1 On Demand heeft een andere layout
  • Programma Gemist toont nu sneller de kanaalnamen
  • KPN Presenteert heeft een nieuw logo in het menu 🙂
  • Full HD films gebruiken nu overal het Full HD logo
  • Onder Mijn Services is Service Info en Mijn Rekening verwijderd
  • Als je RoutedMode gebruikt (nog niet het geval bij klanten die nog hele oude Experia Boxen hebben) wordt je nu naar een MijnPakketten omgeving geleid als je vanuit de Betalen per wedstrijd omgeving de blauwe knop gebruikt

Bekijk origineel

78 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Klopt, dat is inderdaad afgelopen nacht gebeurd. Van zondag op maandag hebben de 1853 en 1903 de nieuwe sofware gekregen. Afgelopen nacht de Arris en de 1963 en komende nacht is de Arcadyan aan de beurt. Ik zal hieronder even een lijstje geven van de veranderingen.

• Kanaalnummers met 4 cijfers. Hierdoor kan het zappen inderdaad iets trager zijn omdat de ontvanger even wacht of er ook een 4e cijfer wordt ingevoerd. Als je dit wilt voorkomen, begin het kanaalnummer met een 0
  • Mislukte opnames worden niet meer weergegeven in de lijst met opnames
  • Na zoeken was het niet mogelijk een opname in te plannen, dat kan nu wel
  • Verwijderen van opnames is geöptimaliseerd
  • Bij terugkijken via de gids speelt hij na afloop van het programma gewoon door met het volgende programma dat werd uitgezonden tot je zelf bewust het terugkijken stopzet.
  • De pop-up die je vraagt of je wilt hervatten staat nu standaard weer op ja
  • Als het niet lukt om een opname of On Demand programma te hervatten krijg je nu een pop-up met uitleg
  • Zoeken in de gids gebeurt nu alleen nog maar op titel, niet meer op titel én beschrijving
  • Film1 On Demand heeft een andere layout
  • Programma Gemist toont nu sneller de kanaalnamen
  • KPN Presenteert heeft een nieuw logo in het menu 🙂
  • Full HD films gebruiken nu overal het Full HD logo
  • Onder Mijn Services is Service Info en Mijn Rekening verwijderd
  • Als je RoutedMode gebruikt (nog niet het geval bij klanten die nog hele oude Experia Boxen hebben) wordt je nu naar een MijnPakketten omgeving geleid als je vanuit de Betalen per wedstrijd omgeving de blauwe knop gebruikt

Reputatie 7
Badge +16
Nog NIET opgelost:
als je 10 sec. terug gaat in een opname met de ring naast OK, dan blijft nog steeds de blauwe balk in beeld staan.
Soms vraag ik mij af of ik wel ITV van KPN heb. Ik lees zo vaak over problemen met ITV en telkens lukt het me maar niet om die ook te ervaren. Zo ook met deze weer, ik heb van alles geprobeerd met die ring om de OK knop, achteruit, vooruit maar het lukt mij gewoonweg niet om die blauwe balk in beeld te houden. Wat ik ook doe, die blauwe balk verdwijnt altijd.

Wjb, wat wil je hiermee nou zeggen: als jij het niet hebt bestaat het probleem niet? Je kunt ook besluiten niet te reageren als het je niet aan gaat.
Reputatie 7
Badge +28
Verwijderen van meerdere opnames
Dit doe je door in je opnameoverzicht op de gele knop te drukken. Er verschijnen dan selectie vakjes voor de opnames. Je kunt dan door je lijst gaan en op OK drukken om opnames te selecteren. Kies je een verkeerde druk opnieuw op OK om te deselecteren. Als je alles geselecteerd hebt druk je op de rode knop. Je krijgt dan een pop-up om het te bevestigen.

Geen update gehad?
Updates gaan automatisch maar soms kan het zijn dat het niet lukt om een ontvanger te bereiken. In dat geval kun je zelf een update forceren door de ontvanger te resetten.

Verwijderen geöptimaliseerd
Dit is een achter de schermen dingetje waardoor het verwijderen van een opname door het systeem makkelijker gaat. Daar merk je als klant niet zo veel van.

Infobalk
Als deze bij jou niet automatisch verdwijnt controleer even de instellingen (onder systeeminstellingen) voor de tijd. Als dat verder goed staat kun je hier beter een los topic over aanmaken want dit staat los van de specifieke firmware versie.
Reputatie 7
Badge +18
Zojuist op één van onze HMB2260's via de systeeminstellingen de software opnieuw geladen en daarmee werd versie 7.0.14_1 geïnstalleerd.Ik heb de nieuwe software ook op mijn Arcadyan HMB2260. Omdat @Erik_ zei dat het voor de Arcadyan's vannacht pas gebeurd. Maar kan nu dus ook al. Gewoon de software verwijderen, dan hebben de klanten die software ook. 🙂
Reputatie 2
Volgens mij zijn we het volledig met elkaar eens. :P
Ik ook 😃
Reputatie 7
Badge +16
Dat lijkt een mooie update te zijn. Waarom die 4 digits ineens? Uitbreiding binnenkort te verwachten (radio vanaf 1001)?
Reputatie 7
Dank je @Erik_ voor de info. Dit maakt weer een hoop duidelijk. Naar dat verwijderen van meerdere opnames heb ik gisteravond ook ff gekeken, maar ik kwam er ook niet uit. Wellicht een overweging om de functie van de gele knop te vermelden in het menu bij de lijst van opnames?!
Reputatie 7
De w8tijd die je nu ervaart heb je ook als je van 1 naar b.v. 7 zapt. Van 701 naar 707 niet omdat toen alle drie beschikbare posities gevuld werden. Nu er 4 posities zijn w8 de ontvanger dus ff om te kijken of je wellicht ook de 4de positie nog wilt gebruiken. Momenteel heeft dat nog geen zin, maar wellicht komen er in de toekomst zenders met 4 posities.
Naar verluid gaan we vanaf deze maand nog HD-vanaf-1 krijgen. Dan gebruik je dus ook geen 3 cijfers meer voor de HD-kanalen en zal je sowieso bij het zappen van 1 naar 7 ff moeten w88. Eluk voordeel heb se nadeel ....
Reputatie 7
Mooi!🆒
Reputatie 7
Badge +28
Excuses! Meerdere opnames verwijderen zit niet in deze firmware. Het is fout gegaan in de communicatie. Het komt er dus wel aan maar nog niet in deze versie. Ik pas het bericht van Erik aan.

Het zit al wel in de versie die nu intern getest wordt. Vandaar dat ik ook niet door had dat het niet klopte. Ik zie dit op mijn ontvanger al wel. Ik verwacht dat het dan ook niet heel lang duurt voordat dit uitgerold wordt. Wat je dan ook zult zien is dat in de opnamelijst de gele knop ook onderaan komt te staan met uitleg. Op dezelfde manier als nu het rode balletje met verwijderen.
Reputatie 7
Badge +31
Nog NIET opgelost:
als je 10 sec. terug gaat in een opname met de ring naast OK, dan blijft nog steeds de blauwe balk in beeld staan.
Dit is op een HMB2260 met software versie 7.0.14_1, maar goed, ook met de vorige software versie bleef die balk bij ons dus nooit hangen.Heb nu net 5 min. geleden dat die balk bleef staan. Omdat ik met de pijltjestoets naast de OK knop de programma liet verspringen, maar hij bleef staan. Moest hem met de terugtoets verwijderen. :)

Als je in de instellingen de tijd aanpast voor het in beeld blijven van de balk, is het dan nog steeds?
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben benieuwd, dus morgen heb ik ook de nieuwe update! 😃 2x Arcadyan, 1 Arris. (Helaas kan ik de 3e ontvanger nog niet gebruiken. Want eerst moet de elektricien donderdag geweest zijn. 😃
Reputatie 7
Badge +18
Er is aan ons nog niet expliciet verteld waar de 4 cijfers voor nodig zijn. Maar het idee is dat ze een deel van de zenders naar hogere nummers zullen verplaatsen. Maar of dat dan, bijvoorbeeld, de radiozenders zijn, of iets anders, geen idee nog. En of er dan verder wordt ingevuld onder de 1000, eveneens geen idee. Los daarvan verwacht ik pas daadwerkelijk veranderingen in zenders op het voor ons normale wijzigingsmoment, 1 juli.

Ik denk dat zappen ook maar net van je interpretatie afhangt. Voor mij is het gewoon een ander woord voor heen en weer gaan tussen zenders. Ook als die niet naast elkaar liggen :)
Ik vind het raar dat we 4 cijfers in kunnen typen. 3 cijfers is toch meer dan genoeg. Zoals de klok op de tv-ontvanger mag wel eens veranderd worden naar 0:00 uur. I.p.v. 00:00 uur. 🙂 Bij de digitale wekkers en klokken zie je ook 0:00 uur. En geen 00:00 uur. 😳
Reputatie 7
Badge +18
Zojuist op één van onze HMB2260's via de systeeminstellingen de software opnieuw geladen en daarmee werd versie 7.0.14_1 geïnstalleerd.beetje vreemd dat ie het zo sloom doet. Eerst zie ik dit:

3 balkjes groen, en daarnaar weer alles grijs. En daarna begint ie weer opnieuw. Kan dit puur met de DVS te maken hebben? Beneden is die bedraad, en daar doet ie dat niet bij. Vanaf donderdag is het hierboven ook bekabeld. 😳
Reputatie 7
Badge +18
Bij mij nog 6..9........ dusDat is vreemd, :?:?:?

Ik heb de Arcadyan, en die zijn aankomende nacht aan de beurt volgens @Erik_. Maar ik heb bij de mijne de software verwijderd, en hem teruggezet naar "fabrieksinstellingen." En daarna ging die het software ophalen.
Reputatie 7
Badge +18
Nog NIET opgelost:
Soms vraag ik mij af of ik wel ITV van KPN heb. Ik lees zo vaak over problemen met ITV en telkens lukt er maar niet om dat ook te ervaren. Zo ook met deze weer, ik heb van alles geprobeerd met die ring om de OK knop, achteruit, vooruit mar het lukt mij gewoonweg niet om die blauwe balk in beeld te houden. Wat ik ook doe, die blauwe balk verdwijnt atijd.
Hebben jullie het over die minigids? Of die infobalk om te kijken wat de speelduur van een film is of programma? Zo ja, dan heb ik dat ook dat die infobalk blijft staan. En dat ik hem met de "terugtoets" moet verwijderen uit beeld.
Reputatie 7
Badge +18
Ik bedoel deze...

...waarbij die infobalk dus altijd gewoon weer verdwijnt.
Ja, die blijft bij mij ook hangen. Maar heb net het nieuwe software, bij de vorige software had ik dit wel heel vaak. Dus, ik kijk het even aan. Wie weet is het nu wel bij mij over.
Reputatie 7
Badge +18
Dit is op een HMB2260 met software versie 7.0.14_1, maar goed, ook met de vorige software versie bleef die balk bij ons dus nooit hangen.Heb nu net 5 min. geleden dat die balk bleef staan. Omdat ik met de pijltjestoets naast de OK knop de programma liet verspringen, maar hij bleef staan. Moest hem met de terugtoets verwijderen. 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het ook geprobeerd, maar bij mij ook geen selectievakjes als ik op geel druk. Alleen zie ik een rood balletje om opname te "verwijderen." En het play-icoontje met "Nu kijken", En een blauw balletje voor "Opties." Dus... @Erik_ hoe kan dit dan? Er zijn hier zat forumgebruikers die deze functie ook niet hebben. :? Oh ja, bij mij verdwijnt die infobalk ook niet uit beeld. Waar @PeterG het over had.
Reputatie 7
Badge +18
Excuses! Meerdere opnames verwijderen zit niet in deze firmware. Het is fout gegaan in de communicatie. Het komt er dus wel aan maar nog niet in deze versie. Ik pas het bericht van Erik aan.Oeps! Dat is een domper! :8 Maar ja, we wachten het wel af bij de volgende Firmware update! 😳
Reputatie 2
Badge +3
Hier gisteren de nieuwe update ook ontdekt omdat het zappen ineens trager ging. Dat vind ik wel een verslechtering dan een verbetering in de nieuwe software hoor! Zeker als je straks met NPO 1 HD Glas op 1 etc., maar 1 cijfer hoeft te gebruiken. Niet handig dus.
Reputatie 2
Badge +3
Ja maar eerst ging het wel sneller, dat het nu trager is lijkt me dus ook niet de bedoeling. Met P+ en P- is niet handig omdat ik alle kanten op zap en niet alleen maar een zender hoger of lager ga, daar zitten er wel een aantal tussen...En waarom zijn de kanaalnummers met een nummer omhoog gegaan? Zoveel komt er toch niet bij?
Reputatie 2
Badge +3
Maar waarom nu die extra positie al toevoegen. Dat gebeurd al helemaal niet op korte termijn dat deze ook opgevuld gaat worden.
Reputatie 2
Badge +3
Lekker handig...not, dan duurt het alleen nog maar langer als je alleen 1 t/m 10 invoert omdat de software denkt 'oh er komt misschien nog een getal'....niet handig.

Reageer